ehir hatlarında eski vapurların seferden kaldırılmasıyla büyük eleştiri alarak gündeme gelen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy , "Yeni yapılacak vapurlardan niçin ses çıkmadı" sorusuna "Yakında" yanıtını verdi. Halkın oylarıyla seçilen vapurların yapımının Tuzla tersanelerinde devam ettiğini söyelyen Paksoy, ilk vapurun ekimde denize ineceğini dile getirdi.
İDO'nun faaliyetleri ve hedefleri konusunda Cumhuriyet' e bilgi veren Paksoy, birleşmeden sonra İDO'nun üç kat büyüdüğünü anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kendilerine ÖTV'de yakıt indirimi sağlayarak büyük bir destek verdiğini anlatan Paksoy, yakıtın bu indirimle yüzde 60 ucuzladığının, bunun da kuruma büyük katkı sağladığının altını çizdi.
Soruları da yanıtlayan Paksoy'un verdiği bilgiye göre; kurumun geçen yıl bütçesi 340 milyon YTL. Bu yıl da 440 milyon YTL'lik bir bütçeden söz etmek mümkün. Geçen yıl 100 milyona yakın yolcu, 6 milyon civarında araç taşıyan İDO, Uluslararası Feribot Taşımacıları Birliği'nin (INTERFERRY) en büyük üyesi. Kurum, 82 vapurla 83 noktaya sefer yapıyor. İDO'da halen 3 bin 500 kişi çalışıyor. Birleşmeden sonra iskelelerde çalışanların kılığından kıyafetinden AKP'li oldukları yönündeki eleştirileri Paksoy, şöyle yanıtladı: "İDO'da 3 bin 500 kişi çalışıyor. Bunların 1700'ü taşeron. İskelelerde güvenlik, temizlik gibi işler... Birleşmeden sonra 400'e yakın eleman alındı. Bunların hemen hepsi denizcilik meslek okulu mezunu..."
Eylülde deniz taksilerinin hizmete gireceği bilgisini veren Paksoy, 2009'da INTERFERRY başkanlığını da üstlenecek.
|