Marka Koruma Grubu Afiş Yarışması Sonuçlandı
Sahte, taklit ve kaçak ürünlerle mücadele etmek için kurulan Marka Koruma Grubu'nun, Türkiye çapındaki üniversitelerin güzel sanatlar fakültelerine yönelik düzenlediği "Afiş Yarışması" sonuçlandı.
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Eski Dekanı Prof. Dr. Hüsamettin Koçan; Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fikret Uçar; Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ayşegül İzer, Karikatürist Erdil Yaşaroğlu, Marka Koruma Grubu adına Reklamverenler Derneği Başkanı ve Eczacıbaşı Beiersdorf Genel Müdürü Hakan Uyanık, TBWA Reklam Ajansı Başkanı Cem Topçuoğlu ve Zarakol İletişim'den Cihan Zarakol'dan oluşan jürinin seçim yapmakta oldukça zorlandığı yarışmanın sonucunda, ilk üç dereceyi ve mansiyon ödülünü Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencileri kazandılar.
Ödül kazanan ve yarışmaya katılan tüm afişlerin; düzenlenecek olan bir sergide ve kamuoyunun sahtecilik konusuna dikkatini çekmek üzere metro istasyonları ve şehrin çeşitli yerlerinde bulunan bilboardlarda sergilenmesi planlanıyor.
Türkiye'de faaliyetlerini sürdüren 300'e yakın yabancı ve 30 yerli markayı temsil eden 13 kurum, ülkemizde fikri ve sınaî hak ihlalleri ve marka sahteciliğinin son yıllarda hızlı artması sebebiyle 2001 yılında bir araya gelerek Marka Koruma Grubu'nu oluşturmuştur. BAT (British American Tobacco), Eczacıbaşı-Beiersdorf, Johnson&Johnson, JT International, Henkel, L'Oreal, Mey İçki, Nestle, Pfizer, Philip Morris, P&G, Reckitt Benckiser ve Unilever firmalarından oluşan ve endüstrinin yaşadığı ortak sorunlar çerçevesinde sosyal sorumluluk esasına dayalı olarak bir araya gelmiş olan bu çalışma grubu, ülkemizdeki "Sahtecilik ve Taklitçiliğe" karşı tüketiciyi bilinçlendirmeyi ve ülke ekonomisinin bu olumsuz tablodan daha fazla zarar görmesini engellemeyi amaçlamaktadır. Marka Koruma Grubu, kurulduğu 2001 yılından bu yana gıda, deterjan, sabun, şampuan, temizlik malzemesi, kişisel bakım ürünleri, hijyenik ürünler gibi hızlı tüketim malları ile ilaç, tütün ve alkollü içecek sektörlerindeki marka ihlallerinin ve sahteciliğin marka sahibine, tüketiciye, ülke ekonomisine ve imajına verdiği zararlara kamuoyunun dikkatini çekmek, sahteciliği ortadan kaldırmak için çözüm önerileri üretmek ve bunları hayata geçirmek hedefiyle çalışmalarını yürütmektedir. |