Yapım Gerekçeleri ve Güzergah Seçimi
Projenin yapım gerekçeleri (DLH’nın bildirdiği ve projenin işlendiği plan raporundan edinilen gerekçeler) kentin yaka geçişleri, motorlu araç sayıları ve nüfus gelişimi üzerinden ve İBB Ulaşım Daire Başkanlığı’nca yapımı süren Ulaşım Ana Planı Taslak Çalışmaları’na dayalı tespitlere göre ele alınarak aşağıdaki gibi özetlenebilir:
Yukarıda sıralanan gerekçeler nedeniyle İstanbul’da ulaşımı rahatlatacak çözümlerin gerekli olduğu belirtilerek aşağıda yer alan çözümlerin uygulanması öneriliyor:
Proje kapsamında İstanbul Boğazı’nı karayoluyla geçen 5 ayrı güzergahın değerlendirildiği ve 4 nolu güzergahın uygun görüldüğü belirtiliyor. Karayolu uzmanları ve akademisyenlerin hiçbir alternatifin ciddi bir incelemeyle seçilmediği ve kentteki ana ulaşım koridorlarını birbirine bağlamadığı yönündeki eleştirilerine rağmen, alternatifler arasındaki ekonomik maliyet, mesafe, kamulaştırma ve inşaat zorlukları gibi teknik konularda yapılan kıyaslamalarla sonuca gidilen değerlendirmede,
|