Samsun’da açacağı marketle Türkiye’ye girmeye hazırlanan
Avusturyalı yapı market devi Baumax, 2019’a
kadar 1 milyar Euro yatırım yapacak. Baumax Türkiye
Genel Müdürü Jörg Bierlein, “Mart ayı başında Samsun’da 25 milyon
Euro’luk yatırımla ilk mağazamızı açacağız. İzmit ve
İstanbul Avcılar’da iki marketimiz daha
2010’da açılacak” dedi.
Türkiye’ye, Samsun’da açacağı marketle girmeye hazırlanan Avusturyalı yapı
market devi Baumax, 2019 yılına kadar 1 milyar Euro’luk yatırım yapmayı
planlıyor. Baumax, mart ayı başında Samsun Canik’e ilk marketini açarken,
Türkiye zincirin faaliyet göstereceği dokuzuncu ülke olacak. Baumax Türkiye
Genel Müdürü Jörg Bierlein, Türkiye pazarına girmek için üç yıl araştırma
yaptıklarını belirterek, stratejik bir pazar olarak gördükleri Türkiye’ye 2019
yılına kadar 1 milyar Euro yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. İlk
mağazalarını Samsun’da 14 bin metrekarelik alanda 25 milyon Euro’luk yatırımla
açacaklarını dile getiren Bierlein, “İzmit ve İstanbul Avcılar’daki iki büyük
marketin yapımı sürüyor. 2010’da ikisi de açılacacak. Hedefimiz 2019’a yılına
kadar 50 mağaza açmak” dedi.
Arazileri satın alıyor
Türkiye’ye, Samsun’dan girme nedenlerinin şehirde hiç yapı market bulunmaması
olduğunu aktaran Bierlein, “Başta en büyük altı şehir olmak üzere 20 şehirde 50
mağaza açacağız. İzmir’de ve Bursa’da arazilerini alarak inşaat çalışmalarına da
başladık. Grup olarak kiralama yöntemini kullanmıyoruz araziyi alarak market
inşaatlarını biz yapıyoruz” diye konuştu.
En ucuz fiyatı verecek
Jörg Bierlein, Türkiye’yi potansiyeli yüksek stratejik bir pazar olarak
gördüklerini de ifade ederek, şunları söyledi: “Krize karşın pazara doğru
zamanda girdik. Türkiye diğer ülkelere göre krizden daha hızlı çıkıyor. İyi
hizmet vereceğiz. Organize perakende de açık var. Doğru hizmet ve ürünü
sunacağız. Yapı markette Türkiye’de büyük potansiyel var. Pazarda bir numara
olmak istiyoruz. Fiyatta iddialı olacağız, en ucuz fiyatı vereceğiz.
Promosyonlarla yılın genelinde en uygun fiyatları sunacağız.”
Kadınlara odaklanacak
Yapı markette Avrupa’yla Türkiye arasında farklılıklar olduğuna da dikkat
çeken Bierlein, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’den farklı olarak Avrupa’da
yapı marketlerden alışverişe kadınlar karar veriyor. Bu nedenle mağaza ortamını
kadınlara uygun hale getiriyoruz. Kadınlara odaklanacağız. Kadınlar evlerinin
hoş güzel olmasını istiyor. Türkiye pazarı ‘Kendin yap (Do it yourself)’ yerine
‘Kendin satın al (Bu it yourself)’ konseptine uygun. Evinde kendisi tamirini
yapan az. Genelde satın alıp başkasına yaptırılıyor.”
Yapı ürünlerini Türkiye’den alıyor
Türkiye’de ve dünyadaki diğer marketlerinde sattıkları yapı ürünlerinin
birçoğunu Türkiye’deki üreticilerden aldıklarını kaydeden Jörg Bierlein, şöyle
konuştu: “Mağazalarda sattığımız ürünlerin çoğunu Türk üreticilerden alıyoruz.
Zaten çevre ülkelerdeki mağazalarımız için de geçen yıl Türkiye’den 8 milyon
Euro’luk yapı malzemesi aldık. Türkiye’yi uluslararası zincirlerimiz için üretim
bölgesi olarak da kullanıyoruz. Sıhhi, ısıtma, bahçe ürünlerini Türk
üreticilerden alıyrouz.”
Samsun’da 140 kişiye istihdam kapısı açtı
Türkiye’yle ilgili yatırım perspektiflerinin yüksek olduğunu ve yatırım
sürecinde de bir sorun yaşamadıklarını ifade eden Jörg Bierlein, “140’ı
Samsun’da, 60’a yakını da merkez ofiste olmak üzere 200 kişiye istihdam
sağladık. Her geçen gün çalışan sayımızı artırıyoruz. Yeni marketlerle bu sayı
daha da artacak. Marketlerimiz 14 bin metrekarelik büyüklüklere sahip olacak”
dedi.
Praktiker ile geldi Türkiye’yi çok sevdi
Türkiye’de daha önce de görev yapmış olan Baumax Türkiye Genel Müdürü Jörg
Bierlein, 2001-2003 arasında Praktiker için çalışmış. Bierlein, Türkiye’de
yaşamaktan mutlu olduğunu söylüyor. Bierlein, “Türkiye pazarına aşinayım. Eşim
ve iki çocuğumla burada yaşıyorum. Türkiye’yi seviyoruz, üç yaşındaki oğlum Türk
yuvasına gidiyor Türkçe öğreniyor” dedi.
|