2010 Avrupa Çelik Köprü Ödülleri Sahiplerini Buldu



Çeliğin inşaat, imalat, ekonomi ve mimarlık açısından avantajlarını ortaya çıkarmak, seçkin çelik ve kompozit köprülerin tanınırlığını artırmak amacıyla bu yıl ikinci kez düzenlenen "Avrupa Çelik Köprü Ödülleri" (ECCS Award for Steel Bridges); 22 Eylül 2010 Çarşamba günü The Marmara Taksim Oteli’nde gerçekleşen ödül töreninde sahiplerini buldu.

Avrupa Yapısal Çelik Birliği (ECCS) ve Türk Yapısal Çelik Derneği (TUCSA) işbirliğinde düzenlenen “Çelik Yapılar Haftası 2010 İstanbul” etkinliği kapsamında gerçekleşen ödül töreninde 3 farklı kategoride toplam 5 proje ödüllendirildi.

ECCS Tanıtım Kurulu Başkanı Bertrand Lemoine, törende yaptığı açılış konuşmasında, ilki 2008 yılında düzenlenen ödül programı hakkında bilgilendirmede bulunarak bu yıl; kara ve demiryolu köprüleri, yaya ve bisiklet köprüleri ile mevcut köprülerin çelik kullanılarak yenilenmesi olmak üzere 3 kategoride düzenlenen ödül programına, toplam 37 projenin başvurduğunu belirtti.

Bertrand Lemoine’in yanı sıra; Paulo J. S. Cruz (Minho Üniversitesi öğretim üyesi, ECCS “Mimari&Strüktürel Tasarım – İnovasyon, İnşaat ve Yükselişteki Tekonolojiler” Teknik Kurul Başkanı), Jean-Pierre Epinoux (Baudin-Châteauneuf Köprü Yapımı Departmanı eski başkanı), Niels Gimsing (Kopenhag Üniversitesi Çelik Yapılar Profesörü), Ulrike Kuhlmann (Stuttgart Üniversitesi Çelik Yapılar Profesörü) ve Nesrin Yardımcı’nın (Yeditepe Üniversitesi öğretim üyesi ve ECCS Dönem Başkanı) yer aldığı seçici kurulun değerlendirmeleri sonucunda, 5 proje ödüle değer bulundu. Kazananlar ödüllerini, Nesrin Yardımcı ve Bertrand Lemoine’in elinden aldılar.



2010 Ödüllerine Almanya Damga Vurdu

Ödül kazanan yapıların mal sahibi ve mimarlarının yanı sıra, inşaat mühendisleri ve çelik müteahhitlerinin de onurlandırıldığı ödül programında dağıtılan 5 ödülün 3’ü Almanya’ya gitti.

Kategorilerine göre ödül kazanan projeler şöyle sıralanıyor:

Kara ve Demiryolu Köprüleri Kategorisi Ödülü: "Ravine Fontaine Viyadüğü" (Réunion Adası, Fransa)



Çelik-betonarme karma strüktüre sahip viyadük 2007-2009 arasında hayata geçirildi. Ormanlık alana ve kıyıya yakınlığı nedeniyle gerek kara gerekse deniz canlılarının yaşamını tehdit etmeyecek bir proje kurgulandı.

Mal sahibi: Région Réunion
Mimarlar: Yves Faup - Frédéric Zirk (Atelier Méridional Joël Nissou Architectes); Pierre G. Dezeuze Mühendisler: Bureau d’études Greisch ; T-ingénierie ; Coyne et Bellier ; Seti ; Getec Réunion, Cimolai
Çelik müteahhidi: Cimolai S.p.A
Tamamlanma tarihi: 2009



Haberin devamını okumak için lütfen ilerleyiniz.



Kara ve Demiryolu Köprüleri Kategorisi Başarı Sertifikası: "Havel Nehri Üzerine Köprü" (Potsdam, Almanya)



Tarihi Lange Brücke Potsdam bölgesindeki eski köprü II. Dünya Savaşı'nda yıkıldıktan sonra, betronarme olarak yeniden inşa edilir. Ancak sürekli sorun yaşanması nedeniyle yeni bir köprünün inşası gündeme gelir. Bu amaçla çelik-betonarme karma strüktürde hayata geçirilen yeni köprü, 2.50 metrelik aralıklarla tekrar eden ve değişik yüksekliklere sahip kirişlerle destekleniyor.

Mal sahibi: Stadt Potsdam
Mimarlar: Henry Ripke Architekten
Mühendisler: Klähne Bauchspieß
Çelik müteahhidi: Genthiuer Stahl-und Metallbau
Tamamlanma tarihi: 2009





Yaya ve Bisiklet Köprüleri Kategorisi Ödülü: "Rhein-Herne-Channel Üzerine Yaya Köprüsü"(Gelsenkirchen, Almanya)



Rhein-Herne kanalını kateden yeni asma köprü, kıvrımlı formu nedeniyle yüksek performanslı çelik kullanılarak gerçekleştirildi. Ana kanat genişliği 141 metreyi bulan asma köprü, kuzey kıyısındaki 45 metre yüksekliğinde bir kablo strüktürü ile dengede tutuluyor. 2004 yılında başlatılan proje, zorlayıcı strüktürüne rağmen, ekibin senkronize çalışması sayesinde 2009 yılında tamamlanarak kullanıma açıldı.

Mal sahibi: RVR-Regionalverband Ruhr
Mimarlar: Schlaich Bergermann und Partner-Sbp
Mühendisler: Schlaich Bergermann und Partner-Sbp
Çelik müteahhidi: Stahlbau Raulf
Tamamlanma tarihi: 2009





Yaya ve Bisiklet Köprüleri Kategorisi Başarı Sertifikası: "Bremerhaven Cam Giydirme Kanatlı Yaya Köprüsü" (Bremerhaven, Almanya)



Projesi, 2003 yılında açılan yarışma ile elde edilen köprünün yapımı 2009 yılında tamamlandı. Bir alışveriş merkezinin yakınına inşa edilen ve akşamları aydınlatılan köprünün cam kabuğu, yayaları güneşten korumak için sonradan sırla kaplandı. Üç farklı parçadan meydana gelen köprünün iki parçası sabit iken, diğer üçüncüsü hareket özelliğine sahip ve açıldığında sistemden bağımsız olarak işliyor.

Mal sahibi: BEAN Bremerhavener Entwicklungsgesellschaft Alter/ Neuer Hafen
Mimarlar: WTM Engineers
Mühendisler: WTM Engineers
Çelik müteahhidi: RSM Rogge Stahl-und Maschinenbau
Tamamlanma tarihi: 2009





Yenileme Kategorisi Ödülü: Mures Nehri Üzerindeki Tarihi Köprünün Yaşama Döndürülmesi (Savarşin, Romanya)



Tarihi köprülerin rehabilite edilmesini amaçlayan büyük ölçekli bir programın parçası olan bu yenileme projesi, 1897’de inşa edilen ve yaklaşık 50 yıldır bakım görmeyen ve araç trafiği nedeniyle deformasyona uğrayan Savarşin Köprüsü’nün güçlendirilemesini kapsıyor.

Mal sahibi: County Council Arad
Mühendisler: Prof. Radu Bancila, Dr.Müh. Edward Petzek, Prof. Vasile Bondariuc, Dr.Müh. D. Boldus
Çelik müteahhidi: Amarad Arad
Tamamlanma tarihi: 2008