Turizm ve Tanıtım
UNESCO’da Avrupa Kültür Başkentleri Tanıtımı
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti kapsamında temel hedeflere bağlı olarak odaklanılan 3 başlıktan sonuncusu Turizm ve Tanıtım şeklinde belirlenmişti. Bu üst başlık altında odaklanılan alt hedefler ise; İstanbul’un tarihi birikimi, kültürel-sanatsal aktiviteleri ve çeşitliliği ile önemli bir kültür turizmi destinasyonu olmasına katkı sağlamak, bu yönde var olan algıları güçlendirmek, İstanbul'a gelen ziyaretçi sayısını artırmak ve kentin ekonomik anlamda bu süreçten daha fazla yararlanmasını sağlamak şeklinde belirlenmişti.
Söz konusu üç ana başlık arasında en fazla ön plana çıkan öğe Turizm ve Tanıtım başlığı oldu. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Turizm ve Tanıtma Direktörlüğü faaliyetleri kapsamında, 27 ülkede, 45 uluslararası Turizm Fuarı-Expo’da, İstanbul’da 17 uluslararası kongre ve konferansta İstanbul 2010’un ve projelerinin tanıtımı sürdürüldü.
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tarafından Sultanahmet, Sirkeci, Atatürk Havaalanı ve Karaköy Turizm Enformasyon Ofisleri yenilendi, Taksim ve Sabiha Gökçen Havaalanı Turizm Enformasyon Ofisleri ise bu kapsamda açıldı.
|