Eski Galata Köprüsü’nde bu yıl beşincisi düzenlenen
İstanbul Design Week, (IDW) tasarım dünyasını bir araya getirirken,
İstanbul’u tasarım merkezi yapmak için de bir kampanya başlattı. IDW’nin
organizasyonunu yürüten dDF’in ortağı Esra
Ekmekçi, “İstanbul’un 2014’te Tasarım Başkenti olabilmesi için başvuru
yapılmasını istiyoruz. İstanbul’un tasarım dünyasında öncü olmasını istiyoruz”
dedi. Toplam 1.5 milyon liralık bütçeyle gerçekleştirilen ve 45
tasarımcı eserlerini sergilediği etkinliği, 35 bin kişi ziyaret
etti.
Hayatın her alanında
IDW’nin Ukra İnşaat’ın ana sponsorluğunda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi,
dDF ve Hürriyet Gazetesi’nin işbirliğiyle gerçekleştirildiğini hatırlatan Esra
Ekmekçi, IDW kapsamında düzenlenen konferanslara ilginin yoğun olduğunu söyledi.
Özellikle üniversite öğrencilerinin ve ailelerin IDW’yi ziyaret ettiğini anlatan
Ekmekçi, şunları söyledi: “Tasarım bilincini geliştirmek adına bu etkinliği
düzenliyoruz. Tasarım artık hayatımızın her alanında. Giydiğimiz kıyafetlerden,
oturduğumuz sandalyeye kadar herşeyin artık tasarıma ihtiyacı var. Türk
tasarımının da hedefi çok büyük. Türkiye’nin izleyen bir ülke değil izlenen bir
ülke olması gerekir.”
2014 Tasarım Başkenti
İstanbul’un 2010 yılında taşıdığı Avrupa Kültür Başkenti unvanının ardından
“Tasarım Başkenti” de olması gerektiğini ifade eden Esra Ekmekçi, şöyle konuştu:
“Bu yıl Kore’nin başkenti Seul, tasarım başkenti konumunda. 2012 yılında ise
Finlandiya’nın başkenti Helsinki tasarım başkenti olacak. 2014 yılı için henüz
adayların tamamı belli değil ve Türkiye’de başvurusunu henüz yapmadı. İstanbul’u
2014 Tasarım Başkenti olarak görmek istiyoruz. Bir ülke tasarım başkenti
seçilirken tasarım konulu hangi etkinliklerin yapıldığına dikkat ediliyor.
Burada bir kampanya başlattık ve İstanbul’u desteklediğimizi anlatıyoruz.”
Bütçe 1.5 milyon lira
İstanbul Design Week’in bir kent etkinliği olduğunu vurgulayan Ekmekçi,
organizasyonun 1.5 milyon liralık bütçeyle gerçekleştirildiğini belirterek,
“Organizasyon Eski Galata Köprüsü üzerinde düzenlendiği için, elektrik, su gibi
altyapısı bulunmuyor. Kültür A.Ş’nin desteğiyle altyapı kuruldu ve köprü üzerine
çadır da kuruldu. Bunların maliyeti 600 bin lirayı buldu. İletişim ve tanıtım
bütçesi de eklenenince toplam harcama 1.5 milyon lirayı buluyor. Turizm ve
Kültür Bakanlığı da uluslararası basını ağırladı. İMMİB de stand açtı” diye
konuştu. 35 bin kişi katıldı.
Organizasyonu yaklaşık 35 bin kişinin ziyaret ettiğini dile getitiren
Ekmekçi, yapılan ticari bağlantılarla ilgili de, “IDW bir fuar özelliği
taşımıyor. İmaj ve tasarım bilinci yaratmak açısından önemli. Ancak yurtdışından
gelen çok sayıda ziyaretçi, gösteri kalitesinin çok yüksek olduğunu söyledi.
IDW, tasarımın içinde olduğu en büyük etkinlik” dedi.
Yeni köprü inşa edilirken eski hataları yapmayın
MODERN köprüler tasarlayan Ney&Partners mimarlık ve tasarım şirketinin
kurucusu Laurent Ney, IDW kapsamında “Shaping Forces” isimli sergisiyle yer
alırken, bir konferans da verdi. Bir köprü tasarlamak için 9 ay çalışıldığını ve
köprünün inşa aşamasının 5 yılı bulduğunu ifade eden Ney, inşa edilecek köprüler
için 70’li yıllarda yapılan hataların tekrarlanmaması gerektiğini söyledi. Ney,
“Şehri geliştiren, kaliteli tasarımı olan ve kontent yapılar inşa edilmeli”
dedi. Ney,
İstanbul için gündemde olan 3’ncü köprüyü tasarlamayı da istediğini ifade etti.
|