Artella Ahşap Kapı Sistemleri'nden...
Kentsel Dönüşümden Çok Kentsel...
Türk Tasarım Ekibine Üç Madalya
Kapı Tasarlıyorum Yarışması Sonuçlandı
“Kapı Tasarlıyorum” 2017 Öğrenci...
Tasarım Öğrencilerine Yeni Bir “Kapı” Açılıyor!
Markalı konut projelerine üretim yapan Aslandağ Group’a bağlı Artella Ahşap Kapı Sistemleri, ahşap kapı ve koridor mobilyası üretimi, tasarım ve eğitim odaklı çalışmaları ile dikkat çekiyor. “Kapı Tasarlıyorum” yarışması ile tasarım öğrencilerine yeni bir kapı açan firma, global dünyada söz sahibi olmanın tasarımdan geçtiğine inanıyor.
Baba mesleği marangozluk işini büyüten Aslandağ kardeşler, 1988 yılında Göztepe’de kurdukları 70 metrekarelik atölyelerini, bugün mutfak, banyo, kapı üretiminde dünya liginde oynayan bir şirket haline getirdi. Artella markası ile İstanbul’un çeşitli lokasyonlarında yükselen markalı büyük konut projelerine ve özellikle Bağdat Caddesi’ndeki projelerin yüzde 60’ına ürün sağlıyor. 20 bin metrekarelik bir alanda üretim yapan firma, 2018 yılında Sakarya’da 40 bin metrekarelik alanda yeni bir fabrika açmayı planlıyor. Artella, bu yatırımın yanında yeni mutfak markası Tresette’nin de yakın zamanda lansmanını yapacak. Türkiye’de kapı markası farkındalığı yaratmak için yoğun mesai harcayan Artella, Türkiye’de ilk olarak nitelendirilen “Kapı Tasarlıyorum” yarışmasına da imza atıyor. Başvuru süresi 15 Mart’a kadar devam eden yarışma vesilesiyle Aslandağ Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ ile bir araya geldik ve merak ettiklerimizi sorduk. “Türkiye’de kapı yan sanayi çok zayıf “ Öncelikle Artella Ahşap Kapı Sistemleri’nin kuruluş ve gelişim öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz? 60 yıllık çok genç bir firmayız. Baba mesleği bir işi yapıyoruz. Babam 1470 rakımlı bir orman köyünde marangozlukla bu işe başladı. Ahşap ev, dolap, raf ve kapı yapıyordu. Bizim mesleğimiz de buradan geliyor. İlk atölyemizi İstanbul’da 1980’li yıllarda açtık. Kastamonu’da temelleri atılan Aslandağ Group, bugün İstanbul Maltepe’deki 20 bin metrekarelik fabrikasında sektörün en büyük ahşap kapı üreticilerinden biri olarak tanınıyor. 70 metrekarelik bir atölyeden, 20 bin metrekarelik bir fabrikaya geçtik. 250 mavi yakalı çalışanımızın yanı sıra 90 kişilik beyaz yakalı çalışan da istihdam ediyoruz. Aslandağ Group bünyesinde, Artella Ahşap Kapı Sistemleri ve yakında lansmanını gerçekleştireceğimiz sektörünün lideri olacak yeni mutfak markamız Tresette bulunuyor. Her ikisi de yüzde 100 yerli markalarımız. Bu 2 markamızın dışında İtalya’nın mutfak devi Pedini Mutfak ve yine İtalya’nın ünlü çelik kapı markası Okey Porte distribütörlüğünü yaptığımız önemli markalarımız arasında bulunuyor. Bunun yanında Compodoor isimli bir markamız da var. Kasa-pervaz sistemleri olan Compodoor’un üretimini gerçekleştirdikten sonra yurt dışına satışını da yapıyoruz. Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ Avrupa menşeili nitelikli kapı aksesuarlarını ithal edip, Türkiye’de Leono markasıyla satışını gerçekleştiriyoruz. Leono markamızı daha çok, üst segmentteki mimarlar, mobilyacılar ve imalatçılar tercih ediyor. Maalesef Türkiye’de kapı yan sanayi çok zayıf. Oysa bir kapıyı farklılaştırma noktaları kilidi, menteşesi ve aksesuarlarıdır. Biz de istediğimiz aksesuarları ancak yurt dışında bulabildiğimiz için ithalat yolunu tercih ediyoruz. Şu anda 9 markanın distribütörlüğünü üstleniyoruz. Önümüzdeki 5 yıl için hedefimiz bu sayıyı 20’ye çıkarmak. Şirketimizi Tuncay ağabeyimin ve benim girişimlerim, Salih ağabeyim ve kardeşim Aydın Aslandağ'ın desteğiyle bugünlere kadar getirdik. “Sektördeki bilgi birikimimizi kendi konut projelerimize yansıttık” Bizim için yeni bir soluk olan, grup şirketlerimizden STCA Gayrimenkul’ün yönetim kurulu başkanlığını ise kardeşim Aydın Aslandağ üstleniyor. STCA markası aile şirket yönetimini oluşturan 4 kardeşin sırasıyla (Salih, Tuncay, Cemal, Aydın) isimlerinin baş harflerinden oluşuyor. Yıllardır yapı sektörünün içerisindeyiz ve işimizde çok iyiyiz. Bu kadar yıldır sektörün içerisinde yer almamız sayesinde doğru konut projesi hangi lokasyonda gerçekleştirilir, nasıl bir mimari tercih edilir, hangi malzeme seçilir, hangi durumlar karşısında konut satışları yükselişe ya da düşüşe geçer gibi inşaat sektörüne dair A’dan Z’ye tüm bilgilere haiziz. Sektördeki bilgi birikimimizi kendi konut projelerimize yansıtmak istedik ve 2009 yılında STCA Gayrimenkul’ü kurduk. İlk konut projemiz; 2015 yılında Kartal-Atalar’da geliştirdiğimiz Yuvam Kartal’dı. Şu anda da Mayıs 2016’da lansmanını gerçekleştirdiğimiz Kartallife-Atalar projemizin inşaatına ve satışlarına devam ediyoruz. Kartallife-Atalar kuşbakışı Adalar manzarasına sahip, aile konseptinin hakim olduğu bir proje. Artella’da ne tür kapı sistemleri var? Aslandağ Group’un yıldız markası Artella Ahşap Kapı Sistemleri adı altında tamamen doğal ahşap kaplamalar ve lake olmak üzere iç oda kapıları üretiyoruz. Yıllık kapı üretimimiz 90 bin adet. Artella markası altında 12 kapı serimiz bulunuyor. Bizden ister bir, isterseniz de bin tane kapı alabilirsiniz. Bizim için sipariş adedi değil, müşterinin isteği önemlidir. Kişiye özel serili modellerimiz var. Kapıda gizli sürgü sistemleri, çok yönlü kapılar, katlanır kapılar gibi farklı kapılar üretiyoruz. Çocuk odalarına özel, çocukların sevdikleri kahramanların yansımalarını görecekleri kapılarımız da mevcut. Bunun yanında mekana özel çözümlü kapılarımız da bulunuyor. Büyük ölçekli projelerin tasarımına uygun kapılar üretebiliyoruz. Çelik kapı, salon, mutfak gibi iç oda kapıları, vestiyer ve antredeki süpürgeliği bir bütün olarak sunuyoruz. Buna “koridor mobilyası” ismini verdik. Üst gelir grup müşterilere, rezidanslara ve villalara bu ürünü sunuyoruz. Bunun yanında nitelikli kapı üretimimiz de var. Nitelikli kapılarda yangına 60 dakika dayanımlı ürünlerimiz mevcut. Yurt dışına sattığımız kapılarımızın büyük bir bölümünü yangına dayanıklı kapılarımız oluşturuyor. Yangına dayanıklılık konusundaki tüm testleri İngiltere’de yaptırdık. Türkiye’de ilk kez çift kanatlı hem de camlı kapı sertifikasını alan tek firmayız. Bu ürünleri markalı otellere, rezidans, villa, hastane ve AVM’lere veriyoruz. Artella sıradan bir kapı firması değil; sürekli kendini geliştiren, Ar-Ge’ye yatırım yapan, beyaz yakalı çalışanlarını yurt dışına fuarlara gönderen, sektörü yakından takip eden bir firma olarak faaliyet gösteriyor. Son yıllarda Ar-Ge ve Ür-Ge’ye yoğun mesailer harcıyoruz. Her yıl kapıda ve mutfakta birer model üretebilecek şekilde çalışmalara ağırlık verdik. Bu bölümlerde çalışan arkadaşlarımız sektördeki gelişmeleri yakından izliyorlar. Fuarlara gidiyorlar ve fabrika ziyareti yapıyorlar. Trendi, modayı ve renkleri aksesuarları yakından takip ediyorlar. Özellikle aksesuarlarla pazarda farklılaşıyoruz. Artella Ahşap Kapı Sistemleri’ne 2 yıl, 5 yıl da gizli ayıplara karşı garanti veriyoruz. ERP sistemi ile kapı üretimi Üretim faaliyetleri ve tesisiniz hakkında bilgi verir misiniz? Sakarya’da bir fabrika yatırımız da olacak. Bundan bahseder misiniz? Aslandağ Group olarak, yeni üretim üssümüzü Sakarya’da kuracak ve bunun için 60 milyon TL’lik yatırım yapacağız. Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB)40 bin metrekarelik bir yerimiz var. Projelendirdik, hafriyatı da alındı. 2018 yılında projeye başlayacağımızı öngörüyoruz. 2023’e kadar da yeni fabrikamızda faaliyete başlayacağız.Türkiye’de biz ERP (bilgisayar sistemi üzerinden üretimin gerçekleşmesi) sistemi ile kapı üreten ilk firmayız. ERP sistemine 7 sene önce geçtik. Müşteri geliyor ve bir tane kapı istediğini söylüyor. Müşteri ERP sitemi üzerinden kapının ölçüsü, renk, kilit, kulp dahil olmak üzere tüm özellikleri kendisi girebiliyor. Biz sadece bir tuşa basıp üretime geçiyoruz.
Biraz da ihracat faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz? 2016 yılında üretimimizin yüzde 10’unu ihraç ettik. Son yıllarda ihracat çalışmalarına ağırlık verdik. 15 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Ağırlıklı olarak ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler: Macaristan, İran, Irak, Gürcistan, Suudi Arabistan, Libya, Azerbaycan. Bu yıl ilk defa temsilcimiz vasıtasıyla ABD’ye ürünlerimizi ihraç ettik. Macaristan’da diğer pazarlardan farklı olarak otel işlerimiz ağırlıkta bulunuyor. Hedeflerimiz arasında ise ABD pazarına yoğunlaşmak var. Artella markamızla kapı ihraç ettiğimiz ABD pazarında, Tresette mutfak markamızla da yer almayı hedefliyoruz. Yılsonuna kadar ise üretimimizin yüzde 30’unu ihraç etmeyi öngörüyoruz. Fabrika yatırımları konusunda da yurt dışından çok ciddi talepler alıyoruz. Örneğin, Suudi Arabistan’dan fabrika yatırımı teklifinde bulundular. Önümüzdeki yıllarda yurt dışında bir fabrika kurmayı düşünüyoruz. Yüzde 50-50 ortaklık yapısına sahip; ancak yönetimi biz de olmak şartıyla bu tarz bir sermaye girişi sağlayabiliriz. Türkiye’deki satış yapılanmanızdan da bahseder misiniz? Bütün satışlar, direkt firma üzerinden yapılıyor. Bursa, Trabzon, Rize ve Eskişehir’de bayilerimiz var. Bu illerde bayi üzerinden faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bayilerimizi de bölge olarak ayırdık. İstanbul’da ise Caddebostan’da kendi showroom’umumuz bulunuyor. Burada da ürünlerimizi tamamen kendimiz satıyoruz. “Bağdat Caddesi’nde kentsel dönüşüm 25 yıl devam edecek” Özellikle Bağdat Caddesi aksında çalışıyorsunuz. Son dönemde de bu alanda kentsel dönüşüm projeleri arttı ve büyük müteahhit firmalar caddenin ara sokaklarına girdi. Bütün bu gelişmelerin Artella’ya yansıması nasıl oldu? 2005 yılına kadar daha çok alt segmente yönelik kapılar yapıyorduk. 12 sene önce tamamen Amerikan kapı üretiyorken, sektördeki gelişmelere paralel olarak üretim yapımımızın değişmesi, tasarımın ön plana çıkması ve Ar-Ge, Ür-Ge faaliyetlerimizle birlikte Amerikan kapı üretimini bıraktık. Günümüzde markalı büyük konut ve kentsel dönüşüm projelerinin yanı sıra perakendeye yönelik olarak da üretim yapıyoruz. Orta segmentte çok az müşterimiz bulunuyor. Bağdat Caddesi’ndeki projelerin yüzde 60’ında Artella ürünleri kullanılıyor. Bostancı-Kadıköy hattında kentsel dönüşüme girecek 25 bine yakın bina bulunuyor ve her sene bin tane binanın yenilendiğini düşünürsek, kentsel dönüşümün 25 yıl daha süreceğini öngörüyoruz. Tabii, bu süreçte önceden yapılan binalar yeniden yapılmaya başlayacak. Bu da Bağdat Caddesi’nin bizim açımızdan hiç bitmeyecek bir pazar olduğu anlamına geliyor. “Kapı Tasarlıyorum yarışması sektöre kazanç sağlayacak”
