Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Tünelde Teknik Skandal

8 Eylül 2006 günü gerçekleşen tören nedeniyle basında çıkan ''övgüler'' ile tünelin ''teknik düzeyi'' arasındaki ''fark''ı yakından görünce, özellikle durup incelediğimiz gerçeği kamuoyuyla da paylaşmaya karar verdik.

Cumhuriyet Gazetesi/Oktay EKİNCİ



ki yıl önce yitirdiğimiz, Teke yöresi halk müziğimizin cefakâr emektarlarından Ramazan Güngör'ün heykeli, Fethiye Belediyesi tarafından geçen cuma günü Kültür Merkezi'nin önüne dikildi. Heykelin açılışında Başkan Behçet Saatçi'nin coşkusuna ortak olmak için Dalaman'dan Fethiye'ye gidip dönerken, Başbakan tarafından görkemli bir törenle hizmete sokulan Göcek Tüneli'nden de geçmiş olduk. 8 Eylül 2006 günü gerçekleşen tören nedeniyle basında çıkan ''övgüler'' ile tünelin ''teknik düzeyi'' arasındaki ''fark''ı yakından görünce, özellikle durup incelediğimiz gerçeği kamuoyuyla da paylaşmaya karar verdik.

Türkiye'de ilk defa özel sektöre ''yap-işlet-devret'' modeliyle yaptırılan tünel olduğu için de ayrıca göklere çıkartılan projede, ne ''kaçış kapıları'' düşünülmüş; ne de ''emniyet şeridi''! Yaklaşık 20 yıldır yöre insanlarının ''beklentisi'' olduğu için hükümetin ''armağanı'' şeklinde tanıtılan 926 m'lik tünelde eğer bir araç arızalanırsa, trafik hemen tıkanacağı gibi, bozuk aracı dışarı çıkarmak bile sorun olacak.

Hele bu ''tehlikeli madde taşıyan'' araç olursa, olası daha vahim olaylardan sağ salim kurtulabilecekler adeta ''mucize'' yaratacaklar...

Çünkü, günümüzdeki ''şehirlerarası karayolu tüneli'' standartlarına göre en az 4 şerit ve emniyet şeritleriyle birlikte yapılması gereken tünel, 4.5 km'lik ünlü Göcek rampalarının altında açılmış ince bir ''delik'' gibi sadece 12 m. eninde... Böylece, yine standartlardan daha dar iki şeridin yanlarında, emniyet şeridi bir yana, ''kaldırım''a bile yer kalmıyor.

Tünelin ortalarında, kapılara değil ''duvar''lara asılı ''Tehlike anında kaçış'' levhaları ise ne oradan girilmesi gereken özel bir geçide; ne de aynı yerde sığınılabilecek güvenli bir mekâna ait... Tünelin orta yerlerinde taş duvara asılı ''kapısız levha''lardaki oklar, yaklaşık 500 m. uzakta kalan ''tünel girişleri''ni gösteriyor. Yani böyle bir işaret olmasa bile insanın çaresizlikten kaçıp kurtulmaya çalışacağı ''yegâne'' yerleri...

Dikkat; 'kasis' var!
İşte böylesine affedilmez ihmallere rağmen, belli ki ''Karayolları'nca da denetlenmeden'' 16 ayda tamamlandığı için övgülerin doruğa çıktığı tüneldeki yol altyapısı bile bozuk ve kötü... Yakın gelecekte, son yılların bölünmüş yollarındaki ''çökme''lere benzer gelişmeler olabileceğini çıplak gözle bile fark ettiren ''çukurlu tümsekli'' niteliksiz asfalt kaplama eğer Avrupa yollarında olsaydı; yaklaşırken ''Dikkat; kasis!'' işaretleri gerekebilirdi...

Bu arada, beyaz yol çizgilerinin de belli ki ''açılışa yetişsin'' diye, karanlıkta parlayan türler yerine kısa sürede silinen adi boyalarla çizildiğini anlamak için uzman olmak gerekmiyor... Üstelik düzgün de değiller, eğri büğrü uzanıp gidiyorlar!

Evet... Yine medyanın deyişiyle, 8 hükümeti geride bıraktıktan sonra açılabilen ''özel'' Göcek Tüneli'nin hali işte böyle. Tam 28 yıl sürecek işletme döneminin daha ilk günlerinde ödenen 3.5 YTL'lik geçiş parasının ise tüm bu ilkelliklerin ücreti olduğunu düşünmek, herhalde öncelikle mühendislerimizi garip duygulara sürüklüyordur...

http://www.yapi.com.tr/haberler/tunelde-teknik-skandal_48571.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!