Türkiye’nin ilk uluslararası inovatif ve lüks tasarım markası GAIA&GINO;
Jaime Hayon, Harry Allen ve Constantin Boym
tasarımı yeni koleksiyonlarını ilk olarak geçtiğimiz Ocak ayında ‘Paris
Maison&Objet’ ve ‘New York NYIGF’, Mayıs’ta ise ‘Madrid Interior Home’
fuarlarında sergiledi.
Bu yeni koleksiyonları Temmuz 2010’dan itibaren
Luxuria (İstanbul), Koleksiyon (Ankara)
mağazaları ile www.alwaysfashion.com internet sitesinde
bulabilirsiniz.
'Valencia' Şamdan
& Tealight mumluk Koleksiyonu Jaime Hayon tasarımı,
2010
"Bu optik tasarım;
şekillerin, kesiklerin, kumlamanın ve ışığın kristalin üzerindeki efektlerini
araştırır. Işığın kristalin içinde yarattığı efektlerin sihirini keşfetmek ve
ışığın girişini davetkar kılmak için farklı teknikler kullanılmıştır.”
Valencia koleksiyonunun üzerindeki desenler kumlama tekniğiyle elde
yapılmıştır. Şamdanların tabanları birbirine oturacak şekilde tasarlandığından,
farklı konfigürasyonlarla farklı şamdan toplulukları oluşturulabilir. Şamdanlar
4 modelde, tealight mumluklar ise 5 modelde mevcut.
Diğer
tasarımlar için lütfen ilerleyiniz.
'Gino'
Figür Harry Allen tasarımı, 2010
“GAIA&GINO için ilk
koleksiyonumda, Gaye benden köpek ürünleri üzerine çalışmamı istedi. Bu keşfin
bir parçası olarak, Gino’yu simgeleyen küçük bir köpek figürü geliştirdim.
Blok figürü zaman içinde başka platformlara da dönüşecek, fakat burada
kristal blok grupları formunu alıyor. Üç boyutlu, şeffaf, sayısal, Gino-woof!”
135 kristal blokun elde yapıştırılmasından oluşan Gino figürleri 4
renkte mevcut: şeffaf, mavi, yeşil ve
siyah.
Diğer tasarımlar için lütfen
ilerleyiniz.
'Metropolitan'
Vazo Koleksiyonu Harry Allen tasarımı, 2010
“Seneler içinde farklı
formların varyasyon temalarını adapte ettim. Mobilya yapımında ahşap bloklarla,
saklama ünitesinde konserve kutularıyla çalıştım. Şimdi de GAIA&GINO
vazoları için kristal bloklarla çalışıyorum. Metropolitan koleksiyonunda,
kristal blokları tuğla gibi istifleyerek, kent mimarisini andıran gösterişli
modern formlar elde ettim. Tek başına durduğunda obje gibi duran bu ürün vazo
olarak da kullanılabilir.”
Metropolitan büyük vazo 61, küçük vazo ise 25
kristal blokun elde yapıştırılmasından oluşmuştur.
Diğer
tasarımlar için lütfen
ilerleyiniz.
'Matrix' Obje ve Tealight
mumluk Constantin Boym tasarımı, 2010
“Matrix ailesi benim
mimari formlardaki arayışımın masaüstü objelerine uyarlanmasıdır. İlk başta
Matrix, havada asılı duran gelişigüzel bloklar gibi dursa da, yakından
bakıldığında meyvelik olacak simetrik bir plan ya da mumun ateşini koruyacak bir
tealight mumluk olduğunu görürsünüz. Ürünler, kristalin şeffaflığı ile içine
konulan malzemenin katılığı arasındaki zıtlıklar üzerine kurulmuştur."
Matrix obje 21; tealight mumluk ise 7 kristal blokun elde
yapıştırılmasından oluşan bir koleksiyondur.
Diğer tasarımlar
için lütfen ilerleyiniz.
'Skyscrapers'
Vazo Koleksiyonu (yeni renk) Constantin Boym tasarımı,
2007/2010
Eski bir mimar olan tasarımcı, koleksiyonu masaüstü ürünlere
mimari bir anlatım ekleme fikrine duyduğu tutku ile tasarlamıştır. Ürünler
lineer ile organik, şeffaflık ile materyalizm ve yapay ile doğal arasındaki
zıtlık üzerine tasarlanmıştır. Koleksiyonun adı da bu bağlamda belirlenmiştir.
9 kristal
çubuğun elde yapıştırılmasından oluşan bu koleksiyon, 3 boy ve 2 renkte (şeffaf
ve mavi) satışa sunuluyor.
GAIA&GINO
hakkında
Merkezi İstanbul’da bulunan GAIA&GINO, 2004 yılında
kurulmuştur. Kurucusu Gaye Çevikel’in takma adı ile köpeği
Gino’dan esinlenerek isimlendirilen firma; yenilikçi, yaratıcı ve sıradışı
ürünleri ile fark yaratmış; gelecek vadeden genç tasarım markalarından biri
olarak uluslararası tasarım sahnesinde yerini almıştır. Firmanın mükemmel
tasarıma bağlılığı, yeni konseptleri günlük ev yaşamı ile bütünleştirmedeki ve
geleneklerden kopmadan göz alıcı objeler yaratmadaki kararlılığı, dünyanın önde
gelen tasarımcıları ile başarılı ortaklıklarla sonuçlanmıştır.
Time
dergisinin “Best of 2005 ve “Best of 2008” listelerinde yer alan GAIA&GINO
ürünleri, IDEA, Red Dot, Design Plus, Good Design gibi prestijli tasarım
ödüllerinin yanısıra Avrupa Tasarım Yönetimi mansiyonunu kazanmıştır.
Gaye Çevikel, marka felsefesini, “Günümüzde lüks
kavramının ‘gösterişli’den ‘farklı ve sade’ye doğru değişmesiyle, GAIA&GINO
ürün stratejisini ‘ulaşılabilir ancak nadir’ olarak yeniden tanımlamıştır”
şeklinde özetlemektedir.
GAIA&GINO ürünleri New York’tan Pekin’e,
dünyanın her yerinde stil bilincine sahip mağazalarda satılmaktadır: Amerika’da
Barneys, Moss NY, MoMA, SFMOMA, Paul Smith, Elements Chicago; Paris’te Silvera,
Le Bon Marché,Printemps, Arty Dandy; Milano’da La Rinascente, Skitsch, 10 Corso
Como; İsviçre ve Almanya’da Vitra Tasarım Müzesi; İngiltere’de Conran Shop,
Chaplins, Thomas Goode ve Paul Smith; Rusya’da Design Boom; Hong Kong ve
Pekin’de Lane Crawford ile BAE’de Boutique 1.
|