Artella Ahşap Kapı Sistemleri'nden...
Kentsel Dönüşümden Çok Kentsel...
Türk Tasarım Ekibine Üç Madalya
Kapı Tasarlıyorum Yarışması Sonuçlandı
“Kapı Tasarlıyorum” 2017 Öğrenci...
Tasarım Öğrencilerine Yeni Bir “Kapı” Açılıyor!
Markalı konut projelerine üretim yapan Aslandağ Group’a bağlı Artella Ahşap Kapı Sistemleri, ahşap kapı ve koridor mobilyası üretimi, tasarım ve eğitim odaklı çalışmaları ile dikkat çekiyor. “Kapı Tasarlıyorum” yarışması ile tasarım öğrencilerine yeni bir kapı açan firma, global dünyada söz sahibi olmanın tasarımdan geçtiğine inanıyor.
“Sektörün ara eleman problemi çok” Yakacık Endüstri Meslek Lisesi’nde kurduğunuz bu atölyeden biraz bahseder misiniz? Atölye kapsamında neler yapılıyor? Sektörümüzde yaşadığımız en büyük sıkıntılardan bir tanesi kalifiye eleman bulamamak. Biz de sektörün bu en büyük açığına cevap verebilmek için Yakacık Endüstri Meslek Lisesi’nde Artella Atölyesi kurduk. Atölyede, çeşitli makinalarımız ve CNC tezgahlarımız var. Burada öğrenciler kapı üretimini öğreniyorlar. Ayrıca haftada 2-3 kez fabrikamıza gelerek çalışıyorlar. Atölye, 5-6 yıllık bir çalışmanın ürünü; ama son zamanlarda okulun da önünün açılması ile daha aktif hale geldi. Bu tarz çalışmalarda resmi mevzuatın da bağlayıcı özelliği var. Son 2 senedir öğrencilerin ilgisi arttı. Öğrencileri Yapı Fuarı’na götürdük. Kapı sektöründe yer almak üzere bir talepleri oldu ve biz de onlara destek oluyoruz. Sektörümüzün ihtiyaç duyduğu kalifiye eleman ihtiyacına cevap verebilmek için gençlerimize verdiğimiz destekten çok mutluyuz. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ile ortak çalışılan projeler de var. Bunlar hakkında bilgi verir misiniz? Üniversite ile sanayi buluşmasını çok önemsiyoruz. Sanayi ile üniversitenin buluşması ve ortak hareket etmesi gerekiyor. Biz bunu yaparsak sektörümüz, sağlam bir zemine oturmuş olur ve sağlıklı bir şekilde büyür. Bu bağlamda, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ile bir protokol imzaladık. Staj yapmak isteyen öğrencilerin listesi bize gönderiliyor. Öğrencilerle birebir ilgilenip, onlara staj imkanı sunuyoruz. Malzeme mühendisliği alanında eğitim hizmeti veren “Mühendishane” isimli bir üniversite birliği var. Orada da üniversite öğrencileriyle bir araya gelerek onlara tecrübelerimizi yansıtıyoruz. “Kapı markası farkındalığı yaratmaya çalışıyoruz” Türkiye’de benim mutfağım şu marka diyebiliyorsunuz; ama kapıda marka söyleyemiyorsunuz. Kapı, mutfaktan daha değerli; çünkü evin tüm odalarını tasarımsal ve estetik olarak öne çıkarıyor. Biz de bunun farkındalığını yaratmaya çalışıyoruz. Onun için öğrencilere kapı markasına yönelik vurgu yapmak istiyoruz. Mutfak markanızın yakın zamanda lansmanını yapacaksınız. Bu markadan da bize bahseder misiniz? Artella; ahşap kapı sistemleri, mutfak ve banyo öözümleri olarak 2005 yılında ortaya çıktı. O yıllarda Türkiye ekonomisi ve inşaat sektörü hızla gelişiyordu. Bununla birlikte kapı ve mutfak ihtiyacı artınca biz de kaliteli ürün ve nitelikli hizmet boşluğunu doldurmak adına Artella markamızı ortaya çıkardık. Günümüzde Artella markası artık kapı ile özdeşleşti. Artella, kapı denince akla ilk gelen, hem markalı hem perakende projelerde tercih edilen bir marka oldu. Bu know-how’dan hareketle mutfakta yeni bir marka oluşturma ihtiyacımız doğdu. Çok