br />
Proje, 80 bin metrekarelik yeşil rekreasyon alana sahip olacak. Komplekste
ayrıca 2 bin 300 kişilik konser salonu, 750 kişilik tiyatro salonu, 72 bin
metrekare yeşil alan, helikopter pisti, cafeler, restoranlar, 200’e yakın mağaza
olacak. Zorlu Center sakinlerinin çok kaliteli bir rezidans hizmeti
alacağı, proje içindeki otelin imkanlarından yararlanacağı da ısrarla
vurgulanıyor. Zorlu Grubu’nın projedeki otelin işletetmesi için Hilton’un lüks
otel zinciri olan Waldorf Astoria ile anlaştı.
İki dev rekabet ediyor
Projenin en önemli parçalarından biri de Eylül 2011 yılında açılacak olan
alışveriş merkezi. Ancak şimdiden perde arkasında bu alışveriş merkezinde yer
almak isteyen perakendeciler kendileri için yer istemeye başladılar. Projenin
AVM kiralamasını Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi
Alkaş yapıyor.
Avi Alkaş’tan kendileri için yer ayırmasını isteyen çok sayıda perakendeci
olduğu konuşuluyor. Ancak Avi Alkaş, ilk etapta büyük metrekareli, anchor
mağazaların seçimini yapıyormuş bu günlerde. Bu anchor mağaza için ise iki
devin rekabet halinde olduğu belirtiliyor.
Hedefte Lafayette var
Bu rakiplerden biri Boyner Grubu’nun Türkiye’ye getirmeye niyetlendiği ABD’li
lüks mağazalar zinciri Saks Fifth Avenue. Diğeri ise Demsa Grubu’nun görüştüğü
ve Türkiye’ye getirmeye çalıştığı Fransız çok katlı mağazacılık devi Galeries
Lafayette. (Radikal)
Ham pazarlama taktiği uygulanıyor
Zorlu Center’daki AVM için şu anda ham pazarlama taktiği uygulanıyor.
Fiyatlar ve markalar henüz belli değil. Önce büyük ardından küçük mağazalar
seçilecek. İpekyol Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın’a göre marka
karmasında A ve B grubu markalara yer verilecek. “Biz de dört markamız için Avi
Alkaş’tan bize yer ayırmasını rica ettik” diyen Ayaydın da projenin özellikle
lokasyon anlamında çok önemli bir noktada olduğunu söylüyor, Ayaydın, “Burası
İstanbul’un bir numaralı merkezlerinden biri olacak. İstanbul’da bundan daha iyi
bir proje bu saatten sonra olmaz’ diyor.
Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar da, merkezde Damat Tween markalarıyla
yer almak istediklerini söylüyor. Arar, bu merkezin İstinye Park ile birlikte
özellikle yabancı turistin İstanbul’a gelmesinde önemli merkezler olacağını
belirterek; “İstanbul’da özellikle yabancı için büyüyen bir alışveriş
potansiyeli oluşacak. O da bundan bir pasta alır diye düşünüyoruz hepimiz.
İstanbul’a gelen yabancı sayısı sürekli artıyor’ dedi.
Üç kattan oluşacak
Alışveriş merkezi, bulvar, boğaz ve metro katı olmak üzere üç kattan oluşacak
olan Zorlu Center’da bin 500 kişi kapasiteli, sekiz salonlu bir sinema
bulunacak.
Türkiye’ye yeni gelecek markalar ve mevcut markaların da yer alacağı AVM’de
200’e yakın mağaza olacak. Böyle bir merkezde olmak için de sıraya giren
perakendeciler arasında, anchor markalar dışında rekabet olmadığı, ancak
herkesin Avi Alkaş’a yer ayırması için bildirimde bulunduğu belirtiliyor.
Projede yer almak isteyen markalardan Diesel’in Türkiye temsilcisi Özlenir
Giyim’in patronu Tahsin Özlenir, projenin en can alıcı noktasının lokasyonu
olduğunu söylüyor.
Özlenir, “Dizayn anlamında da proje ön plana çıkıyor. Food court, sinema,
tiyatro, sergi alanı fark yaratacak. Hatta konser alanının olacağından söz
ediyorlar” diyor. AVM’de kira fiyatı henüz belli değil. Ancak perakendecilerin
tahminine göre, kat ve mağaza büyüklüğüne göre fiyat değişmekle birlikte,
metrekare fiyatı ortalama 70 avro olacak.
|