'Yeşil Yol' için Planlama Yokmuş
"Ne Kadar Beton Varsa Yaylalara...
Yeni Bakan Yeşil Yol Projesini...
Yeşil Vadi Emlak ve Yeşil Yol
Yeşil Yol Projesi için İmza Kampanyası
Doğayla Kalkınma Arasında Mücadele
"Yeşil Yol" Dediler, Ağaçları...
‘Adı Yeşil Özü Kara’
Yeşil Yol'da Mahkeme Ağaç...
Beyoğlu'nda 'Yeşil Yol Projesi'ne...
Rizeli Yine 'Dur' Dedi
Rize Valisi Yeşil Yol Eylemcilerine...
İş Makinelerini Böyle Geri Gönderdiler
"En Güzel Bahçe"den Yol Geçirecekler
Yeşil Yol Karadeniz’i Yoldan Çıkaracak
Böyle Paylaşım Ne Görüldü Ne de Duyuldu
"Bizim Hayvanlar Otostop mu Çekecek?"
Vali: Kimse Ahkam Kesmesin,...
Rize’de Yeşil Yol Krizi Büyüyor
'Başarımıza Gölge Düşürmek İstediler'
Yeşil Yol'a Dur Denildi
TEMA'dan "Yeşil Yol" Tepkisi
'Yeşil Yol' Yargıya Taşınıyor
Yaylaları Turizme Açarken Yok Edecekler!
"'Yeşil Yol'a Neden Tepki...
Karadeniz'de 'Yeşil Yol' Projesine İsyan
"Yeşil Yol Projesi, 'Yeşil...
Karadeniz 'Yeşil Yol' İstemiyor!
"Yeşil Yol Projesi, Aslında...
Karadeniz'e Yeni Hançer: 'Yeşil Yol'!
Karadeniz'e Kafa Karıştıran...
Yeşil Yol'a Karşı Çıkmak için 5 Neden!
350ankara.org iklim değişikliği perspektifinden Karadeniz yaylalarını birbirine bağlayacak "Yeşil Yol" projesinin doğuracağı sonuçları sıraladı.
350ankara.org Samsun’dan başlayarak Ordu, Giresun, Gümüşhane, Bayburt, Trabzon, Rize ve Artvin’in yaylaları ve turizm merkezlerini yüksek rakımdan birbirine bağlayacak Yeşil Yol projesine karşı çıkmalarının beş nedenini sıraladı.
Sitede Yeşil Yol'un Artvin’den Samsun’a kadar ortalama 2000 rakımlardan geçecek, Karadeniz dağları boyunca denize paralel uzanıp toplam 2 bin 600 km uzunluğunda yapılması planlandığı hatırlatıldı. Bu yolla birlikte 40 noktada turizm merkezleri yani moteller, oteller, çim kayak tesisleri gibi tesisler oluşturulacağının altı çizildi. İki yıldır süren ve 90 milyon lira harcanan yol çalışmasının 2018 yılında tamamlanması planlanıyor. Bianet'in haberine göre, bu projenin iklim değişikliği açısından ne anlama geldiği ve nasıl bir mekanizma doğurduğu ise beş maddede şöyle sıralandı. 1- Projede dökülecek beton ve asfalt yüzünden toprak ile suyun ilişkisi kesilerek yağışların sele dönüşme riski artacak. 2- Daha fazla beton ve asfalt, daha fazla seragazı emisyonu demek. 3- Daha fazla yol, daha fazla otomobil ve daha fazla fosil yakıt yakmak demek. 4- Yaylalarda yapılacak tesisler, ısınma için daha fazla fosil yakıt yakmak demek. 5- Daha fazla fosil yakıt, daha fazla iklim değişikliği, daha fazla iklim değişikliği ise Yeşil Yol projesi ile tahrip olan Karadeniz yaylalarının doğasının, yani bitki ve hayvanların yaşamının kırılgan, dayanıksız hale gelmesi demek. Kısaca; Karadeniz yaylalarına beton ve asfalt getirecek Yeşil Yol doğa ve iklim için telafisi olmayan zararlar doğuracak |