Şirket, ısıtma, soğutma ve havalandırma pazarında bu sene 10-15
milyon euro yatırım yapmayı planlıyor.
Vaillant Grup Türkiye Ülke Menajeri Christoph
Michael Grosser, Türkiye'de ısıtma, soğutma ve havalandırma
pazarında bütün ürünleriyle pazar lideri olduklarını söyledi.
Aynı zamanda Türk Demir Döküm Fabrikaları AŞ Yönetim Kurulu
Başkanı ve Genel Müdürü de olan Grosser, Vaillant'ın Türkiye'de 1992 yılında
hizmet vermeye başladığını belirtti. Grosser, tüketici odaklı hizmet
verdiklerini, toptancı olarak çalışmadıklarını söyleyerek, "Tüketici odaklı,
sistem çözüm ve servis hizmetlerimizi kendi elemanlarımızla sağlıyoruz"
dedi.
Vaillant Grup olarak 2007 yılının ekim ayında demir döküm konusunda tarihi
bir geçmişi olan Türk Demir Döküm Fabrikaları AŞ'yi satın aldıklarını ifade eden
Grosser, "Böylece Türkiye'deki organizasyonumuz genişledi. Her iki markayı da
marka bilinciyle geliştirmeyi ve böylece Vaillant Grup'un yurt dışındaki 136
yıllık tecrübesini tüketiciye aktarmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Kombide pazar paylarının yüzde 53 olduğunu vurgulayan Grosser, termosifonda
yüzde 58, şofbende yüzde 78 pazar paylarının olduğunu belirtti. Grosser, panel
radyatörde yüzde 28 pazar payıyla lider olduklarını ifade ederek Türkiye'de
ısıtma, soğutma ve havalandırma pazarında bütün ürünleriyle pazar lideri
olduklarını söyledi. Çalışmalarının yoğun şekilde devam ettiğini açıklayan
Grosser, "Toplam yatırımlara baktığımızda geçen yıl kriz dönemi olmasına rağmen,
yaklaşık 40 milyon euro yatırım yaptık. Bu sene de 10-15 milyon euro yatırım
yapmayı hedefliyoruz. Şu anda istikrarlı yatırımlarımız ve gelişmelerimiz devam
ediyor" dedi.
Vaillant markada 2010 yılı hedeflerinin yeni enerji bayilikleri oluşturmak
olduğunu anlatan Grosser, şunları kaydetti:
"Biz ürünlerimizi Almanya'dan ithal ediyoruz. Satılan ürün, bayilerimiz
tarafından monte ediliyor. Servis hizmetlerini de kendi elemanlarımız yapıyor.
Rakiplerimize, kendi servis elemanlarımızla oluşturduğumuz sistemle rakip
oluyoruz. Şu anda toplam 2009'a nazaran yüzde 25 büyümek istiyoruz. 2009 yılında
belli bir seviyede durduk. Pazar paylarımız şu anda yüzde 6 artmışsa da bunu şu
anda kendi sektörümüzde tekrar toparlama yılı olarak görüyoruz. Genel sektörün
yüzde 20 büyüyeceğini tahmin ettiğimiz bu yıl, firma olarak yüzde 25 büyümeyi
planlıyoruz."
|