Bursa T2 Tramvay Hattı için...
Bursa T2 Tramvay Hattı İhalesi...
Konya’ya Hafif Raylı Sistem...
Bursalılar'ı Ayağa Kaldırdı!
Bursa'daki Tarihi Çınarlar Ölüyor
Bursa'da Ağaç Katliamı Durdu!
TOKİ Bursa Kuraları 20 Temmuz'da
Bursa UNESCO’ya Hazırlanıyor
Bursa'da Kentsel Dönüşüm Karmaşası...
Bursa'daki 14 Projeye 10 Milyon Destek
2. El Konutta En Fazla Fiyat...
"Yüz Milyonluk Yalan" İddiası!
Bursa İnşaat Mühendisleri Odası, Büyükşehir Belediyesi'nin 88 milyon liraya mal edildiğini duyurduğu hafif raylı sistem inşaatının 180 milyona tamamlanacağını iddia etti.
Yurt Gazetesi'nden Can Bursalı'nın haberine göre, Bursa Büyükşehir Belediyesi, 2011 yılında başladığı hafif raylı sistem inşaatının son etabının 88 milyon liraya mal edildiğini bilboard reklamlarıyla duyurmasına rağmen, gerçek rakamın 180 milyon lira olduğu iddia edildi. İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi, raylı sistem inşaatının 180 milyon liraya tamamlanacağını açıkladı. 92 milyon liralık farkın oluşması akıllara “Halk kandırılıyor mu?” sorusunu getirdi.
Şehirdeki reklam panolarında yapımı devam eden BURSARAY 'D' etabının kilometre maliyetini 11 milyon lira olarak duyuran belediye, bir önceki dönemde yapılan A etabının kilometre maliyetinin ise 33 milyon lira olduğunu belirtmişti. Yarı yarıya fark İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi'nin verilerine göre ise, yapımı süren 8 kilometrelik D etabının maliyetinin duyurulduğu gibi 88 milyon lira değil, 180 milyon lira olduğu öne sürüldü. İMO, kilometre maliyetinin ise 11 milyon lira değil 22 milyon 640 bin liraya ulaştığını belirledi. Kilometresi 16 milyon lira Önceki dönemlerde yapılan A etabının belediye tarafından 33 milyon lira olarak duyurulmasının da hatalı olduğunu belirten İMO, 32 buçuk kilometrelik hattın yeraltındaki istasyonlarının ekstra maliyeti ile birlikte hesaplandığında kilometre maliyetinin 16 milyon lira olduğunun altını çizdi. İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, D etabındaki istasyonların yer üstünde olması nedeniyle maliyetlerinin daha düşük olması gerektiğini belirtirken, A etabında yeraltında 4 istasyon olmasına karşın D etabından daha uygun maliyetle yapıldığına dikkat çekti. İlan edilenin aksine, hattın 88 milyon liraya değil, 180 milyon liraya yapıldığını sözlerine ekleyen Şahin, “92 milyon liralık ilave maliyet oluşmuştur” diye konuştu. Bir kayıp da tramvay hattında Hafif raylı sistem dışında şehrin merkezinde yapılan tramvay hattında da aşırı maliyetlerin ortaya çıktığına değinen Şahin, “T1 Hattı ile birlikte tasarlanan toplamda 8 tramvay hattı ile ilgili olarak vagon bedellerinin adedinin 400-500 bin Avro’ya mal edileceği belirtilmiştir. BURULAŞ 15 Mart 2013 tarihinde 6 adet tramvay vagonu için 10 Milyon 329 Bin Avro’ya ihaleyi gerçekleştirmiştir. 1 adet tramvay vagonu 1 Milyon 721,5 Avro’ya satın alınmıştır” dedi. |