Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

İş dünyasında çevreye ve topluma karşı sorumluluk alanında bir uyanış için kıpırdanmalar yaşanıyor. Sadece bugünü karla kapatmayı değil, uzun dönemde karlılık ve çevreye duyarlı sürdürebilirliği hedefleyen stratejiler şirketlerin gündemine girmeye başladı. 21. yüzyılın kurumsal etik kodu yeşil olmak. Kar amaçlı şirketlerin 'hep bana, hep bana'

Dünya Gazetesi
'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

BR>
Gerilla Pazarlama da yeşil olabilir

Gerilla pazarlama kavramının kurucularından Jay Conrad Levinson 1984 yılında çıkardığı kitabıyla geleneksel pazarlama yöntemlerinin dışında kısıtlı bir bütçeyle nasıl pazarlama yapılır sorusuna cevaplar geliştirmişti. University of California Berkeley'de profesörlük yaptığı dönemde öğrencilerinin küçük işletmelerde kolay ve düşük bütçeli pazarlama yöntemlerinin neler olabileceğini sormasıyla, birkaç kütüphanede pazarlama alanında araştırmalar yapmış ancak geleneksel pazarlama yöntemleri dışında kaynağa rastlamamıştır. Öğrencilerinin sorularına cevap vermek üzere alternatif pazarlama yöntemleri üstünde çalışmış, bu yöntemleri önce bir listede toplamış öğrencileriyle paylaşmış, daha sonra bunları Gerilla Pazarlama adında bir kitapla tüm işletme camiasıyla paylaşmıştır.

2009'un sonunda Shel Horowitz ile beraber yazdığı son kitabı 'Guerrilla Marketing Goes Green' ile Levinson iş adamlarını çevreci değişime çağrıyor. İş dünyasının gereksinimleriyle doğanın çağrısını birleştiriyor ve adım adım yeşil gerilla pazarlamanın işinizi nasıl değiştirebileceğini anlatıyor. Yeşil gerilla pazarlamayı hem sizin hem de dünyanın yarar göreceği bir strateji bütünü olarak duyarlı iş adamlarının görüşüne sunuyor.

Öncelikle, kitap sürdürebilirlik, karlılık ve sosyal sorumluluğun beraber yürütülebileceğinin altını çiziyor. İş dünyasında başarılı olmak için kurnaz olmak, başkalarını ezip geçmek gerekmez. Aksine iş, sağlam ortaklıkların kurulmasıyla büyür. Bu ortaklıklar sadece şirketin sahiplerinin değil, çalışanlarının ve müşterilerinin de bağlı oldukları ortaklıklardır. Kişiler kimi zaman paralarını, kimi zaman güvenlerini, kimi zaman ise zamanlarını bu ortaklıklara dahil eder. Uzun süreli anlayış ve çok yönlü çaba üzerine kurulu ilişkiler bu ortaklıkların yaşam süresini ve başarısını belirler. Başarılı pazarlama karşısındakine değer katmaya dayanır, böylece işler de ortaklık bağları da büyür. Ayrıca, etik şirketler hedefledikleri gruplara ulaşan başka şirketlerle işbirliğine girerek pazarlama giderlerini kısabilirler. Uzun dönemde aynı amaca hizmet eden müşteriler marka savunucuları haline bile gelebilir. Sosyal, ekonomik ve çevresel sorumluluk sahibi şirketler toplumda bilinirliklerini arttırırlar. Tüketiciler de topluma geri dönüşleriyle öne çıkan, sosyal yönü ağır basan şirketlerin markalarını tercih eder. İşte aynı fiyat ve kalitede iki üründen birinin diğerine göre daha çok satmasının sebebi de bu. Şirketin iyi bir amaca hizmet etmesi.

Dünyaca ünlü PR şirketi Edelman'ın 2009'da yürüttüğü Tüketici Çalışması'na göre, 10 ülkeden 6.000 tüketicinin %57'si bir markayı veya şirketi seçerken kurumsal sosyal sorumluluk girişimlerini değerlendirdiğini belirtmiş. Eğer ürünün veya servisin kalitesi aynıysa, tüketicilerin %65'i iyi bir amaca hizmet eden başka bir ürüne geçmeye hazır. Edelman çalışmasında küresel katılımcıların %64'ü iyi bir amaca hizmet eden bir markayı tavsiye edeceklerini söylediler, bu oran 2008'de %52'ydi. Sadece bu yükseliş trendi bile şirketlerin etik ve sorumluluk sahibi olmalarının ürünlerinin cirosunu yakından ilgilendirdiğini göstermekte. Peki, sosyal sorumluluk nedir? En kapsamlı tanımıyla sosyal sorumluluk, şirketlerin kanuni zorunlulukları ötesinde, müşteri ve hissedarları haricinde topluma karşı sorumlulukları.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/yesil-gerilla-pazarlama-yukseliyor_78568.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!