"Kapı Tasarlıyorum” yarışması bu yıl ilk kez mi yapılıyor? Neden böyle bir yarışma yapma gereği hissettiniz? Bize kısaca yarışmadan bahseder misiniz? 12 sene önce Artella markası oluşmaya başladığında, loguyu tasarlarken beyaz yakalı çalışanlarımız arasında bir yarışma yaptık ve loguyu kendi içimizdeki bu yarışmayla oluşturduk. Biz ekip arkadaşlarımızın fikirlerine değer veren, gerektiğinde anket çalışmalarıyla, yarışmalarla onların da yönetime dahil olmasını sağlayan bir şirketiz. Her sene yeni model çıkartmamız gerektiği için ekip arkadaşlarımızdan birisi “Tasarımcı bulalım ki bizi sektörde hep ön plana çıkaran, ihracatımızı artıracak kapılar tasarlasın” deyince, önce mimar ve mühendislerden oluşan 20 kişilik beyaz yakalı ekibimizin içinde bir yarışma yaptık. Güzel tasarımlar ortaya çıkınca, 5-6 yıldır aklımızda olan yarışmayı üniversite öğrencileri arasında yapmaya karar verdik. İtalya başta olmak üzere, diğer Avrupa ülkelerine bakıldığında bir ürünü bir liraya satarken, aynı ürünü 5 liraya satabiliyorlar. Bu da tasarımın gücüyle alakalı. Günümüzde markaları ön plana çıkaran en önemli dinamik: Tasarım. Bugün bir kapı da üretseniz, bir arabada üretseniz tasarımınız ne kadar farklı ve iddialıysa ancak o zaman ön plana çıkabilirsiniz. Biz de önce sektöre bir şeyler katmak, sonra da kapı sektöründeki tasarım açığını kapatmak istedik. Türkiye’de ilk kez üniversitelerin mimarlık, iç mimarlık ve endüstri ürünleri tasarım bölümlerinde okuyan öğrencilerin katılabileceği yarışmanın amacı ise iç mekan kapılarının tasarımsal önemine vurgu yapmak, yapı kültürüne ve eğitimine katkıda bulunmak, yaratıcı fikirleri desteklemek, kapı ihracatında tasarım açısından güçlü, üretilebilir, katma değeri yüksek, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir ürünler geliştirmek. Türkiye’nin dört bir yanındaki üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerinin 15 Mart’a kadar başvuruda yarışmamızın kazananlarını ise 30 Mart Perşembe günü açıklayacağız. Bugün itibariyle yaklaşık bin başvuru kabul ederek, gözardı edilen bir sektörde rekor bir başvuru kabul ettik. Modern kapı ve klasik kapı olmak üzere 2 kategoriden oluşan yarışmamızda, her 2 kategoride de birinciye 5 bin TL, ikinciye 3 bin TL, üçüncüye 2 bin TL ve mansiyon olarak bin TL’lik para ödülü vereceğiz. Bu tür yarışmaların sektöre katkısı ne olur peki? Yarışmada kazanan kişinin kapısını yapıp, Yapı Fuarı’nda sergileyeceğiz. Bu hem sektörün geleceği açısından bize kazanç sağlayacak hem de o öğrenciyi motive edip, etkileyecek. Kapı Tasarlıyorum yarışmasını yapmadan önce biz sektörü desteklemeye Yakacık Endüstri Meslek Lisesi’nde kurduğumuz Artella atölyesi ile başladık. Öğrencilerle, haftanın belli günlerinde fabrikada birebir çalışıyoruz. Sektörün nitelikli eleman sorununa çare olmak için öğrencilere bugün destek olursanız, onların kafasında bir marka algısı oluşur, zamanı geldiğinde mutlaka geri dönüşü olur.
