eliğin inşaat, imalat, ekonomi ve mimarlık açısından avantajlarını ortaya
çıkarmak, seçkin çelik ve kompozit köprülerin tanınırlığını artırmak amacıyla bu
yıl ikinci kez düzenlenen "Avrupa Çelik Köprü Ödülleri" (ECCS
Award for Steel Bridges); 22 Eylül 2010 Çarşamba günü
The Marmara Taksim Oteli’nde gerçekleşen ödül töreninde
sahiplerini buldu.
Avrupa Yapısal Çelik Birliği (ECCS)
ve Türk Yapısal Çelik Derneği (TUCSA) işbirliğinde düzenlenen
“Çelik Yapılar Haftası 2010 İstanbul” etkinliği kapsamında
gerçekleşen ödül töreninde 3 farklı kategoride toplam 5 proje
ödüllendirildi.
ECCS Tanıtım
Kurulu Başkanı Bertrand Lemoine, törende yaptığı açılış
konuşmasında, ilki 2008 yılında düzenlenen ödül programı hakkında
bilgilendirmede bulunarak bu yıl; kara ve demiryolu köprüleri,
yaya ve bisiklet köprüleri ile mevcut köprülerin çelik kullanılarak yenilenmesi
olmak üzere 3 kategoride düzenlenen ödül programına, toplam
37 projenin başvurduğunu belirtti.
Bertrand
Lemoine’in yanı sıra; Paulo J. S. Cruz (Minho
Üniversitesi öğretim üyesi, ECCS “Mimari&Strüktürel Tasarım – İnovasyon,
İnşaat ve Yükselişteki Tekonolojiler” Teknik Kurul Başkanı), Jean-Pierre
Epinoux (Baudin-Châteauneuf Köprü Yapımı Departmanı eski başkanı),
Niels Gimsing (Kopenhag Üniversitesi Çelik Yapılar Profesörü),
Ulrike Kuhlmann (Stuttgart Üniversitesi Çelik Yapılar
Profesörü) ve Nesrin Yardımcı’nın (Yeditepe Üniversitesi
öğretim üyesi ve ECCS Dönem Başkanı) yer aldığı seçici kurulun
değerlendirmeleri sonucunda, 5 proje ödüle değer bulundu. Kazananlar ödüllerini,
Nesrin Yardımcı ve Bertrand Lemoine’in
elinden aldılar.
2010
Ödüllerine Almanya Damga Vurdu
Ödül kazanan yapıların
mal sahibi ve mimarlarının yanı sıra,
inşaat mühendisleri ve çelik müteahhitlerinin
de onurlandırıldığı ödül programında dağıtılan 5 ödülün 3’ü Almanya’ya gitti.
Kategorilerine göre ödül kazanan projeler şöyle
sıralanıyor:
Kara ve Demiryolu Köprüleri Kategorisi Ödülü:
"Ravine Fontaine Viyadüğü" (Réunion Adası, Fransa)
Çelik-betonarme
karma strüktüre sahip viyadük 2007-2009 arasında hayata geçirildi. Ormanlık
alana ve kıyıya yakınlığı nedeniyle gerek kara gerekse deniz canlılarının
yaşamını tehdit etmeyecek bir proje kurgulandı.
Mal
sahibi: Région Réunion Mimarlar: Yves Faup -
Frédéric Zirk (Atelier Méridional Joël Nissou Architectes); Pierre G. Dezeuze
Mühendisler: Bureau d’études Greisch ; T-ingénierie ; Coyne et
Bellier ; Seti ; Getec Réunion, Cimolai Çelik müteahhidi:
Cimolai S.p.A Tamamlanma tarihi: 2009
Haberin
devamını okumak için lütfen
ilerleyiniz.
Kara ve Demiryolu Köprüleri
Kategorisi Başarı Sertifikası: "Havel Nehri Üzerine
Köprü" (Potsdam, Almanya)
Tarihi
Lange Brücke Potsdam bölgesindeki eski köprü II. Dünya Savaşı'nda yıkıldıktan
sonra, betronarme olarak yeniden inşa edilir. Ancak sürekli sorun yaşanması
nedeniyle yeni bir köprünün inşası gündeme gelir. Bu amaçla çelik-betonarme
karma strüktürde hayata geçirilen yeni köprü, 2.50 metrelik aralıklarla tekrar
eden ve değişik yüksekliklere sahip kirişlerle
destekleniyor.
Mal sahibi: Stadt
Potsdam Mimarlar: Henry Ripke
Architekten Mühendisler: Klähne Bauchspieß Çelik
müteahhidi: Genthiuer Stahl-und Metallbau Tamamlanma
tarihi: 2009
Yaya
ve Bisiklet Köprüleri Kategorisi Ödülü: "Rhein-Herne-Channel Üzerine Yaya
Köprüsü"(Gelsenkirchen, Almanya)
Rhein-Herne
kanalını kateden yeni asma köprü, kıvrımlı formu nedeniyle yüksek performanslı
çelik kullanılarak gerçekleştirildi. Ana kanat genişliği 141 metreyi bulan asma
köprü, kuzey kıyısındaki 45 metre yüksekliğinde bir kablo strüktürü ile dengede
tutuluyor. 2004 yılında başlatılan proje, zorlayıcı strüktürüne rağmen, ekibin
senkronize çalışması sayesinde 2009 yılında tamamlanarak kullanıma açıldı.
Mal sahibi: RVR-Regionalverband
Ruhr Mimarlar: Schlaich Bergermann und
Partner-Sbp Mühendisler: Schlaich Bergermann und
Partner-Sbp Çelik müteahhidi: Stahlbau
Raulf Tamamlanma tarihi: 2009
Yaya
ve Bisiklet Köprüleri Kategorisi Başarı Sertifikası: "Bremerhaven Cam Giydirme
Kanatlı Yaya Köprüsü" (Bremerhaven, Almanya)
Projesi, 2003
yılında açılan yarışma ile elde edilen köprünün yapımı 2009 yılında tamamlandı.
Bir alışveriş merkezinin yakınına inşa edilen ve akşamları aydınlatılan köprünün
cam kabuğu, yayaları güneşten korumak için sonradan sırla kaplandı. Üç farklı
parçadan meydana gelen köprünün iki parçası sabit iken, diğer üçüncüsü hareket
özelliğine sahip ve açıldığında sistemden bağımsız olarak işliyor.
Mal sahibi: BEAN Bremerhavener
Entwicklungsgesellschaft Alter/ Neuer Hafen Mimarlar: WTM
Engineers Mühendisler: WTM Engineers Çelik
müteahhidi: RSM Rogge Stahl-und Maschinenbau Tamamlanma
tarihi: 2009
Yenileme
Kategorisi Ödülü: Mures Nehri Üzerindeki Tarihi Köprünün Yaşama
Döndürülmesi (Savarşin, Romanya)
Tarihi köprülerin
rehabilite edilmesini amaçlayan büyük ölçekli bir programın parçası olan bu
yenileme projesi, 1897’de inşa edilen
ve yaklaşık 50 yıldır bakım görmeyen ve araç trafiği nedeniyle deformasyona
uğrayan Savarşin Köprüsü’nün güçlendirilemesini
kapsıyor.
Mal sahibi: County Council Arad
Mühendisler: Prof. Radu Bancila, Dr.Müh. Edward Petzek,
Prof. Vasile Bondariuc, Dr.Müh. D. Boldus Çelik müteahhidi:
Amarad Arad Tamamlanma tarihi: 2008
|