Zigana Tüneli'nde Çalışmalar...
Zigana Tüneli'nin Yüzde 65’i Tamamlandı
Tamamlandığında Dünyanın İkinci...
Yeni Zigana Tüneli'nin Yüzde...
Tek Yol, Yeşil Yol
Doğal Sit Alanına Viyadük
Yeni Zigana Tüneli'nin Son Hali Görüntülendi
Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu üzerinde yapımı devam eden ve tamamlandığında çift tüp 29 kilometre uzunluğuyla Avrupa'nın en uzunu olacak Yeni Zigana Tüneli'ndeki çalışmalarda yüzde 52 seviyesine ulaşıldı.
Trabzon-Gümüşhane kara yolu üzerinde yapımı süren, tamamlandığında çift tüp 29 kilometre uzunluğuyla dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzun kara yolu tüneli olacak Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde yüzde 52 seviyesine ulaşıldı. Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan Tarihi İpek Yolu'nda Gümüşhane yönünde yapımına Nisan 2016, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da başlanan projede, 300'ü aşkın personel 24 saat esasına göre çalışıyor. Ulaşım maliyetini azaltacak ve Doğu Anadolu'nun Karadeniz sahili ile bağlantısını kolaylaştıracak tünelin bölgenin ticari ve turistik değerine ciddi katkı sunması bekleniyor. Mevcut yolu 8 kilometre daha kısaltacak tünelin bölgeye yatırım yapacak girişimciler için lojistik açısından maliyetleri düşüreceği ve limana ulaşımı kolaylaştırması öngörülüyor. Devam eden projede kazı destekleme çalışmalarında Trabzon yönünde çift tüpte 7 bin 136 metre, Gümüşhane yönünden ise 7 bin 956 metre ilerleme sağlanarak toplamda 15 bin 92 metreye gelindi. Proje kapsamında ayrıca, Türkiye’de ilk defa kara yolu tünellerinde uygulanacak ve havalandırma sistemlerinin bir parçası olan 3 noktada 6 adet havalandırma şaft yapı çalışmaları da eş zamanlı olarak ilerliyor. "Yarıyı geçtik" Söz konusu güzergahın ciddi bir trafik yükü bulunduğuna dikkati çeken Taşbilek, tünel projesinin yolun trafik yükünü azaltacak öneme sahip ciddi bir yatırım olduğunu aktardı. Taşbilek, Yeni Zigana Tüneli ile 12 metre genişliğindeki mevcut yolun standartlarının yükseltilerek çift şerit gidiş geliş olarak hizmet vereceğine işaret ederek, yolun kotunun 560 metre daha düşürülerek 8 kilometre kısalacağı bilgisini paylaştı. Tünel inşaatının büyük bir özveri ve gayretle devam ettirildiğinin altını çizen Taşbilek, "Mevcut durumu itibariyle yoğun çalışmalarla tünel inşaatı yüzde 52 seviyesine getirilmiştir. Yarıyı geçtik. Yine aynı şeklide havalandırma ile alakalı olan şaftlarda ve tünel içi kaplamalarda da büyük oranda gelişme sağlanmış olup çalışmalar büyük bir hızla devam etmektedir. Söz konusu tünel tamamlandığında Avrupa'nın en büyük, dünyanın 2'inci büyük tüneli olarak ülkemize ve bölgemize hizmet verecek." değerlendirmesinde bulundu. |