Gidiş-geliş saatte 4 bin 800 yolcu taşıma kapasiteli teleferik hattı, 4 duraklı, her biri 10 yolcu taşıyacak 106 kabinli olacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Türkiye'de bir ilke daha imza atacaklarını söyleyerek, "Metro ile senkronize çalışacak olan teleferik sistemi, trafiğin rahatlamasına yardımcı olacak ve yollara ek yük bindirmeyecek." dedi. Türkiye'nin ilk toplu taşıma teleferik sisteminde EGO Genel Müdürlüğü, Yenimahalle metro istasyonu ve Şentepe arasına döşenecek hat için düğmeye bastı. Teleferik sistemi hakkında bilgi veren Gökçek, Büyükşehir Belediye Meclisi'nde alınan karar üzerine teleferik ihalesine çıkılarak, teknik görüşmelerin ardından güzergah ve sistemin hemen netleştirildiğini dile getirdi. Gökçek, durakların ve güzergahın belirlenmesi aşamasında bölge halkıyla yüz yüze görüşmelerin de yapıldığını belirtti.
Yolculuk 13,5 dakika sürecek
Milliyet'te yayımlanan habere göre, Teleferik sisteminde gidiş-geliş saatte 4 bin 800 yolcunun taşınabilmesi için planlamalar yapıldığını kaydeden Başkan Gökçek, şöyle konuştu: "Planlanan ilk istasyon Yenimahalle metro istasyonu olacak ve Şentepe merkezine kadar ulaşım havadan sağlanacak. Güzergah boyunca 4 durak bulunacak. 10 kişilik 106 kabinin aynı anda hareket edeceği teleferik sistemi 200 metre kot farkında, 3 bin 257 metre uzunluğunda olacak. 24 metrelik inme-binme alanı olacak, yolcular bir yandan inerken, başka bir yerden de kabinlere binebilecek. Her kabin 15 saniyede bir istasyondan hareket edecek ve 13,5 dakikada başlangıçtan varışa ulaşabilecek. Sistem hiç durmayacak, yavaşlamayacak. Sadece engellilerin ve yaşlıların binişi sırasında kalkış yavaşlatılabilecek. Yenimahalle metro istasyonu ile Şentepe merkezini bağlayacak olan teleferik sistemi metrodan çıkanların beklemeden kısa sürede Şentepe'ye ulaşmalarını sağlayacak."
"Her yönüyle avantajlı"
Teleferik sisteminin engelli, yaşlı, çocuk; her kesim tarafından rahatlıkla kullanılabileceğini kaydeden Gökçek, "Ankara'da metro ile senkronize çalışacak olan sistem trafiğin rahatlamasına yardımcı olacak ve yollara ek yük bindirmeyecek." dedi.
Teleferiğin "yolcu potansiyeli fazla olan tramvay, hafif raylı ve metro sistemlerine" göre daha avantajlı olduğunu da vurgulayan Gökçek, "İlk yatırım maliyeti, yapımının teknik boyutları, eğimler, yolların daraltılma problemleri, yeraltından geçen kanal ve benzeri hatlar, kamulaştırma sorunları, yapım süresi, yolların uzun süre kapalı kalması, işletme ve personel maliyetlerinin yüksek olması gibi pek çok nedenle teleferik yapımı daha avantajlı olacak. Ayrıca dünyada trafik kazaları ve uçak kazaları incelendiğinde en güvenli toplu taşıma aracı" diye konuştu.
Gökçek, toplu taşımada teleferik kullanan belli başlı kentler arasında Hong Kong, Singapur, Koblenz (Almanya), Bolzano (İtalya), New York (ABD), Portland, Oregon (ABD), Karakas (Venezüella) ve Rio de Janerio'nun (Brezilya) geldiğini söyledi.
|