br >
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat
Hisarcıklıoğlu
Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB ve sektörel derneklerin Deloitte Türkiye'ye
hazırlattığı ''Türkiye İnşaat Malzemeleri Sektör Görünüm Raporu''nun tanıtım
toplantısında yaptığı konuşmada, TOBB olarak inşaat sektörünü hem bugünleri hem
de yarınları için önemsediklerini ifade etti.
Bu dönemde inşaat sektörünün yüzde 18,4 büyüyerek lokomotif görevi
üstlendiğini, inşaat sektöründeki tüm harcamaların toplamının 68 milyar liraya
ulaştığını, 2010 tahmininin 90 milyar lira olduğunu bildiren Hisarcıklıoğlu,
''Şimdi ikinci hedefimize odaklanıyoruz; daha güçlü bir ekonomik gelecek için
inşaat sektörümüzü hazırlamak istiyoruz. Bu rapor, inşaat malzemeleri sektörümüz
için bir yol haritası olacaktır'' dedi.
İnşaat sektörünün önünde iki fırsat kapısı aralandığını, birinci fırsat
kapısının yurt içinde olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, “Asya-Pasifik
bölgesinden sonra inşaat sektörünün en hızlı büyümesinin beklendiği ülke
Türkiye'dir. Türkiye'de artan kentsel dönüşüm projeleri, kalitenin öne çıkması,
altyapı inşaatlarındaki büyüme, harcanabilir gelir seviyesinin yükselmesi,
büyüyen ekonomiye ve yabancı yatırımlara bağlı olarak artan ofis ve üretim
tesisi talebi ve enerji yatırımları iç pazarı büyütecektir” dedi.
İkinci fırsat kapısının çevre coğrafyalarda açıldığını aktaran Hisacıklıoğlu,
“Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde inşaat
alanında yeni pazarlar açılıyor. Buralardaki pazar potansiyelini en iyi
kullanabilecek ülkeyiz. Diğer bir ifadeyle, Türkiye ve çevre ülkeler şantiye
halinde olacak '' dedi.
Rifat Hisarcıklıoğlu, Türk müteahhitlerinin her yerde artan bir şekilde iş
yapabildiğini, inşaat malzemeleri üreticilerinin bu pazarlarda yer alabilmesi
için sadece pazarlama değil, bu ülkelerde üretim tesisi kurma çalışmaları
yapmasında da fayda bulunduğunu ifade etti.
Doğu Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinin yeniden inşa
edildiğini belirten Hisarcıklıoğlu, ''Bu inşaatların yaşam kalitesinin anahtarı
Türk inşaat malzemeleri üreticilerindedir. Bizler bunun farkında olup bu
bölgelerde daha aktif olmalıyız'' şeklinde konuştu.
Hisarcıklıoğlu, inşaat malzemeleri sektörlerinin dış ticarette fazla
verdiğini, yani cari açık sorununa 'çare olabildiğini', yurt içi üretimlerinin
önemli bir kısmını ihraç ettiğini, çimento sektöründeki üretimin yüzde 28'inin,
uzun demir üretiminin yüzde 57'sinin ihraç edildiğini anlattı.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ''Sadece ticarette değil, üretimde de önemli bir
kapasiteye sahibiz. Çimento üretiminde dünyada yedinci, bu coğrafyada ise
birinciyiz. Seramikte Avrupa'da üçüncü, bu coğrafyada ikinciyiz. Yine bu
coğrafyada dekoratif boyada ikinciyiz, demir-çelik üretiminde üçüncüyüz'' dedi.
Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin, bu bölgede pek çok inşaat alt sektöründeki üretim
kapasitesiyle üretim üssü olma özelliği taşıdığını da kaydetti.
Cumhuriyet'in 100. kuruluş yılı olan 2023 yılındaki 500 milyar dolarlık
ihracat hedefi kapsamında 100 milyar dolarlık bir hedef belirlediklerini
bildiren Hisarcıklıoğlu, ''Türkiye'nin bu yeni döneme hazırlıklı olması için
üretim odaklı olmak yerine teknoloji odaklı olması, üretim maliyeti içinde
önemli bir yer tutan enerji maliyetlerini düşürmesi, insan kaynağını
geliştirmesi, lojistik altyapısını güçlendirmesi ve tabii ki, 'Evini Yenile
Türkiye' kampanyasında ve bu raporda ortaya koyduğumuz sektörel işbirliklerini
artırmasına ihtiyaç vardır'' dedi.
İnşaat malzemeleri sektörlerinin son 10 yılda ''müthiş'' bir atılım
gerçekleştirdiğini kaydeden Hisarcıklıoğlu, çok daha ''parlak'' bir geleceğin
kendilerini beklediğini ifade etti.
|