2011 yılında iç ve dış pazarlarda hızla büyüyen
YATAŞ, yoğun yurtdışı atılımları sayesinde 2011 yılında önceki
yıla kıyasla yüzde 70’lik ihracat artışı sağladı. 2011 yılında cirosunu 200
milyon TL’ye yükselten firmanın yeni hedefi ise 2012 yılında yüzde 100 ihracat
artışı sağlamak. Halihazırda 45 ülkeye ihracat yapan firma, bu yıl özellikle
Avrupa ve Ortadoğu'da gelişen ve büyüyen pazarlardan pay almayı planlıyor.
2010 yılında başlattığı değişim-dönüşüm süreciyle birlikte Türkiye’deki eski
mağazalarını yeni dağıtım kanalları YATAŞBedding ve
ENZA Home konseptleri ile değiştirmeye ve mağaza sayısını
artırmaya başlayan YATAŞ, 2011 boyunca dış ticarette de büyük ilerleme kaydetti.
İran, Irak, Azerbaycan, Almanya, Avusturya’da yeni mağazalar açan, Amerika’ya
ise ENZA markasını taşıyan YATAŞ, 2012 yılında Almanya ve İngiltere başta olmak
üzere birçok ülkede artık kendi mağazalarıyla ve YATAŞ markalı ürünlerle
ilerleyecek.
Ortadoğu’nun değişen siyasi sürecini de yakından takip eden
firma, 2012’de ilk olarak Irak, İran ve Mısır’daki krizi fırsata çevirmeyi
hedefliyor. Ayrıca Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda ve Beyaz Rusya’da
mağazalaşma yolunda atılımlar üzerinde çalışıyor.
Cironun yüzde 1,2’si Ar-Ge’ye
Türkiye’de sektörün gelişen trendleri doğrultusunda ürün gamını güncelleyen
YATAŞ, 2011’deAr-Ge’ye cirosunun yüzde 1,2’si oranında yatırım yaptı. Pazarın
talepleri doğrultusunda yeni teknolojileri kullanan YATAŞ, daha sağlıklı ve
konforlu bir yaşam için gelişmiş farklı teknolojileri tüketicilere ulaştıracak
projeler üzerinde çalışıyor. Özellikle sünger ve kanepe üretiminde modernizasyon
ve verimlilik artışına yatırımlar yapan marka, üretimde kalite sürekliliğini üst
seviyeye getirmeyi amaçlıyor. Bu doğrultuda ise fabrikalarının kapasitelerini
artırıcı yatırımlar yapıyor ve lojistiğini kuvvetlendiriyor.
37 bin metrekarelik kapalı alan artışı ile üretim kapasitesini de
büyütüyor
Bu yıl Kayseri’de yer alan üretim kampüsü içerisinde 16 bin
metrekarelik yeni bir sünger fabrikası kurmayı planlayan YATAŞ, makine ve bina
yatırımları için toplam 10 milyon Euro bütçe ayırdı. Ayrıca 21
bin metrekarelik yeni bir kapalı alan da satın alan YATAŞ, üretim alanlarında
toplamda 37 bin metrekarelik kapalı alan artışı sağladı. Bununla birlikte sünger
üretimini de artıracağını duyuran YATAŞ, bu çalışmaları doğrultusunda önemli bir
verimlilik ve kalite artışı sağlayacak.
|