br >
Uluslararası medya grubu Emap tarafından düzenlenen festivalde, ödüllere
yönelik değerlendirmelere ek olarak dünyadaki mimarlık gündemini ele alan ve
özellikle de ‘küresel mimari’ konulu çeşitli konferanslar ve açık oturumlar
yapıldı. Massimiliano Fuksas, Michel Rojkind, Peter Cook, Lord (Norman) Foster,
Charles Jencks ve Robert Adam’ın katıldığı forumlar büyük ilgi gördü.
Coop Himmelb(l)au’nun kurucu mimarı Wolf Prix de festivalde meslekteki
40. yılı adına bir sunum yaptı. Prix böylece, son dönemde büyük ilgi gören ve
festival kategorilerinde değerlendirilen BMW projesini daha geniş bir izleyici
kitlesine sunmuş oldu.
Festivalde ‘Yüksek Yapılar’ konulu bir ana sergiye
de yer verildi. Bu sergiye ek olarak ikinci bir sergi salonunda da 63 ülkeden
başvuran toplam 722 projenin başvuruları katılımcılara sunuldu.
Festival
alanında çeşitli ürün sunumları yapan firmaların standları da yer aldı.
Türkiye´den Kale Grubu’nun Reptile adlı seramik serisi ile yer aldığı mini
fuarda, ekolojik ürünlerin öne çıkışı dikkat çekiciydi.
Dünya Mimarlık
Festivali’nde mimarlık öğrencilerine de yer verilmesi, festivalin geleceğe
yönelik bakışının ve yeni nesil mimarlara fırsat vermek isteyişinin güzel bir
örneğiydi. Toplam 6 ülkeden gelen öğrencilerin yarıştığı iki günlük eskiz sınavı
çalışmasına katılan okullar; Rusya’dan Kazan Mimarlık Üniversitesi,
İngiltere’den Londra Bartlett Üniversitesi, Singapur’dan Tasarım ve Çevre Okulu,
İspanya’dan San Pablo Yüksek Teknik Mimari Okulu, Almanya’dan Hamburg Hafencity
Üniversitesi ve yine İngiltere’den Ravensbourne Koleji’ydi. Festivalin son
günündeki değerlendirmelerde kazanan okul da belirlendi ve akşamki ödül
töreninde Hamburg Hafencity Üniversitesi öğrencileri büyük bir coşkuyla ilk WAF
öğrenci ödülünü aldılar.
Ekonomik krizin dünya gündeminde olduğu şu günlerde,
gelişimi müşterinin sermayesine ve yatırım gücüne bağlı mimarlık sektörünün
devlerinin buluşması ilginç bir fırsat oluşturdu. Konferanslar ve
açıkoturumların yanı sıra her fırsatta dünyadaki kur dalgalarından bahseden
mimarlar, festivalin ilk gününde artan ekonomik kriz durumunda mimarlığın
geleceğine şüphe ile baktıklarını belirtiyordu. Ancak festival süresince yapılan
fikir alışverişleri sonunda ve özellikle de kategori birincilerinin çoğunun azla
çoğu yaratabilmiş mimarlar olması, yaşanan endişeleri azalttı ve söz konusu bir
ekonomik krizde mimarların bina yapma becerilerinden çok gelecekteki problemlere
yaratıcı çözümler getirebilen tasarımcılar olarak öne çıkabileceği kanısı
güçlendi. Dünya Mimarlık Festivali, bu bağlamda düzenlenen tüm faaliyetlerinin
ve çeşitli katkılarının ötesinde, en çok yarattığı bilinç ve öngörü açısından
önemli bir fırsat olarak takdir kazandı.
|