Kadıköy’de Güler misin Ağlar...
İTÜ Ayazağa Üst Geçidi Kaldırıldı
Bakanlık: En Riskli Binalar Kadıköy'de
İstanbul'da Korkutan Üst Geçit
Metrobüs Köprülerine Özel...
Çöken Üst Geçitte Yapım Hatası mı Var?
Avcılar'da Üst Geçit Çöktü!
Üst Geçitler Ciddi Risk Taşıyor
Avcılar’da üstgeçit faciasına neden olan şoför Ekrem Cebeci tutuklandı. İMO Başkanı Gökçe, “Çarpmada üstgeçidin değil, çarpan kısmın kopması gerekirdi. Üstgeçitler ciddi risk taşıyor. Bu gibi projelerin, mühendislik ilkeleri çercevesinde yapılması ve denetlenmesi gerekir” dedi
İstanbul Avcılar’da önceki gün E-5 Karayolu üzerinde bulunan yaya üst geçidi, bir tankerin çarpması sonucu çöktü. Yakıt tankerinin şoförü Ekrem Çebeci hafif yaralanırken, çökme sonucu Yusuf Kaya adlı bir yurttaş hayatını kaybetti, çok sayıda kişi de yaralandı. Tanker şoförü Ekrem Cebeci ise taksirle ölüme neden olmak suçundan tutuklandı. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Başkanı Cemal Gökçe, Avcılar’da üst geçidin çökmesiyle ilgili olarak konuştu. Birgün Gazetesi'nden Çağla Ağırgöl'ün haberine göre, Gökçe, güvenliğin rant politikalarına kurban edildiğini belirtti.
‘İlkeli denetim şart’ Köprü, yol, hastane ve okulların son derece önemli olduğuna dikkat çeken Cemal Gökçe, “İstanbul’u deprem bekliyor ve depremde köprülerin ve üstgeçitlerin bırakın yıkılmasını, hasar bile görmemesi gerekiyor. Çünkü yolların açık olması lazım, yaralıların hastaneye götürülmesi ve itfaiye araçlarının yolları rahatlıkla kullanabilmesi önemli. Çünkü deprem sonrası hayatın devam ediyor olması gerekir. Bu nedenle köprüler ve üst geçitler önemli yapılardır” diye konuştu. Deprem kuvvetlerinin yapay hareketler olduğunu vurgulayan Gökçe, “Avcılarda tanker faciasının çarpması da böyledir. Bu çarpmada üst geçidin değil, çarpan kısmın kopması gerekirdi. Anlaşılıyor ki, yaşayacağımız bir depremde üstgeçitler ciddi risk taşıyor. Bu nedenle proje yönetiminin ve denetiminin mühendislik ilkeleri çercevesinde yapılması ve denetlenmesi gerekir” dedi. İnsan değil, rant önemli! Ayrıca malzeme kalitesinin de standartlara uygun olması gerektiğini kaydeden Gökçe, “Bu gibi yapıların inşaat yapım süreci de denetlenmesi gerekiyor. Fakat bizde köprü, üstgeçit ve yollar dahil olmak üzere daha hızlı daha hızlı anlayışı hâkim. İşin bitirilmesi güvenlik konusunun önüne geçiyor. Hız ve rant politikası kazaları ve ölümleri beraberinde getiriyor. Güvenlik hice sayılıyor” dedi. ‘Denetimsizlik kazaları artırıyor’ TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Sekreteri Cenk Cihangir de, damperli kamyon veya yük boşaltmak için gövdenin arkaya doğru devrilmesi sisteminin hareketi sırasında açılmasını önleyecek tedbirlerin olmaması ve periyodik denetimlerin yapılmaması nedeniyle bu tarz kazaların sık yaşandığını belirtti. Cihangir, “Ülkemizde Ulaştırma Bakanlığı uhdesinde olarak araçların yol güvenliğine ilişkin olarak yapılan araç muayenesinin kapsamında ‘Yangın Algılama Düzeneği’ ve ‘Damper Açılma Güvenlik Düzeneği’ gibi karmaşık düzeneklerin detaylı denetimi yer almıyor” dedi. ‘Kaza değil cinayet’ İstanbul Avcılar’da önceki gün meydana gelen üstgeçid kazasını Avcılar Gezi Dayanışması, ‘’Kaza değil cinayet’’ diyerek protesto etti. Atatürk Anıtı önünde toplanan grup, “Rant için değil, insan için ulaşım”, “Katiller halka hesap verecek”, “Katillerden hesabı emekçiler soracak” sloganları attı. Çöken üstgeçidin önünde açıklama yapan Dayanışma, ihmal, rant ve denetimsizlik sonucu meydana gelen faciada ölüm ve yaralanmaların yaşandığına dikkat çekti. Dayanışma, olayın sorumlularının belli olduğunu söyledi. Beyhan Meşeci |