“Sektörün ara eleman problemi çok” Yakacık Endüstri Meslek Lisesi’nde kurduğunuz bu atölyeden biraz bahseder misiniz? Atölye kapsamında neler yapılıyor? Sektörümüzde yaşadığımız en büyük sıkıntılardan bir tanesi kalifiye eleman bulamamak. Biz de sektörün bu en büyük açığına cevap verebilmek için Yakacık Endüstri Meslek Lisesi’nde Artella Atölyesi kurduk. Atölyede, çeşitli makinalarımız ve CNC tezgahlarımız var. Burada öğrenciler kapı üretimini öğreniyorlar. Ayrıca haftada 2-3 kez fabrikamıza gelerek çalışıyorlar. Atölye, 5-6 yıllık bir çalışmanın ürünü; ama son zamanlarda okulun da önünün açılması ile daha aktif hale geldi. Bu tarz çalışmalarda resmi mevzuatın da bağlayıcı özelliği var. Son 2 senedir öğrencilerin ilgisi arttı. Öğrencileri Yapı Fuarı’na götürdük. Kapı sektöründe yer almak üzere bir talepleri oldu ve biz de onlara destek oluyoruz. Sektörümüzün ihtiyaç duyduğu kalifiye eleman ihtiyacına cevap verebilmek için gençlerimize verdiğimiz destekten çok mutluyuz. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ile ortak çalışılan projeler de var. Bunlar hakkında bilgi verir misiniz? Üniversite ile sanayi buluşmasını çok önemsiyoruz. Sanayi ile üniversitenin buluşması ve ortak hareket etmesi gerekiyor. Biz bunu yaparsak sektörümüz, sağlam bir zemine oturmuş olur ve sağlıklı bir şekilde büyür. Bu bağlamda, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ile bir protokol imzaladık. Staj yapmak isteyen öğrencilerin listesi bize gönderiliyor. Öğrencilerle birebir ilgilenip, onlara staj imkanı sunuyoruz. Malzeme mühendisliği alanında eğitim hizmeti veren “Mühendishane” isimli bir üniversite birliği var. Orada da üniversite öğrencileriyle bir araya gelerek onlara tecrübelerimizi yansıtıyoruz. “Kapı markası farkındalığı yaratmaya çalışıyoruz” Türkiye’de benim mutfağım şu marka diyebiliyorsunuz; ama kapıda marka söyleyemiyorsunuz. Kapı, mutfaktan daha değerli; çünkü evin tüm odalarını tasarımsal ve estetik olarak öne çıkarıyor. Biz de bunun farkındalığını yaratmaya çalışıyoruz. Onun için öğrencilere kapı markasına yönelik vurgu yapmak istiyoruz. Mutfak markanızın yakın zamanda lansmanını yapacaksınız. Bu markadan da bize bahseder misiniz? Artella; ahşap kapı sistemleri, mutfak ve banyo öözümleri olarak 2005 yılında ortaya çıktı. O yıllarda Türkiye ekonomisi ve inşaat sektörü hızla gelişiyordu. Bununla birlikte kapı ve mutfak ihtiyacı artınca biz de kaliteli ürün ve nitelikli hizmet boşluğunu doldurmak adına Artella markamızı ortaya çıkardık. Günümüzde Artella markası artık kapı ile özdeşleşti. Artella, kapı denince akla ilk gelen, hem markalı hem perakende projelerde tercih edilen bir marka oldu. Bu know-how’dan hareketle mutfakta yeni bir marka oluşturma ihtiyacımız doğdu. Çok ciddi eğitim almış bir ekibimiz var. Mutfak işinde başından sonuna kadar bütün işin detayının bilinmesi gerekiyor. Bu detaylara sahip çalışanlarımız da yıllardır bizimle birlikte çalışıyor. Mutfak piyasasını biliyoruz. Pedini bizim distribütörü olduğunuz firma, neler üretildiğini