TCDD İZBAN’ın Ray Kirasını...
TCDD, Adım Adım Özelleştirilmeye...
Gökçeada'daki Kuzu Limanı...
TCDD Özelleştirmeye Mi Hazırlanıyor?
Özelleştirmede Durmak Yok
Özelleştirme Öncesi İmar Planı...
Hazine’ye Ait Dört Taşınmaz...
Bir HES Daha Özelleştirilecek
Özelleştirmede Durmak Yok
Özelleştirilen Fabrikalar...
Özelleştirmeler Milli Servetimizi...
TKİ Adım Adım Özelleştiriliyor
TCDD’de Özelleştirme Riski Büyüyor
Nisan ayında yapılan yönetmelik değişikliği ile TCDD’de 'doğrudan temin' yoluyla ihalenin önü açıldı. BTS Genel Başkanı Murat Oral adım adım gelen özelleştirme riskine karşı uyarıyor.
Demir yolu taşımacılığının 2016’da kamu şirketi olarak kurulan TCDD Taşımacılık AŞ’ye devredilmesiyle başlayan tartışmalar yapılan yönetmelik değişiklikleriyle sıcaklığını koruyor. Evrensel’den Nisa Sude Demirel’in haberine göre; TCDD’nin “kamu hizmeti yükümlülüğü” 2016’da 6461 sayılı Kanun doğrultusunda kurulan TCDD Taşımacılık AŞ’ye verildi. Süreli belirlenen bu yükümlülük süresi doldukça uzatılıyor. Son olarak belirlenen süre 31 Aralık 2023’te sona eriyor ve henüz uzatılmadı. Şirketlere ihale etmenin önünde engel yok 20 Nisan’da Kamu Hizmeti Yükümlülüğü Kapsamında Desteklenecek Demiryolu Yolcu Taşıma Hatları ile Kamu Hizmeti Yükümlüsü Tren İşletmecisinin Belirlenmesine İlişkin Yönetmeliği’nin yayımlanması ile 4 Temmuz 2016’da yayımlanan Demiryolu Yolcu Taşımacılığında Kamu Hizmeti Yükümlülüğü Yönetmeliği yürürlükten kalktı. ‘Doğrudan temin’ tedirginliği Kamu yararı geri plana atılıyor Adım adım tamamen özelleştirilmeye giden TCDD ile ilgili bir başka düzenleme 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun ile yapıldı. Kanunun amacı TCDD’nin demir yolu altyapı işletmecisi olarak yapılandırılması, TCDD Taşımacılık AŞ adıyla demir yolu tren işletmecisi olarak bir şirket kurulması, kamu tüzel kişileri ile ticaret siciline kayıtlı şirketlerin demir yolu altyapısı inşa etmesi ve bu altyapının kullanılması, kamu tüzel kişileri ile ticaret siciline kayıtlı şirketlerin demir yolu altyapı işletmeciliği ve demir yolu tren işletmeciliği yapabilmesi olarak belirtildi. Bu kanunla demir yolu ulaşımının piyasaya açılması yasalaşmış oldu. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |