Alınabilinecek En Yüksek Kredi...
Elektrikli Otobüslerin Enerjisi...
Elektrikli Kamyon Üretimine Başlıyor
İzmir'e Tüp Geçiş ve Hızlı Tren Geliyor
İmar Mikser Değildir, Sürekli...
İstanbul'a "Elektrikli Otobüsler"...
'Yeni Kent Merkezi'nde Düğümü...
Tüketimin Yüzde 40’ını Sanayi...
ÇED Kılıfa Uymadı
İzmir'in Hyde Park'ı Olacak!
Elektrik Tüketimi Arttı
Elektrikte Serbest Tüketici...
93 Elektrik Şirketine Ceza!
Elektrik Talebi 288 Milyar Kilovatsaat
İzmir'in Statları için İhale...
İzmir'in En Uzun Tüneli için...
'İzmir Serbest Bölgeler Kenti Olsun'
Elektrik Tellerini Ateş Çıkaran...
12 Saatten Uzun Kesintiye Tazminat
İç Mekanda Kablosuz Elektrik...
Trafikte Elektrikli Araçlar Artacak !
Gölyazı Elektrikli Ulaşıma Hazırlanıyor
İlk Yüzde 100 Milli Elektrikli Otobüs
Türkiye'nin İlk Elektrikli Otobüs Filosu İzmir’de Kuruldu
Çevreci ve ekonomik 20 adet “full elektrikli otobüs” geldi ve Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu İzmir’de kuruldu. Yeni araçları test eden Başkan Aziz Kocaoğlu, “Hem çevreci, hem ekonomik hem de çok sessizler. İzmirliler bu otobüsleri çok sevecek” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda önemli bir hamle daha yaparak “Türkiye’nin ilk elektrikli otobüs filosunu” oluşturdu. Ankara’da yerli bir firma tarafından üretilen 20 elektrikli otobüs İzmir’e geldi.
45 günlük test sürüşünün ardından kent içi ulaşımda hizmet vermeye başlayacak araçlar, ESHOT Genel Müdürlüğü’nün garajları ile aktarma merkezlerinde, 2-5 saat arasında ve geceleri şarj edilecek. Gün içinde hiç durmadan 250 kilometre yol alabilecek olan İzmir’in elektrikli otobüsleri, klima açıkken 13 saat, klimasız 16 saat hiç durmadan çalışabilecek. Otobüsler ayrıca, yokuş aşağı indiklerinde enerji üretip kendi kendilerini şarj edebilecek. Sessiz çalışan araçlar, 1 kilometrede 25 kuruş harcayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni filodan beklenen verimin elde edilmesi halinde, 2 yıl içinde kente 400 elektrikli otobüs kazandırmayı hedefliyor. 45 gün test ESHOT Genel Müdürlüğü, 20 elektrikli otobüs için 100 şoför ile hareket memurları ve teknik elemanları eğitimden geçirecek. Sürücü davranışını çok önemli olduğundan, eğitimler güzergah üzerinde gerçekleşecek. Türkiye'de ilk kez uygulanacak bir sistem olduğu için, otobüsler 45 gün test sürüşlerinden geçecek ve İzmir'in yol güzergahları yazılımlarına eklenecek. Şarjı güneş enerjisinden Çevreci ve ekonomik bu araçların şarj edilmesi için kullanılacak elektrik enerjisinin maliyeti, ESHOT Genel Müdürlüğü’nün Buca Gediz Ağır Bakım Tesisleri’nde kurulumu süren güneş enerji santralinden karşılanacak. ESHOT, atölye ve garajlar ile otobüs son duraklarında otobüslerin şarj edilmesi için kullanılacak elektriği TEDAŞ’tan satın alacak. Güneş enerjisi santralinden üretilen enerji de yine TEDAŞ’ın şebekesine aktarılacak. İzmirliler çok sevecek ESHOT Genel Müdürlüğü’ne giderek İzmir’in elektrikli otobüslerini test eden Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Hem çevreci, hem ekonomik hem de çok sessizler. İzmirliler bu otobüsleri çok sevecek” dedi. Bakan Kocaoğlu, kent içi toplu ulaşımda çevreci yatırımları sürdüreceklerini de sözlerine ekledi. |