Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı
Ramazan Davulcuoğlu, ''Ürettiğimiz ürünlerle farklı beğeni ve
zevklere hitap ediyoruz'' dedi. Davulcuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada,
Türkiye'nin mobilya ürünlerinin 170'i aşkın ülkede satıldığını, Avrupa, Orta
Doğu ve Afrika bölgesinin kendileri için ayrı bir yeri olduğunu söyledi.
Ürettikleri ürünlerle farklı beğeni ve zevklere
hitap ettiklerini, dar mekanlar, geniş aileler, sıcak iklimler gibi özel
durumların oluşturduğu ihtiyaçlara yönelik üretimler yaptıklarını ifade eden
Davulcuoğlu, Türkiye'de mobilya sektöründe 500 bin kişi çalıştığını ve Türkiye
mobilya sektörünün 2011'de Türkiye içinde yüzde 10, küresel arenada yüzde 20
büyüyeceğini iddia etti.
MOSDER'in Türkiye'nin en büyük 35 mobilya markasını
bünyesinde topladığını ve bu sektörde temsil gücünün oldukça büyük ve etkili
olduğuna dikkat çeken Davulcuoğlu, ''MOSDER üyelerinin tamamı ev mobilyası
üretmekte. Ayrıca tüm üyeler tasarım, ar-ge ve kalite açısından öncü konuma
ulaşmış, gerekli standart ve sertifikasyonlara sahip şirketler arasından
seçilmektedir. MOSDER, Türkiye mobilya sektörünün önemli bir temsilcisidir ve
dış ilişkileri pekiştirme görevini başarıyla yerine getirmektedir. Derneğimiz
bünyesinde çeşitli sektörel araştırma, raporlama çalışmaları, iş gezileri
organize edilmektedir. Ülkemizde düzenlediğimiz tasarım yarışması, tasarım
vizyonumuza büyük katkı sağlamaktadır. Tasarım vizyonumuz ise, tüm dünyada
ürünlerimizin kabul görmesinin altında yatan stratejik öncelikli etkenlerden
biridir'' dedi.
Türk mobilya sektörünün rekabet
gücü Türkiye mobilya sektörü tasarım,
markalaşma, ar-ge, kalite ve teknoloji yatırımları gibi alanlarda başarıya
ulaşmış olmakla birlikte, fiyat politikası açısından son derece rekabetçi bir
konumda olduklarını anlatan Davulcuoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Fiyatlar, Avrupa ve Amerika ile
kıyaslandığında aşağıda kalmaktadır. Bu da Afrika coğrafyasındaki gelişmekte
ülkelerdeki başarımızı artırmakta, uygun fiyata kaliteli mobilyaya sahip olma
olanağı yaratmaktadır. Türkiye'nin coğrafik olarak stratejik bir konumda yer
alması, dış pazarlara açılımını kolaylaştırmaktadır. Bu da yine fiyatlar ve hız
açısından performansımızı yükseltmektedir''
Davulcuoğlu, son yıllarda Kenya ile olan mobilya yatırımlarının da ivme
kazanmasının sevindirici olduğunu kaydetti.
|