Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Sürdürülebilir Olmak için Söz Verin

Kanada menşeili medya ajansı Corporate Knights 3000 küresel firmanın ne kadar sürdürülebilir olduğunu araştırdı. 11 farklı parametreye göre, ilk 100 sürdürülebilir firma açıklandı. Bu parametreler arasında enerji üretkenliği, atık yönetimi ve CEO ile ortalama çalışan arasındaki orana yer verildi. Son parametre ise şeffaflıktı.

Dünya Gazetesi
Sürdürülebilir Olmak için Söz Verin

Sürdürülebilirlik çoğu zaman kalıcı ve istikrarlı olmak gibi anlamlarda kullanılmakta. Oysa, temelde sürdürülebilirlik çevreye zarar vermemeyi esas alan bir kavram. Sürdürülebilirlik gerçekleştirilen her işin ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini içerir. Bir parçası olduğumuz çevre, hem doğa hem de toplum olarak sürdürülebilirliğin temel alanlarıdır. Bugün ülke ekonomisinden şirket politikalarına çağdaş tasarımcıların koleksiyonlarına veya yeni renove edilen otellere kadar herşey sürdürülebilir kavramıyla yan yana anılmaktadır. Şirketler sadece cirolarına göre değil, ne kadar sürdürülebilir olduklarıyla da değerlendirilmekte. Çevreyi koruyan politikalar uygulayan şirketler alkışlanırken, çevreye duyarsız kalan kurumlar eleştirilmekte.

Kanada menşeili medya ajansı Corporate Knights 3000 küresel firmanın ne kadar sürdürülebilir olduğunu araştırdı. 11 farklı parametreye göre, ilk 100 sürdürülebilir firma açıklandı. Bu parametreler arasında enerji üretkenliği, atık yönetimi ve CEO ile ortalama çalışan arasındaki orana yer verildi. Son parametre ise şeffaflıktı. Şirketlerin verdikleri veriler üzerine gerçekleştirilen çalışmada herhangi bir kategoride şirket bilgi vermeyi red ederse o alanda 0 puan alırken, şeffaflık parametresinde de düşük puan aldı. İlk 10’a giren sürdürülebilir firmalar arasında, General Electric (GE), Pacific Gas and Electric, TNT NV, Hennes & Mauritz, Nokia, Siemens, Unilever, Vodafone, Smiths Group ve Geberit var. İlk iki şirket Amerikan, ilk 100’de ise 21 tane İngiliz firması var.

Raporda göze çarpan Avrupalı şirketlerin diğer şirketlere nazaran kısıtlı toprak ve kaynaklarla daha etkin üretim gerçekleştirmeleri. Ayrıca, büyük yönetici bonuslarından kaçındıklarından CEO/ortalama çalışan maaşı kategorisinde en iyi performans Avrupalı şirketlerin. Bu kategorilerde Japonlar da Avrupalı rakipleri kadar iyi performans göstermekte. Japonların geri kaldığı alan ise liderlik seviyesinde çeşitlilik. Bu alanda ilerlemelerini engelleyen kadınların üst yönetime dahil olamaması. Listede ileri sıralarda görülmesi beklenen iki şirket Google ve Whole Foods farklı sebeplerden gerilerde kalmış. Google gizlilik politikalarından ve Çin’deki operasyonlarında yaşanan problemlerden dolayı ilk 100’e giremedi. Whole Foods sendika problemleri yüzünden sürdürülebilir şirketler arasında anılmadı. Bugünün çevresine zarar vermemek ve yarının kaynaklarını korumak için şirketlerin sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarına hız vermeleri olmazsa olmaz.

Sürdürülebilir değerler mi? Yoksa duruma bağlı değerler mi?

Bu ay Capital dergisine verdiği röportajda Pulitzer ödüllü Thomas L. Friedman’a göre, dünyada iki tür değer var: sürdürülebilir değerler ve duruma bağlı değerler. İçinden hala tam olarak çıkamadığımız küresel finansal krizin esas nedeni bizlerin duruma bağlı değerlere göre yaşamış olmamız. Duruma bağlı değerlere örnek Amerika’da yılda 15.000 dolar kazanan birine 150.000 dolarlık ev kredisi vermek. Kişinin bugünün alımgücü değil, piyasanın o günkü şartları göz önüne alınarak bu tür kararlar alınmaktaydı. Oysa sürdürülebilir değerler esas alınmış olsaydı böyle kredilere onay verilmezdi. Düşünce biçimi kısa sürede kar elde etmekti. Kimse uzun vadedeki sonuçlarla ilgilenmedi, kendi çıkarlarını düşündü. Bir çeşit ‘vur kaç’ politikası uygulandı.

Friedman sürdürürülebilirliği şu şekilde tanımlıyor: ‘Siz hep buradasınız, hiçbir yere gitmeyeceksiniz; ülkenize, çevrenize, müşterilerinize, tedarikçilerinize karşı sorumluluklarınız var. Hiçbir zaman, hiçbir yere gitmeyecekmiş gibi yaşamalısınız.’ Sürdürülebilir değerlerin korunması, ekonominin yeniden canlanması ve yeniden üretime geçmek için şart. Bu değerler doğa için olduğu kadar, piyasalar, politika ve üretimi bilfiil gerçekleştiren özel şirketler için de önemli.

Şirketler sürdürülebilir politikalara geçiyor

Sürdürülebilirlik stratejilerinin etkin bir şekilde uygulanması şirketin faaliyetlerinin artmasıyla beraber negatif etkilenmemesini sağlamakta. Mesela, bir fabrika üretim kapasitesini arttırmasıyla karbon salınımlarını minimum düzeylerde tutmaya çalışmalı. Bunu sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilmek için iş süreçlerini analiz eden sağlam bir bilişim alt yapısına ihtiyaç vardır. ERP alanında faaliyet gösteren Alman firma SAP 2009-2013 yıllarında sürdürülebilirlik alanındaki projelerin 7.3 milyar değerine ulaşacağını öngörmekte. SAP kullanan şirketlerin arasında Hintli bilişim şirketleri TCS, Wipro ve HP var. Bilişim sistemlerinin yanı sıra şirketin üretim süreçlerinin yenilenmesi ve servis sağlayıcıların danışmanlık kapasitelerini iyileştirmeleri sağlanmalıdır. SAP’nin servis verdiği 1800 müşteri sürdürülebilirlik çözümlerini kullanmaktadır: Karbon salınımı, üreticiler için Sağlık ve Güvenlik firmaları, sürdürülebilirlik preformans yönetimi sundukları programlar arasında.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/surdurulebilir-olmak-icin-soz-verin_81192.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!