Zorlu Center'ın yapımı tüm hızıyla sürüyor. Ekonomist Dergisi'nin
haberine göre gayrimenkul kısmında el altından satışlar başladı. İddialara göre
rezidanslarda metrekare fiyatlarında kapı 15 bin avrodan açılıyor
Zincirlikuyu’da uzun bir yargı maratonunun ardından kulelerinin ucunu
göstermeye başlayan Zorlu Center inşaatı, hem gayrimenkul
piyasasının, hem de perakende dünyasının son birkaç aylık en önemli gündem
konularından biri. Ekonomist Dergisinin haberine göre bu
projede daha şimdiden satışlar gizli bir şekilde başladı ve gerek rezidans,
gerekse konut kısmının yaklaşık yüzde 10’u satıldı.
Perakende dünyası ise Zorlu Center’ın AVM’si içinde nasıl yer alabileceğinin
hesaplarını yapıyor. Projeyi yürütenler ise bu konuda ser verip sır
vermiyor. Ekonomist bu konuda merak edilenleri, projenin içinde olan ya da
çok yakın kaynaklarla konuşarak ortaya çıkardı. AVM’de de gayrimenkul tarafında
da deklare edilmiş fiyat yok. Fakat el altından yapılan satışlardan fiyatların
son derece yüksek olduğu söylenebilir.
Zenginler yarışıyor
Konser salonu, müze ve kütüphane gibi sosyal ve kültürel yapıların yanı sıra
otel, iş merkezi, alışveriş merkezi (AVM) ve rezidansları ile Türkiye’de ilk kez
beş değişik fonksiyonu içinde bulundurma özelliğini taşıyan projeden yer almak
için Türkiye’nin zenginleri yarışa girmiş bulunuyor.
Şu anda el altından satışa çıkarılan, önümüzdeki ekim ayında resmi satışının
yapılması beklenen rezidanslarda metrekare fiyatının15 bin avroyu bulduğu
iddia ediliyor. AVM kısmında ise şu anda perde arkasında ham pazarlama
faaliyetleri adı verilen bir çalışma yürütülüyor.
AVM için ilk etapta anchor mağazalar adı verilen, özellikle de departman
store olmasına özen gösterilen mağazalar seçilmeye çalışılıyor. Anchor mağaza
için iki büyük rakibin yarıştığı öne sürülüyor. Boyner Grubu’nun getirmesi
beklenen ABD’li lüks mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue ile
Demsa Grubu’nun getirmeye çalıştığı Fransız çok katlı mağazacılık devi
Galeries Lafayette.
Zorlu birkaç kat ayırttı
Zorlu Grubu AVM’yi Eylül 2011, kültür merkezini Ekim
2011, ofis, otel ve rezidansları ise Haziran 2012’de
tamamlamayı planlıyor Projenin bin metrekarelik lüks rezidanslardan oluşacak
Kule Rezidans (Tower Residence) bölümündeki dairelerin bir kısmı fizibilite
çalışmalarının ardından 150-200 metrekare ya da 300-400 metrekare olmak üzere
opsiyonlu olarak değiştirildi. Böylece her katta bir rezidans planlanan projenin
önemli bir bölümünde katlardaki daire sayısı altıya çıkartıldı. Böylece
müşterilerin isteğine göre bin metrekarelik daireler 150, 200, 300 ya da 450
metrekarelik opsiyonlara ayrılabilecek.
Ahmet Nazif Zorlu’un Kule Rezidans’ın en üst katlarında yer
alan bin metrekarelik dairelerden kendisi için birkaç kat ayırttığı da
öğrenildi. Mimarisi Tabanlıoğlu Mimarlık ve Emre Arolat
Mimarlık tarafından yapılan rojenin yüksek bölümleri rezidans
kulelerinden oluşurken yatay bölümlerde ise ofisler yer alıyor.
