Tüketici Güveni 6 Yılın En Düşüğünde
Tüketici Güveni 4 Yılın En Düşüğünde!
Tüketici Güveni Yüzde 2.4 Azaldı
Tüketici Güveni Azaldı
Tüketici Güven Endeksi Arttı
Tüketicinin Güveni Azaldı
Yeni Evde ‘Cayarım’ Krizi Çıktı!
Tüketici Güveni Azaldı
İnşaat Sektöründe "Güven" Arttı
Tüketici Güveni Yeniden Azaldı
Sektörler Güvenlerini Kaybediyor
Tüketici Güven Endeksi Azaldı
Tüketici ve Konut Kredisi...
Tüketici Kanunu ‘Yabancı’ Çekecek
"Yeni Tüketici Kanunu ile...
Tüketici Güveni Azaldı
Tüketici Konut Alırken Buna...
Tüketici Güven Endeksi Arttı
Tüketicinin Güveni Azaldı
Ocak ayında tüketici güven endeksi yüzde 3,5 azalalarak 72.4 değerine geldi.
Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yürütülen Tüketici Eğilim Anketi sonuçlarından hesaplanan Tüketici Güven Endeksi 2014 Ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 3,5 oranında azaldı; aralık ayında 75 olan endeks ocak ayında 72,4 değerine düştü.
Genel ekonomik durum beklentisi yüzde 7,7 azaldı Aralık ayında 101,9 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 7,7 oranında azalarak, ocak ayında 94 değerine düştü. Bu azalış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre azaldığını göstermektedir. İşsiz sayısı beklentisi yüzde 4,6 azaldı Aralık ayında 81,8 olan gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısı beklentisi endeksi yüzde 4,6 oranında azalarak, Ocak ayında 78 değerine düştü. Bu düşüş, işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki artıştan kaynaklandı. Hanenin maddi durum beklentisi yüzde 1,2 azaldı Hanenin gelecek 12 aylık döneme ilişkin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 1,2 oranında azaldı. Aralık ayında 92,4 olan endeks değeri Ocak ayında 91,3 oldu. Bu azalış, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının azalmasından kaynaklandı. Tasarruf etme ihtimali yüzde 9,6 arttı Gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimali endeksi bir önceki aya göre yüzde 9,6 oranında arttı. Aralık ayında 23,8 olan endeks, Ocak ayında 26,1 değerine yükseldi. Bu artış, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını göstermektedir. |