28 Eylül Perşembe günü HP, Kopenhag’da
mimarlar, inşaat mühendisleri ile yapım sektörünün
profesyonelleri için geniş format yazıcı serisinde ürettiği en yeni
baskı çözümlerini tanıttı. HP Grafik Çözümler Bölümü Pazar Direktörü
François Martin ve HP Geniş Format Yazıcılar Dünya Başkanı
Santiago Morera’nın tanıtımını yaptığı ve sonrasında HP yöneticilerinin
uygulamalı seminerler ile ayrıntılarını aktardığı bu yeni HP Designjet
T2300 eMFP (eÇok İşlevli Yazıcı) ve T7100 geniş formatlı
yazıcılar tasarım sürecini geliştirmeye ve iş verimliliğini
etkinleştirmeye yardımcı oluyor. Yapı-Endüstri Merkezi olarak
Yapı Dergisi, www.yapi.com.tr ve
mimarizm.com adına davet edildiğimiz bu etkinliğin ve ürünlerin
içeriğine ilişkin bilgiyi aşağıda ve ilişikteki bağlantılarda
aktarıyoruz.
HP Designjet T2300 eMFP ve
T7100
Dünyanın en
yardımsever yazıcıları olarak lanse edilen bu yazıcılar uzman tasarım
ekiplerinin geniş formatlı proje belgelerine her an, her yerden online olarak
ulaşmalarına, bunları paylaşmalarına ve bunlardan çıkış alabilmelerine olanak
tanıyor. Yazıcılar mimarların, mühendislerin ve inşaat firmalarının farklı
yerlerden paylaşımlı çalışmasına olanak tanıyarak maliyetleri de düşürüyor. HP
Designjet T2300 eMFP (eÇok İşlevli Yazıcı), tarayıcı, yazıcı ve kopyalayıcı
özelliklerinin hepsine birden sahip ilk webe hazır geniş format yazıcı. HP
Designjet T7100 Yazıcı ise başka teknolojilere kıyasla maliyetleri düşüren, çok
yüksek monokrom ve renkli yazma hızına sahip bir ürün. Bu ürünlerin üzerinden
çalıştığı HP ePrint & Share sistemi, tasarım profesyonellerinin masaüstü ya
da mobil aygıtlar üzerinden belgelere erişmesini, onlarla çalışmasını ve
çıktı almasını sağlıyor.
HP’nin (Business Advantage for Hewlett Packard)
araştırma şirketine yaptırdığı bir ankette “Birçok kullanıcının yayınlarını
dijital yoldan yaymayı sürdürdüğü günümüzde sizce kağıt hala önemli mi?”
sorusuna anket katılımcılarının yüzde 84’ü evet yanıtı vermiş. Kağıda baskı
almanın özellikle mimarlar ve tasarım-yapım işinde çalışan profesyoneller için
önemini bilen ve uzun bir süreden beri ürünlerini sattığı hedef kitlesinin iş
akışlarını doğru kavrayarak onlara yalnızca doğru ürünü değil doğru çözümü
sunmaktan geçtiğini fark eden HP yeni ürünlerini bu anlayışla ortaya çıkarmış.
Kopenhag’daki basın seminerinde ürünlerin önemli özelliklerini ayrıntılarıyla
aktarmadan önce son yıllarda kullanıcılarının iş akışlarında gözlemledikleri
değişiklikleri ve nitelikleri özetlediler. Kullanıcılarının çalışma koşullarının
en önemli 3 özelliği olarak yaptıkları iş gereği artık daha çok hareket
ettiklerine, kağıt ve dijital iş akışında birlikte çalışabilmenin elzem olduğuna
ve kullandıkları büro gereçlerinin/yazıcıların basit bir kullanıma sahip olması
gerektiğine dikkat çeken HP yetkilileri talebin tek bir ürünün çok işlevli
olması yönünde arttığının da altını çizdi.
HP’nin geniş format yazıcılar
üzerinde uzmanlaşan birimi; SANAA, Frank Gehry Architects, Michael
Rojkind, BIG gibi pek çok ünlü mimarlık bürosunda yaptıkları araştırmalar
sonucunda (büyük ölçekli) bir tasarım projesinin yaklaşık 2 yıl kadar sürdüğünü,
30 kişiye varabilen çalışma gruplarına gereksinim duyulduğunu, her hafta 3
gözden geçirme toplantısı yapıldığını, her hafta bu bağlamda en az 3 pdf
dosyasının gözden geçirilmek üzere paylaşıldığını ve proje başına 500 pafta
üretildiğini saptamış. İş akışı sırasında geniş formatlı çıktıların yüzde
80’inin pdf formatında e-posta yoluyla gönderilen ya da internet ortamında
paylaşılan belgelerden alındığını belirleyen bu araştırmanın saptadığı bir başka
durumsa şantiyelerin yüzde 60’ında kablosuz internet bulunduğu ve şantiyede
kullanılan çizimlerin e-posta yoluyla uygulayıcıların eline
geçtiği.
|