ciddi eğitim almış bir ekibimiz var. Mutfak işinde başından sonuna kadar bütün işin detayının bilinmesi gerekiyor. Bu detaylara sahip çalışanlarımız da yıllardır bizimle birlikte çalışıyor. Mutfak piyasasını biliyoruz. Pedini bizim distribütörü olduğunuz firma, neler üretildiğini ve nasıl üretildiğini çok iyi biliyoruz. Hazır mutfak sektörünü yakından takip ediyoruz. Gerek dünyadaki trendler gerekse de Türkiye’deki trendler olsun, müteahhitlerin, mimarların, son tüketicilerin beklentisini mercek altına alıyoruz. “Bilgi birikimimizi Tresette markamıza yansıttık” Yurt dışında pek çok fabrikayı Ar-Ge birimimiz ile birlikte gezdik. Sektörde uzun yıllardır hizmet etmiş profesyonel 2 kişi, yaklaşık 2 senedir bizimle çalışıyor. Tresette altyapısını onlarla birlikte ciddi bir şekilde hazırladık. Türkiye ve yurt dışından 150 tane mutfak firmasını tek tek inceledik. Ve bunların sonucunda Türkiye’de bir kadın nasıl mutfak kullanır? Nelere dikkat eder? Bunları öngörerek, 150 tane firma izlenimleri ve kendi tecrübelerimiz ile Tressette markasını oluşturduk. Diğer firmalardan teknik yönlerimizin farklı olduğunu düşünüyorum. Onun için Artella markası ile beraber Tresette markamızın büyümesi daha hızlı olacak. Yıllardır yapı sektörü içerisinde olduğumuz ve ahşap kapı, mutfak ve banyo pazarında yer aldığımız için piyasaya oldukça hakim durumdayız. Bütün bilgi birikimimizi Tresette markamıza yansıttık. Bu yüzden de bu kadar iddialıyız. Evet, dengeleri alt üst edeceğiz. Çünkü ilk kez Türkiye’den bir marka dünya standartlarını yakaladı. Ülkemize yeni bir marka daha kazandıracağız. Lüks segmente hitap ettiğimiz, tamamen kendi üretimimiz olan Tresette markamızla, özellikle aksesuar kısmında oldukça iddialıyız. Tresette olarak, mutfakla birlikte yaşam üniteleri de tasarlıyoruz. Kitaplık, masa, sandalye, TV ünitesi, raf gibi mutfağınızla kombine edeceğiniz tüm mobilya ihtiyaçları proje ekibimiz tarafından planlanıyor. Tresette ile sektöre yeni bir soluk getirmek, lüks segmentin altyapısı en sağlam markasını ortaya çıkarmak istiyoruz. Sektörümüzü çok iyi biliyor ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Şimdiden Tresette ile ülkemize bir marka daha kazandırmanın gururunu ve heyecanını yaşıyoruz. Hedefimiz şudur ki, 2 yıl içinde mutfakta marka denilince akla ilk gelen isim Tresette olacak. Peki, sektörün temel sorunu nedir? Türkiye’de sanayicilik çok zor, bir tane bile çalışan istihdam eden sanayiciyi tebrik etmek gerekiyor. Şu an 250 kişi istihdam ediyoruz. Bunlar çok kolay organizasyonlar değil. Sektörümüz, diğer sektörlere göre çok gelişmiş değil ve şu anda sektörümüzün en büyük sıkıntılarından biri, sektörün yüzde 90’ının kayıt dışı çalışıyor olması. Türkiye’de kapı ve mutfak sektörü henüz kurumsallaşmamış ya da kurumsallaşmak istemeyen firmalarla dolu. Firmaların kurumsallaşması demek, sektörümüzün gerek yurt içinde gerekse de yurt dışında güçlenmesi anlamına da geliyor. Aynı zamanda firmalar birbiriyle daha rahat rekabet edebilecekleri için sektördeki kalite de artacak. Kapı Tasarlıyorum yarışması hakkında detaylı bilgi almak için www.kapitasarliyorum.com.tr internet sitesi incelenebilir, yarışma hakkındaki en güncel bilgilere instagram’da _kapitasarliyorum_ ve facebook’da /kapitasarliyorum sosyal medya hesapları üzerinden ulaşılabilir. |