Devon&Devon CEO’su Gianni Tanini, “Türkler, Avrupa’daki mağazalarımızda
müşterilerimiz arasındaydı. Onların ilgisi, bizi İstanbul’da mağaza açmaya
çekti” dedi. Ünlü banyo markasını Türkiye’ye getiren Zelal Kırmızıtoprak da,
İstanbul’un çevre ülkelere açılmak için köprü rolü oynayacağını söyledi.
İNGİLİZ tarzını İtalyan tasarımlarıyla birleştiren banyo tasarımı markası
Devon&Devon Türkiye’deki ilk showroomu’nu İstanbul Levent’te açtı.
Devon&Devon CEO’su Gianni Tanini, Türkiye’nin çok pozitif ve cesaret veren
bir pazar olduğunu vurgularken “Türkiye’deki pazara inanıyoruz. Artık insanlar
düşlediği banyoda rahatlayabileceği saatler geçirmek istiyor” dedi.
Devon&Devon’un Satış Direktörü olan eşi Paola Tanini ile Türkiye’ye gelen
Devon&Devon CEO’su Gianni Tanini, Türkler’in Avrupa’nın dört bir yanında
Devon&Devon ürünlerini satın aldığına dikkat çekti. Gianni Tanini, Türkiye
pazarındaki yoğun talep nedeniyle ocak sonunda Zelal Kırmızıtoprak ile işbirliği
yaparak İstanbul’da ilk showroom’u açmaya karar verdiklerini söyledi.
İstanbul ruhu
Gianni Tanini, İstanbul’un kültürel ve tarihi mirasa sahip çok önemli bir
şehir olduğuna dikkat çekti. İstanbul’un kendini hissettiren bir ruhu olduğunu
vurgulayan Gianni Tanini, “Evlerin stilleri de farklı. Avrupa’da sahip olduğumuz
müşterilerimizin özelliklerini Türk insanlarında da yakalıyoruz. Önümüzdeki yıl
Türkiye, Devon&Devon’un bulunduğu ülkeler arasında en yüksek seviyede
olacak. Bu showroom da daha fazla tanınmamıza yardımcı olacak” diye konuştu.
Gianni Tanini, dünyada 500 satış noktasında ürünleri yer alan ve 100’e yakın
distribütöre sahip olan Devon&Devon’un geçen 20 yıl boyunca hızlı
büyümesinin yanı sıra uluslararası alanda tanınan bir marka olduğuna dikkat
çekti. Dağıtım ve distribütörlük konusuna çok önem verdiklerini söyleyen Gianni
Tanini şunları söyledi: “Son dört yılda kendi mağazalarımızı açmaya başladık.
İlkini Floransa’da açtık. Ardından dünyanın dört bir yanında showroom’lar açmak
için yeni bir strateji izlemeye başladık. İkinci mağazamızı Roma’da açtıktan
sonra, arkasından Milano, Paris’teydik, şimdi ise İstanbul’dayız.”
Büyük banyoların kesinlikle hem daha kullanışlı olduğunu hem de kişiye
kendini daha rahat hissettirdiğini anlatan Gianni Tanini, “Bizi tercih eden
kişilere baktığımızda, tamamının hayali düşlediği banyoda rahatlayabileceği
saatler geçirmek. Aslında açıklama şu, banyo değil yaşam alanı sunuyoruz” dedi.
İstanbul köprü olacak
Zelal Kırmızıtoprak, Devon&Devon’la anlaşmalarını şöyle anlatı: “1 milyon
Euro yatırım yaptığımız mağazamızı Avrupa’daki Devon&Devon mağazalarının
7’ncisi olarak İstanbul’da açtık. Hedefimiz 2011 itibariyle 5 milyon Euro
üzerinde satış hacmini yakalamak ve önümüzdeki yıllarda diğer büyük şehirlerde
de bayilik verebilmek. Ayrıca İstanbul’un bir köprü olacağına ve yakın
coğrafyalara Devon&Devon’u buradan ihraç edeceğimize inanıyoruz.”
İstanbul’da uluslararası şehir tadı alabiliyoruz
DEVON&DEVON’un Satış Direktörü Paola Tanini, Türkiye’de 2009 yılında
birçok villa ve otelde Devon&Devon ürünlerinin yer aldığına dikkat çekerek,
showroom açmadan önce de Türkiye’de işbirliği içinde süren bir ticarete sahip
olduklarını vurguladı. İstanbul’un Devon&Devon için stratejik önem taşıyan
bir şehir olduğunu anlatan Paola Tanini, “İstanbul uluslararası bir şehir. New
York, Paris gibi uluslararası şehirlerin tadını alabileceğiniz bir yer” diye
konuştu.
Altın gösteriş değil sıcaklık katıyor
ÖZELLİKLE Arap ülkelerinde son yıllarda giderek popülerleşen altın küvet ya
da lavaboları nasıl değerlendirdikleri sorusu üzerine Paola Tanini şunları
söyledi: “Bizim altın kullanmaktaki amacımızla buradaki amaç aynı değil.
Devon&Devon dekorasyon ya da tasarımda daha sıcak, etrafta daha hoş alanlar
tasarlıyor. Bizim ilk etkilendiğimiz şey İngiliz tarzıydı. 20 yıl önce
İngiltere’de bir otelde bu çizgileri gördük ve hayallerimizin başlangıç noktası
orasıydı. Çok büyük bir banyo, sandalyeler, kullanışlı bir alan. Kitap
okuyabileceğiniz, rahat hissedebileceğiniz ve aynı zamanda banyo yapabileceğiniz
bir alan var ve biz bu alanı tasarlıyoruz.”
Tüketicinin alışkanlığı değişiyor
DEVON-&DEVON’un Türkiye Ortağı Zelal Kırmızıtoprak, dünya pazarlarında ya
ucuz ve işlevsel ya da çok pahalı ve klasik markalaşmanın hakim olduğu bir dönem
yaşandığını söyledi. Alışkanlıkların hızla değiştiğini anlatan Kırmızıtoprak,
“Minimalizm akımı alışılmış ürün skalasını tamamlayıp, yerini klasik döneme
bırakmaya başladı. Devon&Devon’un showroomlaşma süreci, kalıcı ve
zamansız dekorasyonunun iyi bir örneği olduğu için Türkiye’de olması gereken
ürünlerin başında geldiğine karar verdik” dedi.
|