Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Türkiye’yi ‘En Önemli’ Gördü 2009 Kârı 1 Milyar Euro’yu Aştı

Henkel Çamaşır ve Ev Bakım Ürünleri Başkan Yardımcısı Friedrich Stara, Türkiye’nin Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’ne bağlı 31 ülke arasında en çok önem verdikleri ülkelerden biri olduğunu belirterek, “Bu bölgede Henkel hep çift rakamlı büyüdü. Kârlı büyümeyi sürdürmek için Ankara’da yeni bir fabrika açtık. Türkiye, bizim için odaklandığımız çok

Hürriyet Gazetesi
Türkiye’yi ‘En Önemli’ Gördü 2009 Kârı 1 Milyar Euro’yu Aştı

amaşır-ev bakımı, kişisel bakım-kozmetik ürünleri ve yapıştırıcı teknolojileri iş alanlarındaki faaliyetleri ile “Fortune Global 500” listesinde yer alan Alman Henkel Grubu’nun faaliyet kârı 2009’da yüzde 38.6 artarak, 779 milyon Euro’dan 1.080 milyar Euro’ya yükseldi.

Satışları yüzde 3.5 azalarak 13.5 milyar Euro’ya gerileyen Henkel Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Kasper Rorsted, “Zorlu yıl 2009 geride kaldı. 2009’da beklenenden daha iyi sonuçlar alınca, 2010’a ciddi bir gelişme beklentisi içine girdik” dedi.

Kasper Rorsted, şunları söyledi: “Çamaşır ve ev bakım ürünleri bölümü 2009’da daha yüksek kazançlar elde etti. Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri bölümü başarılı performansını sürdürdü. Yapıştırıcı teknolojileri ise yıl boyunca güçlü bir toparlanma gösterdi. 2009’un son çeyreğinde satış gelirleri yüzde 12.4 oldu. Olumsuz piyasa koşullarında bile hızlı ve kararlı bir şekilde hareket edebildik. Güçlü markalarımız, gösterdiğimiz iyi performansa değerli katkılar sağladı. Henkel ve dünya ekonomisinin bütünü için 2009, zorlu bir yıl olarak geride kaldı. Bu mali yılda da sonuçlarımızı fark edilir şekilde geliştireceğiz.”

Henkel’in bir önceki yıla göre yüzde 3.5 azalsa da, 2009’da krize rağmen 13.5 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdiğini ifade eden Rorsted, şöyle konuştu: “Faaliyet kârı yüzde 38.6 artarak, 779 milyon Euro’dan 1.080 milyar Euro’ya yükseldi. 2009’un son çeyreğinde Henkel, önceki çeyreklere göre tüketici ürünleri işlerinin olumlu gelişmesini sürdürdü. Dünya genelinde 50 bin, Türkiye’de yaklaşık 1500 kişiye istihdam sağlayan Henkel, 125 ülkede milyonlarca insanın markalarına ve teknolojilerine güven duymasını sağlıyor.”

Henkel Çamaşır ve Ev Bakım Ürünleri Başkan Yardımcısı Friedrich Stara ise, Türkiye’nin Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’ne bağlı 31 ülke arasında en çok önem verdikleri ülkelerden biri olduğunu belirterek, “Bu bölgede Henkel hep çift rakamlı büyüdü. Kârlı büyümeyi sürdürmek için Ankara’da yeni bir fabrika açtık. Türkiye, bizim için odaklandığımız çok önemli bir ülke” diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiyeyi-en-onemli-gordu-2009-kari-1-milyar-euroyu-asti_77179.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!