Aldığı İhaleyi Tamamlamayan...
Bitmeyen Projeler Dönemi
Bursa Hızlı Treni 12 Yıldır Bitmedi
Bitmeyen Projenin Maliyeti 14 Kat Arttı
11 Yıldır Bitmeyen Proje,...
Bitmeyen Proje için Ormana...
6 Yıldır Bitmeyen Projeye...
Bitmeyen Millet Bahçesinin...
5 Yıldır Bitmeyen Yolun Maliyeti...
Bitmeyen Millet Bahçesi’nin...
Yıllardır Bitmeyen Proje ‘Müjde’ Oldu
2010’da yapımına başlanan ve 825 milyon TL harcanan Karasu Demiryolu Projesi bitirilemedi. 2024 itibarıyla yüzde 23’ü tamamlanan proje başka bir projeye dahil edilerek, bu sene yeniden “müjde” olarak duyuruldu.
2010 yılında 360 milyon TL harcama öngörüsüyle temeli atılan ve 25 ayda bitirileceği belirtilen Karasu Demiryolu Projesi, kördüğüm halini aldı. Toplam 360 milyon TL olarak duyurulan projenin yapım maliyeti 465 milyon TL aşılsa da proje halen tamamlanamadı. Projenin akıbetine yönelik açıklamalar ise “Yurttaşla dalga geçiliyor” yorumlarına neden oldu. BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; 2010 yılında ihalesi yapılan projenin 25 ay içinde tamamlanacağı kaydedildi. Ancak 2024 itibarıyla projedeki ilerleme oranının yalnızca yüzde 23 olduğu öğrenildi. Sayıştay, proje kapsamında kullanılan toplam kaynağın ise 825 milyon TL olduğunu tespit etti. Kördüğüm halini projedeki gecikmeyi örtme çabası ise “Bu kadarı da olmaz” dedirtti. Öngörülen maliyetten 465 milyon TL fazla harcanmasına karşın 14 yılda bitirilemeyen projenin, “Arifiye-Karasu Demiryolu” projesine dâhil edilerek bir kez daha, “müjde” olarak duyurulduğu tespit edildi. Projedeki yılan hikâyesini TBMM gündemine taşıyan CHP Milletvekili Ayça Taşkent’e verilen yanıt da iktidarın kördüğümü saklama çabasını bir kez daha gözler önüne serdi. Projeye yönelik detaylı sorular içeren önergeye sadece, “Karasu Demiryolu Projesi Yapım işine ilişkin yüklenici firma ile imzalanan sözleşme, bahse konu işin sadece altyapı imalatlarını kapsamaktadır. Stratejik nitelikteki projenin uluslararası standartlarda emniyetli bir demiryolu olarak inşası ve işletmeye açılması için çalışmalar devam etmektedir.” yanıtı verildi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |