Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Sürdürülebilir Olmak için Söz Verin

Kanada menşeili medya ajansı Corporate Knights 3000 küresel firmanın ne kadar sürdürülebilir olduğunu araştırdı. 11 farklı parametreye göre, ilk 100 sürdürülebilir firma açıklandı. Bu parametreler arasında enerji üretkenliği, atık yönetimi ve CEO ile ortalama çalışan arasındaki orana yer verildi. Son parametre ise şeffaflıktı.

Dünya Gazetesi
Sürdürülebilir Olmak için Söz Verin

br />
Toplum yönlendiriyor

Küresel firmaları yeşil ve sürdürülebilir politikalar uygulamaya iten toplum. Toplum neden şirketi direkt ilgilendirmekte veya şirket politikalarında söz sahibi olacak güçte? Bu sorunun en basit yanıtı: müşterilerin toplumu oluşturması. Bugün, ister son kullanıcıya hitap eden bir ürün veya servis olsun, ister sanayi alanında kullanılan şirketlerin uygulamalarında en büyük söz sahibi yönetim değil, hissedarlar değil, müşterilerin ta kendisi. Şirketlerin var olma sebebi müşterilerinin ürünlerine veya servislerine olan ihtiyaçları. Müşterilerin şirkete olan bağlılıkları sadece ürünlerle kısıtlı kalmıyor, şirketin çevreye gösterdiği duyarlılık, yerine getirmesi gereken sosyal sorumluluk projeleri bilinçli müşterilerin takip ettiği konular içinde yer alıyor. Sürdürülebilir değerler ülkelerin ve  şirketlerin gündeminde olduğu gibi, vatandaşların ve müşterilerin takipleriyle daha da önem kazanıyor. Müşteri ve şirket arasındaki çift yönlü iletişim şirketin marka değerini ve karlılılığını pozitif yönde etkilerken, müşterilerin kendi çevreleriyle ilgili söz sahibi olmasını, yarınları kurtaracak uygulamaları aktif olarak desteklemesini sağlıyor.

OnTrack Consulting firmasının kurucu ortaklarından Sue Morgan sürdürülebilirlik alanında şirketlerin müşterilerle çalışmasının her iki tarafa faydaları olduğunu savunuyor: Beraber çalışmak için müşterilerle duygusal bağ kurmanın en etkili yolu iki yönlü etkileşime açık olmak. Sadece ürün ve servislerle ilgili yorumları değil, sürdürülebilir stratejiler ve sosyal sorumluluk projeleri de müşterilerin görüşlerine açılmalı. Bu sayede, müşterinin yakın çevresine etki edecek bir yenilikten haberdar olması, çevreyi korumaya yönelik çalışmalarda aktif katkıda bulunması mümkün olabilir.

Müşteriyle iletişim

Kimi şirketler projelerini web üzerinden paylaşırken, diğerleri fiziksel ortamlarda müşterilerle buluşarak görüş alışverişi etmekten yana olabiliyor. Starbucks sosyal sorumluluk konusunda müşterilerin fikirlerini paylaştığı bir web sayfasıyla kahve severlerle iletişim kuruyor. Enerji tasarrufu, sürüdürebilirlik ve karbon salınımını düşürmek alanlarında müşterileriyle iletişime giren bir diğer şirket Vers. Ses sistemleri üreten şirket müşterilerine fidan hediye ediyor. Hewlett Packard müşterilerine bilgisayar ürünlerine geri dönüşüm seçenekleri sunuyor. Bazı firmalar çalışanları için düzenledikleri aktivitelere müşterilerini de dahil ediyor. Örneğin, yeşil giyim firması Patagonia çevreci grupların sunumlarına müşterilerini de davet ediyor ve hangi projelere şirketin katılacağı kararını verirken müşterilerinin de söz sahibi olmasını istiyor.

Sürdürülebilirlik şirketler, ülkeler ve bireyler için ortak değer. Bu ortak değeri korumak için çalışmak tüm partilerin birleşip aynı amaca ilerlemesi herkesin kazanmasını sağlayacaktır. Ülke ekonomilerinin yarınlarına yatırım yapılacak, şirketler uzun soluklu planların başarısını görecek ve müşteriler destekledikleri bu süreçlerin sonuçlarına şahit olabilecek.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/surdurulebilir-olmak-icin-soz-verin_81192.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!