Ahşap Parkelerde 2017 Modası
Emlak sektöründeki firmaların yaptıkları araştırmalar, lamine veya masif parke döşeli dairelerin, halı veya laminat döşelilere oranla daha kolay satıldığını ortaya koyuyor. Ayrıca ahşap parkeler son zamanlarda artık evlerin her yerinde kullanılır oldu.
Hüni Parke Yönetim Kurulu Başkanı Berki Yalınkılıç, “Sadece salon ve odalarda değil; mutfak ve banyo gibi ıslak zeminlerde de ahşap parke kullanılması, mekanları bambaşka bir hale getiriyor. Mimarlar, tüm mekanlarda aynı ürünü kullanarak zeminlerde daha yalın bir atmosfer yaratıyorlar. Özellikle lamine parkeler, ıslak zeminler için güzel bir alternatif olarak seçilmekte” diyor.
Hüni Parke Yönetim Kurulu Başkanı Berki Yalınkılıç, “Sadece salon ve odalarda değil; mutfak ve banyo gibi ıslak zeminlerde de ahşap parke kullanılması, mekanları bambaşka bir hale getiriyor. Mimarlar, tüm mekanlarda aynı ürünü kullanarak zeminlerde daha yalın bir atmosfer yaratıyorlar. Özellikle lamine parkeler, ıslak zeminler için güzel bir alternatif olarak seçilmekte” diyor.
Parkenin renk seçiminde eğilimlerin dönem dönem değiştiğini söylemenin mümkün olduğunu dile getiren Berki Yalınkılıç sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bir zamanlar çok baskın olan kırmızı renkli parkelerin eskisi kadar tercih edilmediği bir dönemdeyiz. Siyah ve akçaağaç gibi açık renkli parkelere de talepler azalmakta ; hele bambu gibi tercihler artık yok gibi… Natürel Avrupa meşesi, Amerikan cevizi gibi ağaçların kullanıldığı parkelerin yanı sıra, üzerinde gri, beyaz gibi renklerin uygulandığı parkeler de 2017 tercihleri arasında gösteriliyor. Ayrıca fırçalı, testere efektli gibi eskitme ve yaşlandırmaların yapıldığı ürünler de yeni yılın değişmezi olacak. Parkelerin yüzeyleri doğallaştıkça, boyları uzuyor ve enleri genişliyor. Yani zeminlerde doğallık tercih ediliyor… Hüni Parke'nin 1995'den beri temsilciliğini ve dağıtımını üstlendiği Gazzotti Parke'nin ikiyüzün üzerinde farklı üründen oluşan koleksiyonunun olması, müşterilerin farklı ürünleri aynı çatı altında bulmasını sağlıyor ve işlerini çok kolaylaştırıyor.”
Kişiye özel yaklaşımlar Parke sektörünün son dönemlerde kişiye özel yaklaşımların trendini yaşadığını ifade eden Yalınkılıç, bunun 2017 yılında da devam edeceğini kaydetti. Farklı olmak, kimseye benzememek, özellikle çağdaş ve kişiye özel mekanlar için aranan bir özellik haline geldiğini sözlerine ekleyen Yalınkılıç, “Tasarımcılar yarattıkları yeni desenleri ve tekdüze olmayan farklı renkleri kullanarak müşterilerine özel zeminler öneriyorlar. Bize de, o tasarımları gerçeğe dönüştürmek kalıyor. Bu konuda en büyük desteği Louis Vuitton, Prada, Jil Sanders gibi firmaların özel tasarımcısı İtalyan Idee & Parquet'den görüyoruz. Müşterilerimiz, Idee & Parquet'in geçmişte gerçekleştirdiklerinden esinlenmenin yanı sıra, birlikte yeni tasarımlara da imza atıyorlar. Değişik geometrik desenler, doğal motifler, iç içe geçen farklı renkler, ahşaba yepyeni bir misyon yüklüyor” diyor.
Mekanın özellikleri dikkate alınmalı Parke seçimi yaparken sadece ve sadece moda renkler, trend modeller dikkate alınırsa hüsranla karşılaşılabileceğine dikkat çeken Yalınkılıç, “Ürün seçerken parkenin döşeneceği mekanın üzerinde yoğun trafik olup olmayacağı; ısıtma sisteminin şekli; diğer inşaat malzemeleri ile birleşme yöntemi gibi pek çok detayı dikkate almak gerekiyor. Kaplankaya Canyon Ranch, Roche Headquarters gibi nitelikli projelere birlikte imza attığımız Hakwood Firması; standart ürünlerinin dışında, müşterilerine özel üretim de yapıyor. Örneğin, yerden ısıtma kullanıyorsanız, siparişinizi ona göre veriyorsunuz ve Hakwood bütün bunları dikkate alarak ürününüzü hazırlıyor ” diyor.
|