Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İzmir'deki Kentsel Projelerde Bilgi Akışı Sağlanamıyor

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Emekli ile gerçekleştirdiğimiz röportaj kapsamında İzmir Şube’nin çalışmaları hakkında detaylı bilgi alırken İzmir’in güncel sorunlarını da mühendislik ve planlama bağlamında konuştuk.

2 İzmir'deki Kentsel Projelerde Bilgi Akışı Sağlanamıyor

strong>Bu kapsamda İzmir genelinde geliştirilen ulaşım yatırımlarını değerlendirebilir misiniz? Merkezi yönetim tarafından açıklanan '35 İzmir 35 Proje' kapsamında geliştirilmesi planlanan 'Konak Tüneli' projesi var. İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şube söz konusu proje hakkında ne düşünüyor?

Son dönemde merkezi yönetimin İzmir ile ilgili bir takım yatırımları var, önümüzdeki süreçte de bunlar devam edecek. Özellikle seçim öncesinde '35 İzmir 35 Proje' olarak açıklanan yatırımların bir kısmının seçim sonrası temel atma törenleri gerçekleşti. Bunlarla ilgili gerek İnşaat Mühendisleri Odası olarak gerek diğer meslek odalarıyla birlikte oluşturduğumuz İzmir İl Koordinasyon Kurulu olarak basın açıklamaları yaptık.

En son Konak Tüneliyle ilgili de bir basın açıklamamız oldu. Çünkü söz konusu proje, oldubittiye getirilen bir proje. Bizler, proje ile ilgili bilgi edinmeye çalıştık ama bilgi edinememekten öte gördük ki bu projeyle ilgili ulaşmaya çalıştığımız bilgiler mevcut değil. Konak Tüneli, bir ulaşım yapısı. Özel araç trafiğine hizmet verecek olan ve bir ucuyla kentin merkezine ulaşacak bir projeyi kapsıyor. Biz, oda olarak, bilgi edinme çalışmalarımız sırasında gördük ki projenin gerekli fizibilite çalışmaları, trafik etüdleri yok, Nazım İmar Planı’nda ve Ulaştırma Master Planı’nda işli değil.

Bu noktada vurgulanması gereken nokta tam olarak kente bütüncül bir bakış açısı ile bakılmasının gerekliliği. Daha noktasal ya da küçük çapta düşünülen projeler maalesef bir çözüm oluşturulamıyor. Örneğin ulaşım projeleri bütüncül ya da entegre biçimde planlanmadığı zaman, bir noktada çözüm oluştururken diğer bir noktada sorunlara neden oluyor. Ayrıca kara yolu yatırımları hep kendi talebini yaratan yatırımlar, yani bir yere yeni bir yol inşa edildiği ya da mevcut bir yola yeni bir şerit eklendiği zaman o yolun rahatlayacağı düşünülüyor ama tam tersi oluyor. Sonuçta o yol, kendi talebini oluşturacağı için rahatlama yerine trafik sıkışıklığına, tıkanıklığına neden oluyor.


İzmir Konak Tüneli Projesi (35 İzmir 35 Proje)

İzmir’de bir yılı aşkın süredir gündemde olan, yaklaşık 80 km uzunluğunda Aliağa’dan Havaalanı’na ulaşan Kuzey-Güney hattında hizmet veren bir banliyö sistemi var. Bu, İzmir için çok iyi bir çözüm; öncelikle oldukça uzun bir hatta çalışması planlanıyor, kentin kuzeyi ile güneyini birbirine bağlıyor, şehrin merkezindeki pek çok noktayı havaalanına bir tek ulaşım sistemi ile bağlıyor ve şehrin merkezinde metro ile bütünleşiyor. Bu bağlamda bu tür bütüncül çözümler fikir çözümlere oranla çok daha yararlı. İZBAN, İzmir’de payı yaklaşık yüzde 5 olan raylı sistem taşımacılığı payını yaklaşık yüzde 11’e çıkartabilen bir sistem. Bu tip yatırımlar bu payı arttıracaktır.

İzmir’de ayrıca mevcut bir metro sistemi de bulunuyor. Metronun halihazırda bir güzergahı var ve bu güzergahın iki ucunun uzatılması planlanıyor. Bu da oldukça önemli bir yatırım, çok ciddi yolcu kapasitesi var ve olabildiğince hızlı tamamlanması gerekiyor. Tüm bunları anlatırken gelmek istediğim nokta şu; 'kaynakların doğru kullanmak' adına bu yatırımlara ağırlık vermek gerekiyor. Bütün büyük kentlerde bu tip yatırımlar kentsel anlamda 1. sırada aciliyet taşıyor çünkü yaptığınız sistem hemen karşılığını görüyor.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6
http://www.yapi.com.tr/haberler/izmirdeki-kentsel-projelerde-bilgi-akisi-saglanamiyor_89590.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • "İzmir, şimdiye kadar merkezi yönetimden pek fazla yatırım alamadı, son dönemde bir takım projeler gündemde. Bu zamana kadar hep yerel yönetimler etkindi. Yerel yönetimlerin de kaynakları kısıtlı ve bu kısıtlı kaynaklar çerçevesinde belli kararlar üretiyorlar." işte o kadar uzun lafın en doğru noktası ve özü bu cümleler başkan. YANITLA
  • TAPULU, İMARLI, RUHSATLI 3 KATLI BİNA YAPTIM. BAŞLANGIÇ YILIM 1982. BODRUM KAT YAP KULLANIM İZNİM 1983. ......... ZEMIN KAT " " " 1996. ......... 1.KAT " " " 2008. KAT MÜLKIYETİNİ TAMAMLADIM, MÜSTAKİL TAPULARIM MEVCUT. BİNADAKI TÜM KOLON KİRİŞ VE DÖŞEME BETONLARI O TARİHTE ELLE VE HARÇ MAKINASI İLE DÖKÜLEN BETEONLAR OLDUĞUNDAN GÜÇLENDİRMEK İSTİYORUM. 1) DEVLET DESTEK SAĞLARMI? 2) 3 KATLI BIR GÜÇLENDİRME PROJESİ KAÇA MAL OLUR? 3) GÜÇLENDİRME MALiYETİ NE OLABİLİR? (YAKLAŞIK TOPLAM 300.- M2) TEŞEKKÜR EDERİM. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!