.C. Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu’nun desteği ve Garanti Bankası’nın sponsorluğuyla10 Haziran - 21 Kasım tarihleri arasındaki Venedik Bienali'ne katılacak olan Türkiye Pavyonu'nda Aydan Murtezaoğlu ve Hüseyin Bahri Alptekin yer alacak.
Bu yıl ilk kez Türkiye’ye, Venedik Bienali’nin ana mekânı olan Arsenale’nin Artigliere binasında özel bir pavyon tahsis edildi. Koordinasyonu İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından yürütülen serginin küratörlüğünü Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi Yöneticisi Vasıf Kortun üstleniyor. Projeye ayrıca “Venedik Bienali Dostları” da katkıda bulunuyor.
Aydan Murtezaoğlu'nun “hip aktiviteler” fotoğraf dizisi, güncel siyasi gösteriler ile 1960’ların ikonik, şehirli orta sınıf manzaralarını aynı imgede buluşturuyor. Mazbut, abartısız, modern hayallerine kavuşmuş makul aileler çevresine örülmüş olan güncel protest manzaraları izleyiciye 1968 ile başlayan beklenmedik sosyal dönüşümü hatırlatmanın ötesinde, şahit olmak ile parçası olmanın arasında, melodramatik bir deplasman hikâyesini anlatıyor.
Aydan Murtezaoğlu’nun katıldığı çok sayıdaki sergi arasında New York Apex Sanat Galerisi’ndeki “Ters Bakmak” (“Looking Awry” Apex Art, NY, 2003), Badiche Sanat Merkezi’nde “Kaynaklar: İnanç Politikaları” (“Resources: Politics of Belief”, Badischer Kunstverein, 2005) ve Fridericianum Sanat Merkezi’nde gerçekleşen “Balkan Trilojisi” (The Balkans Trilogy”, Kunsthalle Fridericianum, 2004) bulunuyor. Murtezaoğlu ayrıca 1. Moskova Güncel Sanat Bienali (2006), 6. Periferik Bienali (Lassy, Fransa, 2003) ile 1995 ve 1999 yıllarındaki Uluslararası İstanbul Bienalleri'nde yer aldı.
Hüseyin Bahri Alptekin'in son yılarda ürettiği "incidents" dizileri, uzun süreler boyunca benzer yerlerden çekilen anlık fotoğrafların ard arda gelerek birleştirildiği anlatısal videolardan oluşuyor. Murtezaoğlu'nun keskin ve girift yerelliğine nazaran, Alptekin'in işleri görünürde buluşmayan, küreselleşmenin görünmezleştirdiği coğrafyaları narin bir biçimde birbirlerine bağlıyor.
Hüseyin Alptekin aralarında 1995 yılında 4. ve 1999’da 9. Uluslararası İstanbul Bienalleri, 24. Sao Paulo Bienali (1998), 4. Cetinje Bienali (Sırbistan Karadağ, 2004), Manifesta V, 47. “Ekim Salonu: Sanat, Yaşam ve Kargaşa” sergisi (47th October Salon: Art, Life and Confusion, Belgrad 2006) ve 2003 yılında Walker Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen “Özgürlük Nasıl Biçim Alır” (How Latitudes Become Forms) sergisinin de bulunduğu birçok sergi ve sempozyuma katıldı.
|