alıtım sektörünün önde gelen kuruluşlarından BTM Bitümlü Tecrit Maddeleri San. ve Tic. A.Ş. yapıların temellerinden çatılarına kadar ısı ve su yalıtımı çözümleri sunuyor. Uluslararası Yapı İstanbul 2007 Fuarı'nda çözüm önerilerini sektörle paylaşan BTM Ürün Müdürü M. Kemal Gel ile malzeme seçimini, yalıtım bilincini, farklılaşmayı konuştuk.
Yılın ilk yarısı sizin için nasıl geçti? Fuarda neleri sergiliyorsunuz?
Kış aylarından uyanma emareleri yavaş yavaş görülmeye başlandı diyebiliriz. Havaların ısınmaya başlamasıyla, şantiyeler hareketlendi. Seçim havası, bazı yatırımcıların yatırımlarını seçim sonrasına ertelemesine neden olacak gibi görünüyor, ama bir hareketlenme var. Yapı İstanbul Fuarı'nda Shingle ve Corrubit'e öne çıkardık, zaten stand için yaptığımız kulede ilk görülenler onlar. Bu dönem, Shingle için yazılı basında dönecek bir reklam kampanyamız da var. Bizim, şu an için en yeni ürünümüz Corrubit, o da yaklaşık 1.5 yıldır pazarda olan bir ürün. Satışları da her geçen gün, belirli bir trend içerisinde artmaya devam ediyor.
Firmalar, pekçok ürün grubunda benzer çözümler sunuyorlar. Farklılaşmak, günümüzün önemli kavramlarından birisi. Bu anlamda, BTM'nin ne gibi stratejileri var?
Bunu, birkaç farklı kol üzerinden düşünmek gerek. Bunlardan birisi, Ar-Ge çalışmalarıyla ya yeni ürün sunmak, ya da mevcut ürünlerde diğer üreticilerin yapmadığı bir iyileştirme yapmak. Öte taraftan, bir de hizmet kolu var. Biz, direkt satış yapan bir firma değiliz, ama bayi ağıyla birlikte hizmet kalitesini artırmak, arz ve servis sürelerini kısaltmak önemli. BTM, kendi konusunda çok güçlü bir laboratuar altyapısına sahip. Dağıtım kanallarımızla da daha hızlı hizmet çalışmaları içerisindeyiz. Farklılığın buralardan geçtiğini düşünerek, buralarda ilerliyoruz.
Doğru malzeme seçimi konusunda ne kadar bilinçliyiz?
Aynı işi gören çok farklı malzemeler var. Isı ve su yalıtımında karar vericiler, yalıtımı uygulayacakları detayın özelliklerine göre malzeme seçiyor olmalılar. Bunu yapabilmek için de, hem detayı hem de o detayda gerek fiyat gerek performans olarak kullanılması en ideal malzemeyi biliyor olmalılar.
Yalıtım bilincinin geliştirilmesi, en çok üzerinde durulan konulardan birisi. Ancak bu daha çok son kullanıcı ekseninde düşünülüyor gibi. Uygulamacılar ne kadar bilinçli?
Ürün kalitesinin yanısıra uygulama kalitesinin de genel seviyelerde olmasını beklemek çok normal. Olması gereken en önemli konulardan birisi, kaliteli malzeme ve kaliteli işçilik. Bu konuda, ülkemiz, maalesef istenen seviyede değil. Son kullanıcının bilinç düzeyinin artması gerek. Artan enerji maliyetleri, daha önce ısı yalıtımı yaptırmış olanların referansları, bu konuda bilincin artmasını sağlıyor. Ancak burada karşımıza yine kaliteli uygulama sorunu çıkıyor. Biz, 1998 yılından bu yana, aralıksız her yıl usta yetiştirme kursları düzenliyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 1400 kişiye ulaştık. Bu kişiler ya bizim ürettiğimiz malzemeleri uyguluyorlar, ya da çalıştıkları firmaların satış departmanlarında çalışıyorlar. Diğer firmalar da mutlaka bunları yapıyorlar, ama tek başına yeterli değil. İZODER'in çalışmaları da var. AB destekli bir proje ile yalıtım ustası eğitimleri yapılmıştı, bunların arkasının gelmesini bekliyoruz. Kocaeli Üniversitesi'nde Yalıtım Teknolojileri diye bir bölüm açıldı. Oradan mezun olan öğrenciler, daha sonra sektöre faydalı olacaklardır diye düşünüyorum.
Ama bütün bunlar da yeterli değil. Yalıtım ustasının meslek standartının Bakanlıkça onaylı bir metni olmalı ki, eğitimler de o standarta göre oluşturulsun. Yazılı bir meslek standartı sonucu bu standarta uygun eğitim programları ile sertifikalandırılan ustalar, son kullanıcı tarafından da tercih edilecektir. Böylece uygulama kalitesi de artacaktır.
İleriye dönük beklentileriniz nedir?
Son yıllarda, yalıtım sektörünün büyüme hızı inşaat sektörünün büyüme hızının önünde gitmeye başladı. Bu, kısmen yalıtım bilincinin arttığının, kısmen de eskiyen yapıların restorasyonu sırasında artık yalıtım malzemelerinin de kullanıldığının göstergesi. Böyle olmaya da devam edecek gibi görünüyor. Biz, su ve ısı yalıtımı, eğimli çatı kaplama malzemeleri pazarlarındaki mevcut payımızı korumak ve artırmak istiyoruz.
|