amaşır-ev bakımı, kişisel bakım-kozmetik ürünleri ve yapıştırıcı
teknolojileri iş alanlarındaki faaliyetleri ile “Fortune Global
500” listesinde yer alan Alman Henkel Grubu’nun
faaliyet kârı 2009’da yüzde 38.6 artarak, 779 milyon Euro’dan 1.080 milyar
Euro’ya yükseldi.
Satışları yüzde 3.5 azalarak 13.5 milyar Euro’ya
gerileyen Henkel Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Kasper
Rorsted, “Zorlu yıl 2009 geride kaldı. 2009’da beklenenden daha iyi
sonuçlar alınca, 2010’a ciddi bir gelişme beklentisi içine
girdik” dedi.
Kasper Rorsted, şunları söyledi: “Çamaşır ve ev
bakım ürünleri bölümü 2009’da daha yüksek kazançlar elde etti. Kozmetik ve
kişisel bakım ürünleri bölümü başarılı performansını sürdürdü. Yapıştırıcı
teknolojileri ise yıl boyunca güçlü bir toparlanma gösterdi. 2009’un son
çeyreğinde satış gelirleri yüzde 12.4 oldu. Olumsuz piyasa koşullarında bile
hızlı ve kararlı bir şekilde hareket edebildik. Güçlü markalarımız,
gösterdiğimiz iyi performansa değerli katkılar sağladı. Henkel ve dünya
ekonomisinin bütünü için 2009, zorlu bir yıl olarak geride kaldı. Bu mali yılda
da sonuçlarımızı fark edilir şekilde geliştireceğiz.”
Henkel’in bir
önceki yıla göre yüzde 3.5 azalsa da, 2009’da krize rağmen 13.5 milyar Euro’luk
satış gerçekleştirdiğini ifade eden Rorsted, şöyle konuştu: “Faaliyet kârı yüzde
38.6 artarak, 779 milyon Euro’dan 1.080 milyar Euro’ya yükseldi. 2009’un son
çeyreğinde Henkel, önceki çeyreklere göre tüketici ürünleri işlerinin olumlu
gelişmesini sürdürdü. Dünya genelinde 50 bin, Türkiye’de yaklaşık 1500 kişiye
istihdam sağlayan Henkel, 125 ülkede milyonlarca insanın markalarına ve
teknolojilerine güven duymasını sağlıyor.”
Henkel Çamaşır ve Ev
Bakım Ürünleri Başkan Yardımcısı Friedrich Stara ise, Türkiye’nin Orta
ve Doğu Avrupa Bölgesi’ne bağlı 31 ülke arasında en çok önem verdikleri
ülkelerden biri olduğunu belirterek, “Bu bölgede Henkel hep çift rakamlı büyüdü.
Kârlı büyümeyi sürdürmek için Ankara’da yeni bir fabrika açtık. Türkiye, bizim
için odaklandığımız çok önemli bir ülke” diye konuştu.
|