Temyiz Sürecindeki Yeşil Yol için 266 Milyon TL Kaynak Aktarıldı



Doğu Karadeniz'in 8 ilinin yaylalarını birbirine bağlamak amacıyla DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı) tarafından yürütülen ‘Yeşil Yol’ projesine karşı, TEMA ve Fırtına İnisiyatifi, 2016 yılında SİT ve Milli Park alanı içinde yer alan bölgede yapılacak çalışmalara karşı dava açtı.

2019 yılında Danıştay İdari Dava Kurulu “yürütmeyi durdurma” kararı verdi ve dosyayı incelemek üzere Danıştay 6. Dairesi'ne gönderdi. 2021 yılında Danıştay 6. Dairesi, 60-70 kişilik bilirkişi raporu olmasına rağmen “Çevre düzeni planı hukuka uygundur” kararı verdi ve dosyayı kapattı.

Dosyada temyiz süreci başlatıldı, süreç devam ederken projeye 266 milyon kaynak aktarıldı ve dozerler yayla yollarındaki çalışmalara kaldığı yerden devam etmeye başladı. 7 metre genişliğinde gidiş-geliş tek şerit olarak planlanan projede, yolun geçtiği yayla güzergahlarında oteller, restoranlar, bungalov evler, mesire yerleri, akaryakıt istasyonları yer alıyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Dava devam ediyor
Danıştay'ın Yeşil Yol davasında yürütmeyi durdurma kararını kaldırması gibi bir durumun söz konusu olmadığını ifade eden dava avukatlarından İbrahim Demirci, “Biz de davayı temyiz ettik. Şu anda dava Danıştay İdari Dava Kurulu'nda görüşülmeye devam ediyor. Samsun'dan Artvin'e kadar yayla yolları birbirine bağlandı. Biz üst kurulun temyiz kararını bekliyoruz.” dedi.

İdarenin, yaylaları birbirine bağlayan yol kenarlarını imara açma sürecine geçtiğini ifade eden Demirci şunları söyledi: “DOKAP, basına yürütmeyi durdurma kararının kaldırıldığını servis etmiş. Neden bu şekilde servis ediyor. Bunu anlamak gerekiyor. Karar zaten eski tarihli bir karar. Yeşil Yol ana hatları ile tamamlanmış vaziyette. İdare,2500-3000 metrede tamamladığı yayla yollarında artık iskana, imara başlayacak. Onun hazırlığını yapıyorlar. Tali yollar yapacaklar, üçüncü yollar yapacaklar. Yaylaları bu yolla katlettiği, doğaya tecavüz ettiği yetmezmiş gibi bir de bu yollar üzerinde oteller yapılmasına müsaade edilecek, akaryakıt istasyonları yapılacak. Zorunlu olarak yapılacak. DOKAP'ın açıklamasından bunu anlıyoruz…

Temyiz kararı lehimize sonuçlanırsa ne olacak peki? Yaptıkları yollara beton dökmeye çalışıyorlar. Biz davayı kazandıktan sonra bunun hiçbir önemi kalmıyor. Hukuken idarenin yapması gereken o yolları eski haline getirmektir. Bu mümkün mü? Mümkün değil.”

Karadeniz Sahil Yolu'nun ruhsatı yok
Yeşil Yol projesinin yaylaları ranta açma projesi olduğunu ileri süren CHP Rize İl Başkanı Saltuk Deniz ise şöyle konuştu: “Karadeniz'in denizini, sahilini yok ettiler. HES'lerle derelerini teslim aldılar. Yeşil Yol ile de yaylalarını, ormanlarını ranta çevirmek istiyorlar. Yaylaları ranta açma projesidir. Karadeniz Sahil Yolu'nda da hukuki süreç bitmeden yolu bitirdiler. Karadeniz Sahil Yolu'nun şu anda ruhsatı yok. Kaçak yani. Ama fiili durum var. HES'lerde de aynı şeyi yapıyorlar. Hukuk geriden gelecek, projeler devam edecek. Hukuk lehte karar verse ne olacak, olay bitmiş zaten. Hukuku tanımamanın örneklerinden birini daha yaşıyoruz.”

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.