Ayvacık T-2 Tüneli'nde Işık Görünecek
Demirkapı Tüneli'nde Yarın...
Pirinkayalar Tüneli Hizmete Açıldı
Eğribel Tüneli'nin Bir Tüpü...
Pirinkayalar Tüneli 29 Aralık’ta...
Pirinkayalar Tüneli’nde Sona Gelindi
Mithatpaşa Tünelleri Açılış...
Dolmabahçe-Levazım Tüneli...
Eğribel Tüneli Çalışmalarında...
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe...
Ankara-İzmir YHT Projesi,...
Narlıdere Metrosu’nda 14,5...
Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde...
Şırnak ve Van, 12 Tünelle...
Yeni Yusufeli'ne 40 Tünelle Ulaşılacak
Kırkdilim T1 Tünelinde Kazı...
Eğribel Tüneli Virajları Bertaraf...
Demirkapı Tüneli, Romalıların...
Demirkapı Tüneli'nin 2022...
Türkiye'nin En Geniş TBM Tünelinde Işık Göründü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Eşme-Salihli kesiminde yer alan ve Türkiye'nin TBM tekniğiyle yapılan en büyük çaplı tünelinin 206 gün gibi rekor bir sürede tamamlandığını belirtti.
Ankara-İzmir YHT Projesi kapsamında Uşak'ın Eşme ilçesi ile Manisa'nın Salihli ilçesini bağlayan T-1 Tüneli'nin Eşme çıkışında ışık görme töreni düzenlendi. Törendeki konuşmasında Türkiye'nin demiryolu atılımına dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2003 yılından bugüne 212 milyar liranın üzerinde yatırım yapılan demiryollarında yerli ve milli kabiliyetleri geliştirdiklerini ifade etti. Saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerinin tamamlandığını, 2022 yılında seri üretime başlanacağını, saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Hızlı Tren için de tasarım çalışmalarını tamamlayarak gelecek yıl prototip üretim aşamasına geleceklerini aktaran Karaismailoğlu, demiryolu hat uzunluğunu 12 bin 803 kilometreden 28 bin 590 kilometreye ulaştırmayı, Yüksek Hızlı Tren hatları için de 8,3 milyon olan yıllık yolcu sayısını 17 milyona ulaştırmayı hedeflediklerini aktardı. "Altyapı işlerinin yüzde 42,4'ünü tamamladık" 21 viyadük ve 25 tünelin yer aldığı projemizin Eşme-Salihli kesimi 74,4 kilometre uzunluğunda. Buradaki T-1 tünelimiz, demiryolu ve güvenlik tünelinin tek kesitte iki katlı olarak inşa edildiği Türkiye'nin ilk tünelidir. Ayrıca Türkiye’de TBM tekniği ile yapılan en büyük çaplı tüneldir. Yani tünelimizin üst katında hızlı tren giderken alt katta ambulans ulaşımı da sağlanabilecek. 3 bin 47 metre uzunluğundaki T-1 tünelimizde bugün ışığı görüyoruz." "Kırılması zor bir rekor" TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş da konuşmasında işçi ve mühendislerin kimi zaman 32,4 metreyi 1 günde kazıp toplamda ise 206 gün gibi kısa bir sürede tüneli açtığına dikkati çekti. Törende bir konuşma yapan Uşak Valisi Funda Kocabıyık ise ülkenin geleceğinin inşası adına heyecan verici bir projenin devam ettiğini, emeği geçenlere teşekkür ettiğini belirtti. |