THK Uçakları Bakanlık Hizmetine Verildi
Yüksek Manevra Kabiliyetli...
“Meteoroloji Simülasyonları...
Son 10 Yıldaki Orman Kaybının...
OGM, Yangınları Söndürme İşlerini...
Yangınlar Başladı Ortada Yine Uçak Yok
“Büyük Orman Yangın Çağına...
Yangın Söndürme Helikopteri...
OGM, Yangın Önleyici Tesisler...
Yangın Uçakları için İhale...
Yangın Uçaklarını Savunma...
Uçak Bulunamayınca Helikoptere...
“THK Uçaklarını Aktif Hale...
THK Taşınmazlarını Satıyor
“Antika Denilen Söndürme Uçaklarını...
“Rus Uçakları Türkiye Coğrafyasına...
THK'ye Ulaşılamıyor
Yangın Söndürme Uçakları Ortada Yok
Ormanlar Yanıyor, Uçaklar Gelmedi
THK, 100 Litre Farkla İhale Dışı
THK Uçakları Orman Yangınlarında Neden Kullanılmıyor?
Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, Türk Hava Kurumu’na ait olan uçakların kullanılmama sebebini “Bu uçaklar yangınlarda etkili ve verimli olarak çalıştırılamadığından dolayı yangınlara müdahalede zafiyet oluşturmaktadır.” ifadeleriyle açıkladı.
Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in orman yangınlarına ilişkin soru önergesini yanıtladı. Bakanlık tarafından alınmış herhangi bir uçak olmadığını belirten Bakan Pakdemirli, “Orman yangınlarıyla mücadelede kullanılan uçaklardan kiralama yöntemiyle hizmet alınmaktadır.” dedi. BirGün’de yer alan Anka kaynaklı habere göre; Pakdemirli, Gürer’in “Türk Hava Kurumu’na ait olan, 9 adet Bombardier CL-215 model yangın söndürme uçağının olmasına rağmen, Rusya’dan yangın söndürme uçağı alınmasının nedeni nedir?” sorusuna ise şu yanıtı verdi: “CL-215 tipi uçaklar eski teknoloji, piston motorlu verimi düşük uçaklardır. Piston motorlu uçakların kullanmış olduğu yakıttan dolayı (piston motorlu uçakların kullanmış olduğu avgas yakıtı havaalanında bulunmamaktadır) sıklıkla ikmal sorunları ile karşılaşılmaktadır. Bu uçaklar yangınlarda etkili ve verimli olarak çalıştırılamadığından dolayı yangınlara müdahalede zafiyet oluşturmaktadır. Bu sebeplerle son yıllarda yangınlara daha etkili şekilde müdahale edilebilen Turboprop veya Turbofan motorlu uçaklar kullanılmaktadır.” '2020 yılında 20 bin 971 hektar orman alanı zarar gördü' 'Yeni helikopter ve uçak kiralamasına ihtiyaç yok' ‘Bakanlık hazırlıklı olmalıdır’ |