BR> İtibarın bireyler, kurumlar,
kuruluşlar ve organizasyonlar açısından en değerli sermaye olduğunu, bu nedenle
itibarın oluşturulması korunması ve yönetilmesinin de özel önem taşıdığını dile
getiren Ekren, itibar endeksinin birçok bileşene sahip endeks olduğunu, bu
endeksin zaman içinde 5 ana bileşeni ve alt endeksinin de oluşturulması
gerektiğini kaydetti. Ekren, ekonomik ve finansal, sosyal ve kültürel, siyasal
ve hukuksal, güvenlik, merkezi ve yerel yönetimler alan alt endekslerinin bu
çalışmalar üzerinde durulacak nihai noktalar olacağını, ayrıca bu endeksin
birey, şirket ve kamuyu içerecek şekilde de hazırlanması gerektiğini söyledi.
Daha sonra aynı alanlarda uluslararası
endekslerin de üretileceğini ifade eden Ekren, ''İtibar endeksi, Türkiye'nin
itibar piramidini ve haritasını oluşturmada önemli işlev görecektir.
Üniversitemiz her süreçte yer alacaktır. Amacımız ülkemizin makro ve mikro
alanlarda itibar düzeyini artırmak, itibar gelişmesini izlemek, itibarın
yükselmesi için gerekli politika ve stratejileri oluşturmak, bu konularda
işbirliği yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda üniversitede ilk aşamada rektörlüğe
bağlı İtibar Araştırma ve Uygulama Ofisi veya koordinatörlüğünü hemen uygulamaya
geçireceğiz. İkinci aşamada ise rektörlüğe bağlı İtibar Araştırma ve Uygulama
Merkezi'ni de kuracağız. Söz konusu ofis koordinatörlük, merkez de bu tür
çalışmalarda akademik destek isteyenlere yardımcı olacak'' şeklinde konuştu.
Türkiye 2011 İtibar Endeksi'nin İTÜCÜ'nün akademik desteğinde İtibar
Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından 26 ilde
gerçekleştirilen bir çalışma olduğunu anlatan Ekren, endeksin 12 sektörde 10'ar
şirketi ele aldığını bildirdi. İtibar Atölyesi
Başkanı Ertan Acar da Türk ekonomisinin aktörlerinin uzun
yıllardır gereksinim duyduğu bu araştırmada 12 büyük sektörü ölçümlediklerini ve
hedeflerinin yüzde 98-99 güven aralığını yakalamak olduğunu belirterek,
''Çalışmalarımız bunu yakaladığımızı gösterdi'' dedi.
Londan School of Economics'ten davranış
bilimleri uzmanı Prof. Patrick Hamphreys de itibarın ciddi
ekonomik değer olduğunu, yeni fikri mülkiyet olarak görüldüğünü söyledi.
Şirketin itibarının fikri sermayesine bağlı olduğunu, fikri sermayenin
insanların zihinlerini ve toplumsal etkileşimlerini belirlediğini anlatan
Hamphreys, bunun sadece şirket içinde değil şirketin dışındaki insanların
bakışlarını da değiştirdiğini kaydetti.
|