Üstgeçidi 'Tutturun' Düşmesin!
Tünel çalışması yüzünden çöken üstgeçit, tamir niyetine halatla bağlandı. Metrobüse gidişte kullanılan üstgeçit sürekli sallanıyor.
Radikal'den Hazal Polat'ın haberine göre, İstanbul D-100 karayolunda yaklaşık üç hafta önce meydana gelen çökmeden sonra Cennet Mahallesi metrobüs durağına ait üstgeçit de alarm veriyor. Ayağı kayan geçidi onarmak için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ’nin (İBB) tamiri yetersiz kaldı. Yayalar yürürken şiddetli şekilde sallanan üstgeçidi yalnızca iki çelik halat ayakta tutuyor. Mahalleli yolun günden güne çöktüğünü anlatıyor.
Koru Florya ile İBB ortaklığında 1 Haziran’da inşaatına başlanan Hürriyet Caddesi ile Güney Yan Yolu’nu bağlayacak 80 metre uzunluğundaki altgeçit (tünel) çalışması sırasında karayolunda çökme meydana geldi. 22 Ağustos’ta meydana gelen çökmeden dolayı üstgeçit köprüsünün de ayağı kaydı. İBB yetkilileri tarafından çöken yol betonla dolduruldu. Köprünün ayağına ise kaynak yapıldı fakat bir hafta sonra kaynaklar koptu. İBB yetkilileri köprüyü bu noktada tekrar onardıklarını söylese de köprü halen yaya geçidi sırasında şiddetli bir şekilde sallanıyor. Köprüyü iki metal ayakta tutuyor. Çevre sakinleri, çöken yolun yetkililer tarafından sadece betonla doldurulduğunu, kayan köprü ayağının ise basit bir kaynakla onarıldığını ve bir hafta sonra yine koptuğunu söyledi. Belediyenin tepkisinden çekindiği için ismini vermeyen bir mahalleli “Geçidin yıkılma ihtimali var, hem bu geçidi kullanan yayalar hem de altından geçen araçlar tehlikede. Zaten üstgeçit, belediye tünel çalışmasına başlamadan önce de sağlam değildi. Karşıdan karşıya geçerken tedirgin oluyorduk, bu tünel inşaatı sırasında daha da tehlikeli hale geldi. Belediye bize bu tünelin yapılacağına dair de hiçbir bilgi vermedi. Zaten biz bu tünelin Koru Florya evleri için yapıldığını düşünüyoruz. Konutlar inşa edilmeden tünelin lafı geçmiyordu” diye konuştu. İBB: Ölçüyoruz İBB Altyapı Hizmetleri Müdürlüğü, tünel tamamlanınca üstgeçidin kaldırılacağını belirterek Radikal’e şöyle konuştu: “Yoldaki göçük, engelleyen yapılarla giderildi. Yoldaki deformasyon durduğu için tehlike arz etmiyor. Bu iş kapsamındaki üstgeçit kaldırılacaktır. Her zaman ölçüm cihazıyla gözlenebilen tedbirler alınmıştır.” |