İstanbul'un turizmde
gösterdiği başarılı performans uluslararası otel zincirlerinin
dikkatinden kaçmadı. İstanbul’a olan ilgisi daha önceden bilinen
Uzakdoğulu Shangri La Hotels & Resorts, Mandarin Oriental Hotels
Group, Jumeirah gibi zincirlerin yanında ABD’li Nikki Beach
Hotels, Soho House, Orient Express, Raffels, MGM ve
Bellagio gibi zincirler de İstanbul’u radarına aldı.
Jones Lang LaSalle Hotels Türkiye İş Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan
Yardımcısı Elif Egeli Nişancı, “Uluslararası zincirler özellikle boğaz
ve Pera bölgesi ile yakından ilgililer” dedi.
İlk otel Beşiktaş’a
7-9 Şubat günleri İstanbul’da düzenlenen Orta Asya ve Türkiye Otel
Yatırımları Konferansı için Türkiye’ye gelen Nişancı şunları söyledi: “Mandarin
ve Jumeriah özellikle İstanbul’u istiyor. Jumeriah Maçka’da anlaşmasını yaptı
bile. Shangri La da Beşiktaş’ta ilk otelini açacak. Bazı zincirler ise güneyde
Belek’te olmak istiyor. ABD kökenli Nikki Beach burada yer arıyor. Yine ABD’li
MGM Hotels de Türkiye’ye kumarhanesiz gelmek istiyor. Boğazda yer bulursa grup
diğer markası Bellagio’yu da getirecek. Emar Grubu The Adress İstanbul’dan sonra
Bodrum’da da yer arıyor.”
Orient Express Hotels Başkanı ve CEO’su Paul White, İstanbul’daki fırsatlara
baktıklarını söyleyerek, “Biz tarih ve kültürle ilgili firmayız. Pera’da eski
binalara bakıyoruz” dedi. Radisson Sas markasını bünyesinde bulunduran The
Rezidor Group da diğer markası Missoni için ‘boğaz’da arayışta. Türkiye’de iki
oteli olan The Rezidor Group’un Başkan Yardımcısı Puneet Chhatwal, otellerin
performansından memnun olduklarını belirterek, “5 yılda 20 otele çıkmak
istiyoruz. Missoni markamızı ilk Antalya’ya getirdik. Ama İstanbul’da da
istiyoruz” dedi. Türkiye’de Ramada markasıyla faaliyet gösteren Wyndham Grup,
bünyesindeki 5 yıldızlı Wyndham, 4 yıldızlı TRYP ve 3 yıldızlı Days Inn
markalarını getirmek için harekete geçti. Wyndham Hotel Group Orta ve Batı
Avrupa Başkan Yardımcısı Christian Michel, 9 otele çıkmak için anlaşma
imzaladıklarını kaydetti.
|