Krizin ardından altyapı ve gayrimenkul yatırımlarının hızlanmasıyla
Ford Otosan da inşaat kamyonu işine asıldı.
Otosan, Cargo modelinin yeni inşaat serisini piyasaya sürdü.
Yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştığı Ford Cargo İnşaat kamyon
serisini İnönü fabrikası ve Gebze’deki Ar-Ge biriminde yaptığı toplam
15 milyon dolarlık yatırımla hayata geçiren Otosan 10 yeni inşaat kamyonunu
piyasaya sürecek. Yeni Cargo inşaat serisinin üretimi için İnönü fabrikasına 150
yeni işçi alımı yapan Ford Otosan halen inşaat kamyon pazarında yüzde 12’lerde
olan payını 2011’de ikiye katlamayı planlıyor.
En büyük yatırımını yaptı
Ford Cargo yeni inşaat serisinin Antalya’daki tanıtım toplantısında konuşan
Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, Türkiye’de inşaat
sektörünün iniş-çıkışlarla dolu bir seyir izlediğini belirterek krizin ardından
tekrar altyapı,yol, inşaat yatırımlarının hızlandığını söyledi. Krizin ardından
gelişmekte olan Azerbeycan, Rusya, K. Afrika gibi ülkelerde de inşaat sektörünün
hızlandığını anlatan Otay yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştıkları yeni inşaat
kamyon serisi yatırımını tamamlayarak pazara girdiklerini açıkladı. Yeni inşaat
serisine yapılan yatırımın Ford Otosan tarihinde bu segment için yapılan en
büyük yatırım olduğunu anlatan Otay, 1 milyon kilometreyi aşan zorlu testlerin 1
yıl boyunca maden yatakları ve şantiye koşullarında tamamlandığını vurguladı.
Otay, yeni inşaat serisinin Ford Otosan Gebze Ürün Geliştirme Merkezinde Türk
mühendisleri tarafından tasarlandığını ve İnönü fabrikasında üretildiğini
aktardı.
Kamyon ayrı birim oldu
Otay; Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika, Orta
Doğu, Körfez ve Orta Afrika ülkelerine kadar geniş bir pazara hitap etmeyi
hedeflediklerini belirtti. Otay, ağır vasıta pazarına odaklanma stratejilerinin
bir göstergesi olarak yeni bir organizasyonel yapılanmaya da gittiklerini; ürün
geliştirme, üretim, satınalma, satış ve pazarlama bölümlerini aynı çatı altında
toplandıkları ve kamyon odaklı bir yapılanmayı devreye aldıklarını belirtti.
Pazar ikiye katlanacak
Ford Otosan Kamyon Operasyonları Müdürü Emrah Duman da
2009’da kriz nedeniyle yaklaşık 12 bin adetlerde olan 16 ton ve üzeri kamyon
pazırının bu yıl sounda 23 bin adetlere ulaşmasının öngörüldüğünü söyledi.
Altyapı ve diğer yatırımların hızlanması, tüketici güven endeksinin yükselmesi
ve kredi faizlerinin düşmesiyle kamyon pazarının hızlı bir yükselişe geçtiğini
anlatan Duman Ford olarak bu yıl toplam pazardan yüzde 17.5’lik pay almayı
2011’de ise bunu yüzde 20’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. For d
Otosan bu yıl 4 bin kamyonu iç pazara satarken 700 adetlik ihracat yapacak.
1 milyon kilometrelik testi geçti
Ford Cargo inşaat araçlarında 360 Bg/1400 Nm’lik çevreci E5 motor
kullanıldığına dikkat çeken Duman aracın geliştirme safhasında yaklaşık 1 yıl
boyunca Soma, Gelibolu madenlerinde en ağır şartlarda çalıştığnı belirtti. Bazı
markaların çok ağır şartlarda çalıştırıldığı için bu bölgelerdeki madenlere araç
vermek istemediğini söyleyen Duman, “Garanti süresi ve şartlarından çekinenler
bazı bölgelere ürün satmak istemiyor. Biz ürünümüze güveniyoruz. 100 bin km, 2
yıl garanti sunuyoruz. Şasi kalınlığını artırdık. Optimum performans ve yakıt
tüketimi değerlerini sağladık. Özel yarı sentetik motor yağı ile sunulan 20 bin
km bakım aralıkları ile sektörün en rekabetçi servis maliyetlerini de
beraberinde getirdik” dedi.
Zorlu inşaat sahalarında araçların rahatça çalışabilmesi için yeni tasarlanan
ön tampon ve dingil, kısa radyatör ve radyatör koruyucu ile segmentin en
rekabetçi yerden yüksekliğine ve yaklaşma açılarına ulaşılıyor. Tamamen Türk
mühendislerce tarafından yapılan yeni Cargo İnşaat serisinin geliştirme
aşamasında araç 1 yıl boyunca 1 milyon km test edildi.
|