Silueti Bozmayacak Müteahhit Arıyor
Yeni YHT'ler Geliyor
Konya-İstanbul, YHT Seferleri Başlıyor
İstanbul-Ankara YHT Hattında Test Sürüşü
YHT İnşaatındaki Tünelde Yangın
YHT Terminali 2016'da Hizmete Girecek
YHT'den Sonra Şimdi Gözler...
YHT Hattında Devrilen Vinç...
YHT için 'Güvenlik' Açıklaması
YHT Açılıyor, Banliyö Hattında...
YHT İnşaatında İş Bırakma Eylemi
Turizme YHT Dopingi
YHT Test Sürüşünde Kaza
YHT İstasyon İnşaatında Çökme; 6 Yaralı!
İstanbul-Ankara YHT Seferleri...
Ankara - İstanbul YHT Mayısta...
Ankara-İstanbul YHT Hattında...
Ankara-İstanbul YHT’de İstasyon...
Uzay Üssü Görünümlü Garın Silüeti Belli Oldu
2014'te inşasına başlanan ve yüzde 23’lük ilerleme sağlanan YHT Ankara Garı'nın 2016'nın temmuz ayında tamamlanacağı bildirildi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, 2014'te Ankara Garı’nın güneyinde inşasına başlanan ve yüzde 23’lük ilerleme sağlanan YHT Ankara Garı'nın 2016'nın temmuz ayında tamamlanacağını söyledi.
Bakan Bilgin, yaptığı açıklamada, yarım asır aradan sonra ulaşımda yüzünü yeniden demiryollarına dönen Türkiye’de, 2003'ten itibaren, sağlanan yatırım ödenekleriyle 100'den fazla önemli projenin hayata geçirildiğini ifade ederek, "Bunların başında ise 2009'dan itibaren hizmete girmeye başlayan Ankara merkezli çekirdek yüksek hızlı tren projeleri geliyor" diye konuştu. 2009'da Ankara-Eskişehir, 2011'de Ankara-Konya ve 2013'te Konya-Eskişehir ve 2014'te Ankara-İstanbul ile Konya-İstanbul arasında YHT işletmeciliği yapmaya başlayan Türkiye'nin, dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı yüksek hızlı tren işletmecisi ülke konumunda olduğunu dile getiren Bilgin, bunların yanı sıra Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir YHT hatları ile Bursa-Bilecik ve Konya-Karaman Hızlı Tren hatlarında inşa çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Dünyadaki uygulamalara benzer şekilde Türkiye'de de hızlı tren teknolojilerinin kullanıma girmesi, yolcu sirkülasyonları ve ihtiyaçlarının değişerek artması nedeniyle YHT garları yapılması ihtiyacı doğduğuna dikkati çeken Bilgin, şunları kaydetti: "Kademeli olarak YHT hatlarının hizmete girmesiyle Cumhuriyet'in ilk dönemlerinde inşa edilen mevcut Ankara Garı, mekansal kapasite ve büyüklük olarak ihtiyacı karşılamadığından YHT Ankara Garı’nın yapılmasına karar verildi. 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı ve 8 bin 500 kilometre Ankara merkezli hızlı tren ağlarıyla donatılmasının hedeflendiği ülkemizin 2023 vizyonuna uygun olarak 2014'te, Ankara Garı’nın güneyindeYHT garının inşasına başlandı. Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilen YHT Ankara Garı, ilk etapta günlük 20 bin, ilerleyen zamanda ise günlük 50 bin yolcuya hizmet verecek." "Ankara raylı sistemin merkezi olacak" Ulusal ve uluslararası standartlar dikkate alınarak ve diğer ülkelerdeki yüksek hızlı tren garlarının yapısı, düzeni, kullanım ve işletme şekilleri incelenerek planlanan YHT Ankara Garı için günümüz mimari anlayışını yansıtan, şehrin dinamizmini simgeleyen bir proje geliştirildiğini bildiren Bilgin, yer altından iki, yer üstünden bir geçişle bağlantı yapılacak yeni garın Ankaray, Başkentray, Batıkent, Sincan, Keçiören ve havaalanı metrolarıyla bağlantılı olup, Ankara raylı sisteminin merkezi olacağını belirtti. YHT Ankara Garı'nın teknik özellikleri hakkında da bilgi veren Bilgin, 30 metre yüksekliğinde, 178 bin metrekare kapalı alan ve bodrum katlar dahil toplam sekiz kattan oluşacak garda, 3 peron ile 6 hızlı tren hattının olacağını söyledi. Bugüne kadar yüzde 23'lük ilerleme sağlanan garın, Temmuz 2016'da tamamlanacağını ifade eden Bilgin, "Gar, 19 yıl 7 ay süreyle yüklenici firma tarafından işletilecek, yolcu taşıma ve hızlı tren işletmesi, TCDD tarafından yürütülecek. İşletme süresi sonunda TCDD’ye devredilecek" dedi. |