ve nasıl üretildiğini çok iyi biliyoruz. Hazır mutfak sektörünü yakından takip ediyoruz. Gerek dünyadaki trendler gerekse de Türkiye’deki trendler olsun, müteahhitlerin, mimarların, son tüketicilerin beklentisini mercek altına alıyoruz. “Bilgi birikimimizi Tresette markamıza yansıttık” Yurt dışında pek çok fabrikayı Ar-Ge birimimiz ile birlikte gezdik. Sektörde uzun yıllardır hizmet etmiş profesyonel 2 kişi, yaklaşık 2 senedir bizimle çalışıyor. Tresette altyapısını onlarla birlikte ciddi bir şekilde hazırladık. Türkiye ve yurt dışından 150 tane mutfak firmasını tek tek inceledik. Ve bunların sonucunda Türkiye’de bir kadın nasıl mutfak kullanır? Nelere dikkat eder? Bunları öngörerek, 150 tane firma izlenimleri ve kendi tecrübelerimiz ile Tressette markasını oluşturduk. Diğer firmalardan teknik yönlerimizin farklı olduğunu düşünüyorum. Onun için Artella markası ile beraber Tresette markamızın büyümesi daha hızlı olacak. Yıllardır yapı sektörü içerisinde olduğumuz ve ahşap kapı, mutfak ve banyo pazarında yer aldığımız için piyasaya oldukça hakim durumdayız. Bütün bilgi birikimimizi Tresette markamıza yansıttık. Bu yüzden de bu kadar iddialıyız. Evet, dengeleri alt üst edeceğiz. Çünkü ilk kez Türkiye’den bir marka dünya standartlarını yakaladı. Ülkemize yeni bir marka daha kazandıracağız. Lüks segmente hitap ettiğimiz, tamamen kendi üretimimiz olan Tresette markamızla, özellikle aksesuar kısmında oldukça iddialıyız. Tresette olarak, mutfakla birlikte yaşam üniteleri de tasarlıyoruz. Kitaplık, masa, sandalye, TV ünitesi, raf gibi mutfağınızla kombine edeceğiniz tüm mobilya ihtiyaçları proje ekibimiz tarafından planlanıyor. Tresette ile sektöre yeni bir soluk getirmek, lüks segmentin altyapısı en sağlam markasını ortaya çıkarmak istiyoruz. Sektörümüzü çok iyi biliyor ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Şimdiden Tresette ile ülkemize bir marka daha kazandırmanın gururunu ve heyecanını yaşıyoruz. Hedefimiz şudur ki, 2 yıl içinde mutfakta marka denilince akla ilk gelen isim Tresette olacak. Peki, sektörün temel sorunu nedir? Türkiye’de sanayicilik çok zor, bir tane bile çalışan istihdam eden sanayiciyi tebrik etmek gerekiyor. Şu an 250 kişi istihdam ediyoruz. Bunlar çok kolay organizasyonlar değil. Sektörümüz, diğer sektörlere göre çok gelişmiş değil ve şu anda sektörümüzün en büyük sıkıntılarından biri, sektörün yüzde 90’ının kayıt dışı çalışıyor olması. Türkiye’de kapı ve mutfak sektörü henüz kurumsallaşmamış ya da kurumsallaşmak istemeyen firmalarla dolu. Firmaların kurumsallaşması demek, sektörümüzün gerek yurt içinde gerekse de yurt dışında güçlenmesi anlamına da geliyor. Aynı zamanda firmalar birbiriyle daha rahat rekabet edebilecekleri için sektördeki kalite de artacak. Kapı Tasarlıyorum yarışması hakkında detaylı bilgi almak için www.kapitasarliyorum.com.tr internet sitesi incelenebilir, yarışma hakkındaki en güncel bilgilere instagram’da _kapitasarliyorum_ ve facebook’da /kapitasarliyorum sosyal medya hesapları üzerinden ulaşılabilir. |