
Yeşil Yol Projesi'ne Yapılan...

Yeşil Yol Projesi’nde Karar Çıktı

Yeşil Yol'da Yarıya Gelindi

Havva Ana'dan 'Yeşil Yol'a...

Adliye Önünde Yeşil Yol'a...

Tepkilere Rağmen 'Yeşil Yol'...

Yeşil Yol Karşıtlarına Dava Açıldı

Yeşil Yol Planına Bakanlıktan...

Kadıköy'den Ses Verdiler:...

Yeşil Yol İnşaatı Yeniden Başladı

‘HES Yapılamaz’ Denilen Vadi...

7 Milyar Dolara Yeşil Yol

Yeşil Yol Projesi, Ordu'da...

Yargıya Rağmen İdareden Yeşil...

'Yeşil Yol' için Planlama Yokmuş

Yargı Yeşil Yol'a "Dur" Dedi

'Yeşil Yol'a Tepkiler Sürüyor

TEMA'dan Yeşil Yol Açıklaması

'Yeşil Yol Projesi' Durduruldu

Bakan Eroğlu: 'Yeşil Yol'...

Kalkınma Bakanlığı'nın Gündemi...

Yeni Bakan Yeşil Yol Projesini...

Yeşil Vadi Emlak ve Yeşil Yol

"Yeşil Yol Projesinde Bölge...
‘Yeşil Yol Çevreye Zarar’
Sayıştay’dan Samsun’dan Artvin’e 8 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak 2 bin 600 kilometrelik Yeşil Yol Projesi’ne halktan, sivil toplum örgütlerinden yönelen eleştirilere haklılık kazandıran bir tespit geldi.

Sayıştay, planlamaların ve projenin uygulanmasının Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporlarına göre yapılması ve raporlara uygunluğunun gözetilmesi gerektiğini bildirdi.
Birgün Gazetesi'nden Nurcan Gökdemir'in haberine göre, Sayıştay’ın DOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı’nın 2016 yılı hesaplarının denetim raporunda, Doğu Karadeniz bölgesinin yaylalarını birbirine bağlamak üzere başlatılan ve çevreye büyük zararlar veren yola ilişkin tespitler yer aldı. Projeye ÇED raporları düzenlenmeden başlanılmasının eleştirildiği raporda, “DOKAP Eylem Planı’nda, bölgenin turizme kazandırılması için gerek yol yapım çalışmalarının yapılması, gerekse de turizm yatırımlarının desteklenmesi öngörülmüştür. Doğu Karadeniz Bölgesi, doğal ve kültürel değerler yönünden önemli potansiyellere sahip olmanın yanında önemli çevre sorunları ile karşı karşıya kalmaktadır” denildi. Raporda, Uluslararası Koruma Birliği’nin bölgeyi “korunması gereken önemli ekolojik hassas bölgeler” arasına aldığı vurgulandı. Yasal zorunluluk Çevre Kanunu’nda, “Faaliyetleri sonucu çevre sorunlarına yol açabilecek kurum, kuruluş ve işletmeler Çevresel Etki Değerlendirme Raporu hazırlar” denildiği belirtilerek şunlar kaydedildi: “Geniş bir bölgeyi kapsayacak ölçekte yol güzergâhı ve turizm tesislerini planlayan DOKAP projeleri için ÇED ‘Olumlu-Olumsuz’ veya ‘Çevresel Etkileri Önemsiz Belgesi’nin alınmasıyla, her türlü çevresel etki kayıt altına alınarak yatırım yapılabilecek ve korunması gereken alanlar açık olarak önceden belirlenebilirdi.” 2016’da 50 milyon kaynak Proje için DOKAP’ın, büyükşehir belediyeleri ve il özel idarelerinin projelerinden 39’unu kabul ettiği bildirilen raporda, “Yeşil Yol” için 2016’da 50 milyon 403 bin lira kaynağın aktarıldığı belirtildi. |