Otoyol için Sökülen Zeytin...
Muğla'da 80 Bin Zeytin Ağacı Katledildi
Manzara için Ağaç Kesimine...
İmar Bölgesinde Sökülen Ağaçlar...
HES için Kesilen Ağaçlar Buhar Oldu!
Dikili'de Ağaç Gerginliği
25 Yıldır Ağaç Evde Yaşıyor
150 Yıllık Ağaçlara Kıydılar!
Ağaç ile Taşın Uyumu; ORKA® WOOD
Sit Alanındaki Ağaçları Söküp...
Gökçek'ten Yeni Buluş: Pırasa Ağaçlar!
İnsansız Hava Araçlarıyla...
İstanbul'da 5 Bini Aşkın Ağaç MR'a Girdi
İş Makineleri Girdi, Ağaçlar...
Mesele Ağaç Değil Orman!
Şehrin Ortasında 'Ağaç Apartman'
Yüzbinlerce Ağaç Kesildi,...
Vahdettin Köşkü Restorasyonunda...
Olan Zeytin Ağaçlarına Oldu
Yalova'da 192 Bin Ağaç Tehlikede
Danıştay Ağaçlı Yol ‘Yeşil Kalsın’ Dedi!
Ladin Ağaçlarına Karadeniz Usulü Koruma
Biga'da 100 Bin Ağaç Kesilecek
İstanbul'a 115 Bin Yeni Ağaç
Mermer Ocağı için Ağaç Kesimi
Yol İstemiyoruz, 70 Yıllık Zeytin Ağaçlarına Dokunmayın!
Devlet, otoyol yapmak için Kurtuluş Savaşı’nın simgesi İlkkurşun Köyü’ne iş makineleri gönderdi.
Sözcü Gazetesi'nden Aydın Demir'in haberine göre, köylüler Yırca’da termik santral için kesilen ağaçları hatırlatıp, “70 yıllık zeytin ağaçları talan edilecek” diye isyan etti.
İzmir-Ödemiş arasındaki D-310 Karayolu, geçtiğimiz yıl genişletildi ve onarım yapıldı. Karayolları Genel Müdürlüğü, ardından da Ödemiş’e bağlı İlkkurşun Köyü’nün 800 metre ilerisinden geçen otoyola yeni bir yol eklenmesine karar verdi. Yeni yolun, Kurtuluş Savaşı’nda Yunan Ordusu’na ilk kurşunun sıkıldığı İlkkurşun Köyü’nden geçmesi kararlaştırıldı. Bu güzergahın ana yolu sadece 100 metre kısaltacağı belirtildi. İşte tartışma da burada başladı. Bize hiçbir yararı yok Çünkü, 3 kilometre uzunluğundaki yolun köylüye ait meralardan geçeceği ve inşaat sırasında bine yakın zeytin ağacının da kesileceği ortaya çıktı. Manisa Yırca’da termik santral için 6 bin zeytin ağacının kesildiğini hatırlatan köylüler, “Bu yolun bize hiçbir yararı yok. 70 yıllık zeytin ağaçlarımız talan edilecek. Kamu yararı olmayan bu işlem yerine mevcut yol genişletilebilir” diyerek karara tepki gösterdi. Köylülerin karşı çıkmasına rağmen bölgede Şubat 2015’te hafriyat çalışmalarına başlandı. Tarihi İlkkurşun Tepesi de müteahhitlerin dolgu malzemesi alanı haline geldi. Köylülerin direnişi sonrası çalışmalar durduruldu. Ancak Karayolları, çalışmalara yeniden başladı. Hukuk mücadelemiz sonuna kadar sürecek Arazilerini ve zeytinlik alanlarını korumak isteyen köylüler, yolun geçeği arazinin meralık alan olarak tescil edildiğini ortaya koydu. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü itirazları dikkate almadı ve 30 Haziran’da bölgeye tekrar iş makineleri gönderdi. Köylüler ise çalışmayla ilgili, “Geçim kaynaklarımız, tarlalarımız, ağaçlarımız heba ediliyor. Projenin durdurulması için hukuksal mücadelemizi sürdüreceğiz” dediler. |