Proje, 80 bin metrekarelik yeşil rekreasyon alana sahip olacak. Komplekste
ayrıca 2 bin 300 kişilik konser salonu, 750 kişilik tiyatro salonu, 72 bin
metrekare yeşil alan, helikopter pisti, cafeler, restoranlar, 200’e yakın mağaza
olacak. Zorlu Center sakinlerinin çok kaliteli bir rezidans hizmeti
alacağı, proje içindeki otelin imkanlarından yararlanacağı da ısrarla
vurgulanıyor. Zorlu Grubu’nın projedeki otelin işletetmesi için Hilton’un lüks
otel zinciri olan Waldorf Astoria ile anlaştı.
İki dev rekabet ediyor
Projenin en önemli parçalarından biri de Eylül 2011 yılında açılacak olan
alışveriş merkezi. Ancak şimdiden perde arkasında bu alışveriş merkezinde yer
almak isteyen perakendeciler kendileri için yer istemeye başladılar. Projenin
AVM kiralamasını Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi
Alkaş yapıyor.
Avi Alkaş’tan kendileri için yer ayırmasını isteyen çok sayıda perakendeci
olduğu konuşuluyor. Ancak Avi Alkaş, ilk etapta büyük metrekareli, anchor
mağazaların seçimini yapıyormuş bu günlerde. Bu anchor mağaza için ise iki
devin rekabet halinde olduğu belirtiliyor.
Hedefte Lafayette var
Bu rakiplerden biri Boyner Grubu’nun Türkiye’ye getirmeye niyetlendiği ABD’li
lüks mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue. Diğeri ise Demsa Grubu’nun görüştüğü
ve Türkiye’ye getirmeye çalıştığı Fransız çok katlı mağazacılık devi Galeries
Lafayette. (Radikal)
Ham pazarlama taktiği uygulanıyor
Zorlu Center’daki AVM için şu anda ham pazarlama taktiği uygulanıyor.
Fiyatlar ve markalar henüz belli değil. Önce büyük ardından küçük mağazalar
seçilecek. İpekyol Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’a göre marka
karmasında A ve B grubu markalara yer verilecek. “Biz de dört markamız için Avi
Alkaş’tan bize yer ayırmasını rica ettik” diyen Ayaydın da projenin özellikle
lokasyon anlamında çok önemli bir noktada olduğunu söylüyor, Ayaydın, “Burası
İstanbul’un bir numaralı merkezlerinden biri olacak. İstanbul’da bundan daha iyi
bir proje bu saatten sonra olmaz’ diyor.
Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar da, merkezde Damat Tween markalarıyla
yer almak istediklerini söylüyor. Arar, bu merkezin İstinye Park ile birlikte
özellikle yabancı turistin İstanbul’a gelmesinde önemli merkezler olacağını
belirterek; “İstanbul’da özellikle yabancı için büyüyen bir alışveriş
potansiyeli oluşacak. O da bundan bir pasta alır diye düşünüyoruz hepimiz.
İstanbul’a gelen yabancı sayısı sürekli artıyor’ dedi.
Üç kattan oluşacak
Alışveriş merkezi, bulvar, boğaz ve metro katı olmak üzere üç kattan oluşacak
olan Zorlu Center’da bin 500 kişi kapasiteli, sekiz salonlu bir sinema
bulunacak.
Türkiye’ye yeni gelecek markalar ve mevcut markaların da yer alacağı AVM’de
200’e yakın mağaza olacak. Böyle bir merkezde olmak için de sıraya giren
perakendeciler arasında, anchor markalar dışında rekabet olmadığı, ancak
herkesin Avi Alkaş’a yer ayırması için bildirimde bulunduğu belirtiliyor.
Projede yer almak isteyen markalardan Diesel’in Türkiye temsilcisi Özlenir
Giyim’in patronu Tahsin Özlenir, projenin en can alıcı noktasının lokasyonu
olduğunu söylüyor.
Özlenir, “Dizayn anlamında da proje ön plana çıkıyor. Food court, sinema,
tiyatro, sergi alanı fark yaratacak. Hatta konser alanının olacağından söz
ediyorlar” diyor. AVM’de kira fiyatı henüz belli değil. Ancak perakendecilerin
tahminine göre, kat ve mağaza büyüklüğüne göre fiyat değişmekle birlikte,
metrekare fiyatı ortalama 70 avro olacak.
|