Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

WinSA, Yıl Sonu İhracat Hedefine İlk 6 Ayda Ulaştı

Pilsa Plastik Sanayi A.Ş.Profil Pazarlama Grup Müdürü Hakan Aldinç, 2002 yılını 2.5 milyon dolarlık ihracatla kapattıklarını belirterek, "Bu yıl ih

PVC Market
WinSA, Yıl Sonu İhracat Hedefine İlk 6 Ayda Ulaştı

b>Pilsa Plastik Sanayi A.Ş.Profil Pazarlama Grup Müdürü Hakan Aldinç, 2002 yılını 2.5 milyon dolarlık ihracatla kapattıklarını belirterek, "Bu yıl ihracat hedefimizi 3 milyon dolar olarak belirlemiştik. Yılın ilk yarısındaki performansımız nedeniyle ihracat hedefimizi 6 milyon dolara çektik" dedi.

WinSA, yıl sonu ihracat hedefine ilk 6 ayda ulaşarak, 3 milyon 150 bin dolarlık ihracat geliri elde etti. Pilsa Plastik Sanayi A.Ş.Profil Pazarlama Grup Müdürü Hakan Aldinç, 2002 yılını 2.5 milyon dolarlık ihracatla kapattıklarını belirterek, "Bu yıl ihracat hedefimizi 3 milyon dolar olarak belirlemiştik. Yılın ilk yarısındaki performansımız nedeniyle ihracat hedefimizi 6 milyon dolara çektik" dedi. WinSA'nın Hacı Ömer Sabancı Holding bünyesinde 1971 yılından bu yana faaliyet gösteren ve Türkiye'nin en büyük 200 sanayi kuruluşu arasında yer alan Pilsa Plastik Sanayi A.Ş.'nin, PVC Pencere Kapı ve Panjur Sistemleri'ndeki markası olduğunu anlatan Aldinç, Adapazarı'ndaki 150 bin metrekarelik WinSA fabrikasının bu alanda Avrupa'daki 5 büyük fabrikadan biri olduğunu söyledi.

Geçen yıl 17 milyon dolar olan ciroyu, bu yıl 22;23 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Aldinç, 1998 yılından bu yana üretilen WinSA'nın öncesi ve satış sonrası ürün ve hizmet kalitesiyle 2 yıl içinde sektörün lideri haline geldiğini vurguladı. Aldinç, "Sadece profil değil, bir bütün olarak tasarlanmış pencere sistemine sahibiz. Hedefimiz belli bir planda büyümek. Bunun altyapısını oluşturduktan sonra hedeflerimize emin adımlarla ulaşıyoruz" diye konuştu.


İhracata 1999 yılında 150 bin dolarlık bir gelir ile başladıklarını anlatan Aldinç, "Geçen yılı 2.5 milyon dolarlık ihracat geliri ile kapattık. 2003 yılı için 3 milyon dolarlık ihracat belirlemiştik. Bu yılın ilk 6 ayında 3 milyon 150 bin dolarlık ihracatla bu hedefimize ulaştık. Temmuz ayı sonunda bu rakam 4 milyon 170 bin dolara çıktı. Bu nedenle yıl sonu ihracat hedefimizi 6 milyon dolarak çektik" diye konuştu.

İhracat faaliyetlerine PVC'nin anavatanı Orta Avrupa'dan başladıklarını anlatan Aldinç, Almanya, İtalya, Fransa, Hollanda, Yunanistan, Belçika, Polonya, Portekiz, Rusya, Romanya, Ukrayna, Moldovya, Beyaz Rusya, Arnavutluk, Kazakistan, Kırgızistan, Kuzey Kıbrıs Özbekistan, Tacikistan, Birleşik Arap Emirliği, İsrail, Ürdün ve Azerbaycan'dan oluşan 23 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi. Üretim Kapasitesinin teorik olarak yüzde 25'ine yakınını ihraç edebilir pozisyona geldiklerinin altını çizen Aldinç, fabrikada yılda 10 bin ton PVC pencere, kapı profili işleme kapasitesiyle, 300 bin adet pencere üretim kapasiteli tam otomatik CNC üretim hattına sahip olduklarını kaydetti. Mevcut kapasitesinin yüzde 70'ini kullandıklarını anlatan Aldinç, bu yıl üretim hedefinin 7 bin 200 ton olduğunu söyledi.

Sektörde geçen yıl 130-140 bin tonluk üretim gerçekleştirildiğini bildiren Aldinç, Türk PVC pazarında 2002 yılında toplam 32 milyon dolarlık ihracat yapıldığını, pazardan yaklaşık yüzde 15 pay aldıklarını kaydetti.

Türk PVC pazarının kalite açısından sürekli kötüye gittiğini vurgulayan Aldinç, Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren 45'in üzerindeki firmanın toplam kapasitesinin 350 bin ton civarında olduğunu kaydetti. Firmaların kapasitesinin çok altında çalıştığının altını çizen Aldinç, "Sektördeki ilke 10 firmayı saymazsak, geri kalan firmaların ortalama kapasitesi bin-bin 500 tonlar seviyesinde. Bu uluslar arası pazarlarda rekabeti getirecek rakamlar değil. Gerekli makine ve ekipman yatırımının sağlanması için üretim hacminin belli bir tonajın üzerine çıkması gerekiyor. Ancak,Türkiye'de fiyatta rekabet etmek için kaliteden vazgeçiliyor. Türk standartları Enstitüsü (TSE) 2.5 mm derken, 2 mm üretiliyor. Pencere sistemi bir bütün olarak sunulmuyor. Sektörde kayıtdışı da çok yoğun. Tüm bu nedenlerle firmalar büyüyemiyor. Firmalar büyüdükçe kayıtdışı ile mücadele etmeleri zorlaşıyor. Almanya'da firma sayısı 20'yi geçmez. Ancak, her bir firma 100 bin tonun üzerinde üretim yapıyor. Bu firmalarla rekabet etmeye çalışıyoruz. Sektörde kapasitelerin artırılması için üreticiye yönelik değil, müşteriye yönelik kredi verilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/winsa-yil-sonu-ihracat-hedefine-ilk-6-ayda-ulasti_5668.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!