İMSAD İnşaat Malzemeleri Sanayi...
Türkiye İMSAD: “İnşaat Malzemeleri...
Türkiye İMSAD Haziran 2019...
'İMSAD İnşaat Malzemeleri...
‘İMSAD İnşaat Malzemeleri...
Türkiye İMSAD Dış Ticaret...
Türkiye İMSAD Gündem Buluşmaları
Türkiye İMSAD Mart 2019 Sektör...
‘Türkiye İMSAD İnşaat Malzemeleri...
‘Türkiye İMSAD İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi’ Mart 2019
Türkiye İMSAD İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi, Mart ayı sonuçları açıklandı. Bileşik Endeks, 12 aydır süren gerilemesine Mart ayında son vererek, uzun süre sonra yeniden artış gösterdi.
Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) tarafından her ay düzenli olarak yayınlanan İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi’nin Mart 2019 sonuçları açıklandı. 12 aydır süren gerilemenin Mart ayında sona erdiği ve yeniden yükselişe geçtiği vurgulanan Bileşik Endeks’te şu bilgiler yer aldı: İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi, Mart 2019’da, 12 ay sonra ilk kez artış gösterdi. 2018 yılı Mart ayında 101,32 puandan başlayan ve Şubat ayında 76,51 puana inen Bileşik Endeks, Mart ayında bir önceki aya göre 0,69 puan arttı. Bileşik Endeksi oluşturan 3 alt endekste de ilk kez 12 ayın ardından artışlar yaşandı. Faaliyetler uzun süre sonra ilk kez arttı Faaliyet Endeksi, Mart ayında bir önceki aya göre 2,1 puan arttı. Yurtiçi satışlar uzun süre sonra Mart ayında artış gösterdi. Bu artış oranı da yüksek oldu. İhracatta Mart ayında yeniden artış yaşanırken, üretimde de önemli bir artış gerçekleşti. Cirolar ise Şubat ayında düşüşünü sona erdirerek, Mart ayında artışa geçti. Yurtdışı satış fiyatları da yeniden arttı. İnşaat malzemeleri sanayi faaliyetlerinde yaşanan sert gerileme Şubat ayında dibi görmüştü. Mart ayında dipten dönüş yaşandı. Ancak bu dipten dönüşte mevsimsellik büyük ölçüde etkisini gösterdi. Güven Endeksi’nde uzun süreli gerileme şimdilik sona erdi Yurtiçi pazarlarda Mart ayında güven oranı durağan kaldı. İhracat pazarlarında ise güven Mart ayında daha yüksek bir artış sergiledi. Güven Endeksi’nin inşaat sektörü ve iç pazardaki gelişmelere hassasiyet sürüyor. İnşaat sektörü ve iç pazarda kalıcı iyileşme sağlayacak adımlara ihtiyaç devam ediyor. Üretim ve istihdamda artış beklentisi ortaya çıktı Bahar aylarında mevsimsellik etkisi ile birlikte başlayacak göreceli canlanma, endeksleri olumlu etkiliyor. Ancak kalıcı iyileşme ve son bir yılın yüksek kayıplarının telafi edilmesi için inşaat sektöründe halen yapısal iyileşmelere ihtiyaç bulunuyor. 2019 ilk çeyrekte sanayiciler hiç barter yapmadı -İnşaat malzemeleri üreticilerinin yüzde 29,1’i 2019 yılı birinci çeyrekte malzeme satışında barter teklifi ile karşılaştı. Yeni yılın ilk çeyreğinde alınan barter teklifi oranı geçen yılın son çeyreğine göre geriledi. -İnşaat malzemeleri üreticilerinden 2019 yılı birinci çeyrekte, satışlarda barter yöntemini kullanan olmadı. Böylece ilk kez bir çeyrek dönemde barter yapılmadı. -Üreticilerin yüzde 42,9’u kabul etmedikleri barter teklifleri nedeniyle iş kaybına uğradı. İş kaybı oranı 2019 yılı ilk çeyreğinde sınırlı bir gerileme gösterdi. Satış kanalları barter oranlarını azalttı -Satış kanallarının yüzde 69’u 2019 birinci çeyrekte malzeme satışında barter teklifi ile karşılaştı. Yeni yılın ilk çeyreğinde barter teklifi oranı geçen yılın son çeyreğine göre 11,0 puan azaldı. -Satış kanallarının yüzde 20,7’si, 2019 birinci çeyrekte satışlarında barter yöntemini kullandı. Yeni yılın ilk çeyreğinde barter yapanların oranı geçen yılın son çeyreğine göre azaldı. -Satışlarında barter yöntemini kullandığını belirten satış kanallarının yüzde 70’i barter satışlarının toplam satışları içindeki payının yüzde 1-9 aralığında gerçekleştiğini; yüzde 10’u barter satışlarının toplam satışları içindeki payının yüzde 10-24 aralığında olduğunu, diğer yüzde 10’u barter satışlarının toplam satışları içindeki payının yüzde 25-49 aralığında gerçekleştirdiğini, kalan yüzde 10 ise barter satışlarının toplam satışları içindeki payının yüzde 50’nin üzerinde olduğunu belirtti. 2019 yılı ilk çeyrekte barter ile yapılan satışların toplam satışlar içindeki payı yüzde 1-9 aralığında yoğunlaştı. Satış kanallarının yüzde 70,8’i kabul etmedikleri barter teklifleri nedeniyle iş kaybına uğradı. İş kaybı oranı geçen yılın son çeyreğine göre geriledi. |